حامیان دولت در تبریز صف خود را از اصلاح طلبان جدا کردند/ از انتشار لیست جداگانه از سوی حزب اعتدال و توسعه تا جبهه تدبیر و توسعه، جبهه اعتدال و …

به نظر می رسد اصلاح طلبان در تبریز برای کسب موفقیت برای لیست خود علاوه بر رقیب همیشگی اصولگرا، باید با دوستان اعتدال گرای خود نیز رقابت کنند که این امر سختی کار این طیف را دو چندان خواهد کرد.

image_pdfimage_print

در حالی که از چند ماه پیش برخی پیش بینی ها از انتشار لیست متفاوت طیف حامیان دولت با جریان اصلاح طلبان در استان خبر می رسید و در اعتدال پرس نیز بدان اشاره شده بود، سرانجام این گمانه زنی به واقعیت پیوست.

به گزارش اختصاصی اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، بعد از آنکه طیف اصلاح طلبان با عبور از حواشی مختلف توانستند لیست مورد حمایت خود برای تبریز و دیگر شهرهای استان را به اجماع و سرانجام نهایی برسانند*، ولی طیف حامیان دولت در استان که در قالب حزب رسمی اعتدال و توسعه(متعلق به آقای روحانی و مدیران ارشد دولت یازدهم) و چند جبهه انتخاباتی تازه شکل گرفته پای در عرصه انتخابات گذاشته اند، اقدام به انتشار لیست جدا از اصلاح طلبان در تبریز و چند شهر دیگر استان کرده اند.

این در حالی است که در تهران لیست حامیان دولت و اصلاح طلبان مشترک می باشد که نشان دهنده عدم توانمندی بزرگان اصلاح طلب و حامیان دولت برای مدیریت و ایجاد فضای مشترک بین این دو طیف در این استان می باشد.

بر اساس گزارش اعتدال پرس، حزب اعتدال و توسعه با انتشار لیستی تحت عنوان حامیان دولت، نفرات مورد حمایت  خود را در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به شرح زیر اعلام کرد:

http://nasrnews.ir/Portals/0/2016/2/photo_2016-02-19_03-35-50.jpg

۱- مسعود پزشکیان   ۲- علیرضا منادی   ۳- نظام الدین برزگری   ۴- علیرضا نوین   ۵- زهرا ساعی  علی آجودان زاده

 احزاب جبهه تدبیر و توسعه لیست خود را منتشر کردند

علاوه بر حزب اعتدال و توسعه، جبهه تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی هم که متشکل احزاب حامی دولت هستند اقدام به انتشار لیست مستقل نامزدهای مورد حمایت خود در حوزه انتخابیه تبریز کرده است.

لیست تدبیر و توسعه تبریز؛ از منادی تا الموسوی! به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، جبهه تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی هم که متشکل احزاب حامی دولت هستند اقدام به انتشار لیست نامزدهای مورد حمایت خود در حوزه انتخابیه تبریز کرده است. بر این اساس لیست انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه به قرار زیر می باشد :
 نظام الدین برزگری
مسعود پزشکیان
 زهرا ساعی
 علیرضا منادی
میر علی اصغرالموسوی
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس عباس زاده

لیست کاندیداهای جبهه اعتدال آذربایجان شرقی

همچنین بر اساس اعلام مولوی دبیر جبهه اعتدال آذربایجان شرقی اسامی کاندیداهای مورد حمایت این جبهه در تبریز و دیگر شهرهای استان که متفاوت از لیست اصلا طلبان می باشد، به شرح زیر است:

شهرستان‌های آذربایجان شرقی

۱-مرند و جلفا– کریم شافعی

۲- اهر وهریس – بیت اله عبدالهی

۳- شبستر– معصومه آقاپور علیشاهی

۴- هشترود– غلامحسین شیری

۵- ورزقان – محمد الیاسی

۶- سراب– مجید نصیرپور

۷- بناب– محمد باقری بنابی (شیخ رضا)

۸- ملکان– سلمان خدادادی

۹- بستان‌آباد– احد خیری

۱۰- میانه – میر بهلول حسینی و یعقوب شیویاری

۱۱- مراغه – خسرو صدر حقیقی

۱۲- کلیبر– علی فخرآذر

همچنین در  حوزه انتخابیه تبریز، اسکو، آذرشهر لیست این جبهه به قرار زیر است:

۱-نظام الدین برزگر

۲- زهرا ساعی

۳- رضا زائر

۴- حسن فدایی شجاعی

۵- میرهادی قره‌سید رومیانی

۶- علیرضا منادی سفیدان

گزارش اعتدال پرس حاکی است، چند پیش همچنین لیستی در رسانه های اصلاح طلب و شبکه های مجازی تحت عنوان اعتدالیون تبریز منتشر شد که نشان از ادامه انشقاق در بین حامیان دولت واصلاح طلبان داشت.

اعضای این لیست عبارتند از : پزشکیان ، منادی ، قره سیدی ، نیکوخصلت ، الموسوی و زهرا ساعی 

جدای از این، لیست های مشابه دیگری چون “موج سوم “ متعلق به فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و رئیس ائتلاف مردمی جریان سوم و ” صدای ملت” متعلق به علی مطهری که ترکیبی از اعتدالیون اصولگرا و اصلاح طلبان می باشد، نیز اقدام به نواختن ساز جداگانه برای خود کرده اند.

لیست نهایی نامزدهای «صدای ملت» در آذربایجان شرقی لیست نامزدهای مورد حمایت ائتلاف «صدای ملت» در برخی حوزه های انتخابیه استان آذربایجان شرقی به شرح زیر می باشد:

تبریز، آذرشهر، اسکو، اهر:  مسعود پزشکیان، میرهادی قره سید رومیانی، علیرضا منادی، زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، عباس عباس‌زاده

بستان‌آباد: غلامرضا نوری قزلجه

بناب: محمد باقری

شبستر: کریم قیاسی مرادی

مراغه: مهدی دواتگری

میانه: سید بهلول حسینی، محمدحسین بهبودی

هشترود، چاراویماق: غفار اسماعیلی

با این توضیحات، به نظر می رسد اصلاح طلبان در تبریز برای کسب موفقیت برای لیست خود علاوه بر رقیب همیشگی اصولگرا، باید با دوستان اعتدال گرای خود نیز رقابت کنند که این امر سختی کار این طیف را دو چندان خواهد کرد.

البته باید منتظر روزهای آینده شد و دید آیا اصلاح طلبان از قدرت تشکیلاتی و هواداران پرشور خور خواهند توانست به نحو احسن استفاده کرده و نقاط ضعف تحمیل شده را جبران کنند. امیدی که چندان دور از دسترس نخواهد بود.

  • لیست انتشار یافته اصلاح طلبان در آذربایجان شرقی به شرح زیر می باشد:
 ** تبریز**
مسعودپزشکیان – علی اصغر الموسوی  –  حجت الاسلام عباس عباس زاده  –  محمد رضا اسلامی  – شهاب الدین بی مقدار  – زهرا ساعی
*** اهر وهریس***
بیت الله عبدالهی
***کلیبر***
علی فخر آذری
***میانه***
شورچی
محمد حسین بهبودی
***مرند ***
کریم شافعی
***سراب***
نصیر پور
انتهای خبر