ظهرنیا، عضو ارشد شورای مرکزی حزب کارگزاران در استان در گفتگو با اعتدال پرس: تشریح سابقه و نحوه انتخاب اعضای جدید حزب در آذربایجان شرقی/ افتتاح رسمی دفتر حزب در هفته آینده

چندروز پیش حزب کارگزاران سازندگی، با انتشار اطلاعیه ای از فعال شدن دگرباره دفاتر استانی این حزب خبر داده و اعلام کرد: در راستای سیاست های مصوب حزب کارگزاران و از بین گزینه های مطرح شده توسط معاونت امور استان‌ها، شورای مرکزی چهار استان از جمله آذربایجان شرقی انتخاب و تصویب شد لیستی که در آن […]

image_pdfimage_print

چندروز پیش حزب کارگزاران سازندگی، با انتشار اطلاعیه ای از فعال شدن دگرباره دفاتر استانی این حزب خبر داده و اعلام کرد: در راستای سیاست های مصوب حزب کارگزاران و از بین گزینه های مطرح شده توسط معاونت امور استان‌ها، شورای مرکزی چهار استان از جمله آذربایجان شرقی انتخاب و تصویب شد لیستی که در آن به سبب حضور نام های آشنا و نا آشنا و بعضا غیرمتوازن(از لحاظ تجربه و وزن سیاسی)و نامتناسب (از لحاظ گرایش فکری و خاستگاه اجتماعی) تعجب برخی ناظران سیاسی و رسانه ای را موجب شد.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، ترکیب اعلام شده، می تواند نشان از عزم جدی این حزب برای جذب و همکاری تفکرات متنوع سیاسی و تلفیق گرایشات اصلاح طلبی در کنار گرایشات اعتدالی بوده و اتخاذ دو رویکرد همزمان سیاسی و اقتصادی را در برنامه کاری جدید این حزب عیان می کند.

گفتنی است شنیده ها حاکی است، دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی که از اعضای هیئت موسس و شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در کشور است، نقش تعیین کننده ای در معرفی اعضای جدید داشته و افراد انتخاب شده عموما از یاران نزدیک وی و نیز مهندس عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و شهرسازی و استاندار اسبق استان می باشند.

به دنبال تشکیل شاخه استانی حزب کارگزاران در آذربایجان شرقی و معرفی اعضای جدید شورای مرکزی آن، دکتر ظهیرنیا چهره ارشد شورای مرکزی جدید این حزب در استان که گفته می شود کارهای اجرایی و مقدمات سازماندهی و تشکیل شورای مرکزی حزب در استان را وی فراهم کرده است، در گفتگوی اختصاصی با اعتدال پرس به تشریح چگونگی تشکیل کادر جدید این حزب و ابهامات موجود در این زمینه پرداخت.

وی در تشریح دلایل تشکیل شاخه های استانی حزب کارگزاران گفت: اهمیت کارهای جمعی و لزوم توسعه فعالیتهای گروهی در جامعه برای سوق دادن مردم به انتخاب بهتر با تمرکز بر گروهها و تفکر شناسنامه ار بجای اشخاص و رای بر اساس پوستر و تبلیغات پرحاشیه را دلیل تشکیل شاخه های استانی حزب کارگزاران و تسعه تشکیلاتی این حزب بیان کرد.

وی همچنین از تشکیل دفاتر شهرستانی این حزب در آینده نزدیک خبر داده و گفت: تا پایان سال اقدام به معرفی و فعال سازی شورای مرکزی شهرستانها در استان خواهیم کرد.

وی که در سالهای ۸۴-۸۶ نیز به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب در استان فعالیت داشت، در خصوص انتخاب دبیر استان و مسئولین کمیته های اجرایی گفت: ظرف یکی دو روز آینده جلسه شورای مرکزی تشکیل و به انتخاب اعضا، هیئت رئیسه و مسئول حزب در استان مشخص و معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص حضور پررنگ افراد غیرسیاسی و چهره های اقتصادی در این ترکیب افزود: هرچند برخی از این افراد تاکنون بطور علنی فعالیت سیاسی نداشتند ولی شخصا علاقمند به فعالیت های سیاسی بوده و لذا سعی شده تا چهره های جدیدی در این شورا حضور داشته باشند.

چهرهایی آشنا و ناآشنا اما بدون وزانت/رخنه اصلاح طلبان در تشکیلات تکنوکرات ها /جبارزاده کارگزاری پیشکسوت

وی جوانگرایی به منظور کادرسازی برای آینده را از دیگر اولویتهای تعیین ترکیب جدید این حزب در استان بیان کرد و افزود: سعی شده در شورای مرکزی استان، گرایشات سیاسی متنوع موجود در طیف اصلاح طلبان استفاده شود.

وی در پاسخ به سوال درخصوص نقش استاندار در معرفی اعضای جدید شورای مرکزی گفت: بهتر است این سوال را از خود وی بپرسید.

وی در خصوص اینکه آیا قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس را دارد تاکید کرد ابدا به دنبال این کار نبوده و صد در صد چنین قصدی ندارد. وی افزود: البته ممکن است برخی از اعضای شورای مرکزی برای کاندیداتوری مطرح و توسط این حزب حمایت شوند.

وی گفت: هفته آینده طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد حزب کارگزاران سازنگی، دفتر حزب افتتاح و فعالیت خود را رسما شروع خواهد کرد.

براساس این گزارش، اسامی و سوابق کامل اعضای شورای مرکزی جدید این حزب در استان آذربایجان شرقی عبارتند از:

۱- احمد ظهیرنیا (مدیرکل اسبق بهزیستی- بنیاد خیریه ژنتیک سلامت نسل فردا – مشاور استاندار آذربایجان شرقی و از دوستان نزدیک جبارزاده )

۲- محمود اورندی (از فعالان بخش مسکن و از دوستان نزدیک عبدالعلی زاده)

۳- غلامرضا نوری (نماینده مردم بستان آباد در مجلس)

۴- مرتضی آبدار (معاون اقتصادی شهردار تبریز)

۵- محبوب عبدالله پور (معاون عمرانی شهردار تبریز)

۶- دکتر منیژه موسوی (رئیس دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر استان)

۷- دکتر محمود صاریخان (دکترای اقتصاد – مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)

۸- حبیب زمانی (از یاران نزدیک عبدالعلی زاده و مدیرکل اسبق سازمان مسکن و شهرسازی ارومیه در دوره وی و رئیس سازمان عمران شهرداری تبریز در دهه ۶۰)

۹- خلیل حسین زاده (از فعالان بخش خصوصی در حوزه مسکن)

۱۰- رسول بشیری وند (مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان)

۱۱- ایوب پیرایش (مدیرمسئول روزنامه امین)

۱۲- اکبر فتحی (معاون برنامه ریزی جهادکشاورزی استان)

۱۳- محمدرضا اسدزاده (از رزمندگان دفاع مقدس و فعال اقتصادی در صنعت دام و طیور)

۱۴- سونیا فکری قره خانلو (کارشناس سازمان گردشگری میراث فرهنگی استان)

۱۵- جواد ایمان زاده (رئیس بهزیستی شهرستان تبریز)

۱۶- بهمن وزیری(مدیر سابق مجموعه ورزشی آزادی تهران و رئیس هیئت اتومبیل رانی استان)

۱۷- شکور اکبر نژاد (نماینده اسبق تبریز در مجلس و رئیس ستاد دکتر عارف در استان در سال ۹۲)

البته به گفته دکتر ظهرنیا، احتمال یک یا دو تغییر در این لیست وجود دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است اعتدال پرس در خبر پیشین خود، از تکمیل و تشکیل شاخه های استانی حزب کارگزران به عنوان نشانه ای از فعال شدن حزب منسوب به هاشمی رفسنجانی در آستانه انتخابات مجلس دهم خبر داده و فعال شدن شاخه این حزب در آذربایجان شرقی را نشان از برنامه جدی این طیف سیاسی برای فتح کرسی های مجلس در استان دانسته بود.

این خبر :خیز اصلاح طلبان به سوی مجلس دهم با ساختارسازی تشکیلاتی/ شورای مرکزی حزب کارگزاران در آذربایجان شرقی معرفی شد+ بیوگرافی ترکیب جدید

انتهای خبر