طی مراسمی با حضور فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور در تبریز

فرمانده جدید مرزبانی آذربایجان شرقی معرفی شد

فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی گفت: با برنامه ریزی و درایت مدیران کشور، امنیت کامل در مرزها برقرار است و مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن ترین مرزهای منطقه هستند.

image_pdfimage_print

سردارقاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی در تبریز گفت: با برنامه ریزی و درایت مدیران کشور، امنیت کامل در مرزها برقرار است و مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن ترین مرزهای منطقه هستند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، وی با اشاره به اینکه اربعین امام حسین (ع) پرچم اسلام است، اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی، افتخار می کنیم که بهترین مردمان کشور جزو زائران این ایام هستند.

رضایی گفت: با برنامه ریزی های بعمل آمده، تمام مسئولان از یک سال گذشته آماده خدمتگزاری به زائران در سه مرز مشخص شده شلمچه، چذابه و مهران هستند و خدمات خوبی اعم از رفاهی، ترابری، تغذیه، امدادی و بهداشتی برای زائران پیش بینی شده است.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: از ۲۵ آبان خروج زائران از کشور آغاز شده و هر روز به صورت تصاعدی رو به افزایش است و آمار نشان می دهد در برخی از روزها ۲۰۰ هزار زائر از مرزها خارج شده اند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه در ایام باقی مانده تا روز اربعین، با وجود اینکه دولت عراق ساعات کار کارکنان کنسولی را افزایش داده است، تصریح کرد: با وجود افزایش صدور ویزا، تعداد زیاد زائران باعث شده امکان صدور ویزا از طرف دولت عراق برای تمامی زائران میسر نباشد، بنابراین با هماهنگی به عمل آمده با دولت عراق از دیشب شرط اخذ ویزا و روادید برای سفر به عتبات عالیات لغو و زائران فقط با ارائه پاسپورت معتبر می توانند به کشور عراق وارد شوند.

سردار رضایی اظهار داشت: طی تماسی که دقایقی قبل با مرزهای غربی کشور داشتیم، شرایط تردد در مرزها عادی است و در داخل مرزهای عراق هم زائران تجمع ندارند و با اقدامات خوب دولت و مردم عراق خوشبختانه اتفاق خاص امنیتی تا به حال رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه در برگشت زائران به کشور کنترل در مبادی ورودی بیشتر خواهد شد از زائران خواست توجه داشته باشند که در زمان برگشت به کشور اشتباها اشیاء ممنوعه با خود به همراه نداشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با توجه به اینکه زائران در یک بازه زمانی ۲۰ روزه از کشور خارج شده اند تجمع زیادی در مرزها نداشتیم بنابراین به زائران عزیز توصیه می کنیم در هنگام بازگشت به کشور نیز زمان را مدیریت کنند تا در مبادی ورودی به کشور تجمع نشود و ما انتظار داریم مردم با رعایت قانون مقررات، خدمتگزاران خود در مرزها را یاری کنند.

با درایت مدیران ؛ مرزهای ایران امن ترین مرز در منطقه هستند title=

گفتنی است در پایان این مراسم، سردار قاسم رضایی از زحمات سرهنگ “سید مجتبی موسوی” فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، تقدیر و سرهنگ “محمدعلی بختیاری” را به عنوان فرمانده جدید مرزبانی آذربایجان شرقی معرفی و منصوب کرد.

انتهای خبر