آخرین آمار کاندیداهای انتخابات در آذربایجان شرقی تا پایان روز سوم

ثبت نام ۱۶۲ داوطلب در استان ۶۶ نفر در تبریز +حاشیه های روز سوم

دکتر سعید شبستری با بیان این که هشت نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان روحانی هستند، افزود: شمار داوطلبان زن نیز ۱۴ نفر است که ۱۱ نفر از آنها در تبریز ثبت‌نام کرده‌اند.

image_pdfimage_print

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی شمار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان تا پایان روز سوم ثبت‌نام را ۱۶۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۶ نفر از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نام‌نویسی کرده‌اند.

دکتر سعید شبستری با بیان این که هشت نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان روحانی هستند، افزود: شمار داوطلبان زن نیز ۱۴ نفر است که ۱۱ نفر از آنها در تبریز ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: جوان‌ترین داوطلب نمایندگی مجلس در استان ۳۰ و مسن‌ترین آنان ۷۳ سال سن دارند.

شبستری آمار داوطلبان به تفکیک حوزه‌های انتخابیه را به این شرح اعلام کرد: “مرند و جلفا” ۱۴ نفر، “اهر و هریس” و “سراب” هرکدام ۱۱ نفر، “میانه” ۹ نفر، “ملکان” ۸ نفر، “مراغه و عجب‌شیر” و “کلیبر، خداآفرین و هوراند” هرکدام ۷ نفر، “ورزقان”، “هشترود و چاراویماق”،  “بستان‌آباد” و “بناب” هرکدام ۶ نفر و “شبستر” ۵ نفر.

به گفته وی تاکنون شش نفر از نمایندگان فعلی استان در مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان را که برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری تبریز مراجعه کرده‌اند، ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری در این استان به ترتیب ۳۱ و ۸۷ سال سن دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که در انتخابات ثبت‌نام کرده یا قصد ثبت‌نام دارند حق نصب بنر در سطح استان را ندارند و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد خواهد شد.

شبستری افزود: تاکنون مواردی از تخلفات کاندیداهای احتمالی به مراجع قضایی اعلام شده است.

حاشیه های ثبت نام کاندیداها:

  • از حاشیه های ساعات آغازین روز سوم، ثبت نام مجری یکی از برنامه های محبوب شبکه استانی سهند (محرم محمدزاده) است.
  • از حاشیه های روز سوم ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که دقایقی پیش پیرمردی وارد فرمانداری تبریز شد و ادعا کرد که به نیابت از امام زمان(عج) برای شرکت در انتخابات آمده است و وقتی از او مدارک تحصیلی خواسته شد اذعان کرد که مقام او بالاتر از این مدارک است!؛ لذا به دلیل عدم ارائه مدارک ثبت نام نشد!
انتهای خبر