ادامه بازشماری آرا در تبریز با حضور ناظران شورای نگهبان

رئیس هیئت نظارت استان نیز از حضور ناظران شورای نگهبان در تبریز برای نظارت بر دقت بازشماری و رسیدگی به تخلفات وشکایات خبر داده است.

image_pdfimage_print

بر اساس اخبار موثق واصله از منابع آگاه، به احتمال زیاد بازشماری کل صندوق های رای در حوزه انتخابیه تبریز انجام می شود. رئیس هیئت نظارت استان نیز از حضور ناظران شورای نگهبان در تبریز برای نظارت بر دقت بازشماری و رسیدگی به تخلفات وشکایات خبر داده است.

ادامه بازشماری آرا در تبریز با حضور ناظران شورای نگهبان / احتمال تغییر نتیجه انتخابات افزایش یافت
 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، بر اساس قانون شکایت نسبت به تخلفات انتخاباتی و اعتراض به نتایج اعلامی شمارش آرا، حق قانونی کاندیداهای هر انتخاباتی در نظام مردمسالاری دینی کشورمان است. هیئت های اجرایی و نظارت بر انتخابات نیز موظف به رسیدگی به شکایات و اعتراضات با بررسی مصادیق و مستندات ارائه شده توسط کاندیداها تا حصول اطمینان کامل از صحت فرآیند برگزاری انتخابات و نتایج اعلامی هستند.

دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی در تعدادی از حوزه های انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد که برخی شهرستان ها شاهد اعتراض کاندیداها نسبت به  تخلفات انتخاباتی و نتایج اعلام شده شمارش آرا بودند.

تبریز، آذرشهر و اسکو، به عنوان دومین حوزه انتخابیه پرکرسی کشور شاهد اعتراض حدقل ۳ نفر از ۸ کاندیدای دور دوم بود. با توجه به فاصله تنها ۱۰۷ رایی میان رتبه چهارم و پنجم در نتایج شمارش آرا و تغییر جایگاه منادی و سیعدی در آخرین لحظات قبل از اعلام نتایج موضوع اهمیت بیشتری نیز یافت.

سعیدی که اعتراض خود را به پیوست مصادیق و مستنداتی از تخلفات مختلف به هیئت اجرایی و نظارت تحویل داده بود؛خواستار بازشماری ۴۵ صندوق مشخص بود.

در مرند و جلفا که فاصله آرای حسن نژاد، منتخب اصولگرا و شافعی، کاندیدای اصلاح طلب بسیار بیشتر از فاصله آرای سعیدی و منادی بود؛ اعتراض و درخواست شافعی برای بازشماری ۳۸ صندوق به طور کامل مورد موافقت قرار گرفت اما در تبریز هیئت اجرایی تنها بازشماری ۵ صندوق آن هم بدون حضور نماینده کاندیدای معترض را پذیرفته است.

اخبار ضد و نقیضی نیز از نتایج بازشماری این ۵ صندوق به گوش می رسد. در حالی که بازشماری بعدازظهر چهارشنبه انجام شده و منابع آگاه از افزایش آرای سعیدی و کاهش آرای منادی در بازشماری خبر می دادند؛ اعلام نتیجه توسط مقامات دولتی به امروز شنبه موکول شده بود.

امروز نیز در حالی که رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در آذربایجان شرقی از ادامه بررسی ها تا پایان هفته جاری خبر داده و از اعلام نتایج رسمی بازشماری ۵ صندوق خودداری کرده است؛ شهرتی فر، فرماندار تبریز ادعا کرده بازشماری ۵ صندوق هیچ تغییری در سرنوشت انتخابات ایجاد نکرده است.

وی در سخنانی که خبری از استنادات قانونی و تطابق با مر قانون در آن نیست مدعی شده است مقرر شده ۱۰ صندوق دیگر از میان ۴۰ صندوق مورد اعتراض سعیدی نیز بازشماری شوند و اگر درپایان بازشماری این ۱۰ صندوق تفاوتی با نتایج صورتجلسه قبلی مشاهده نشود ختم رسیدگی اعلام  و در غیر این صورت امکان بازشماری صندوق های دیگر ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که شهرتی فر از رد اعتراض الموسوی و میرتاج الدینی، دوکاندیدای دیگر این حوزه انتخابیه خبر داده است.

گفتنی است در حوزه انتخابیه اهر و هریس هم هنوز خبری از فرآیند رسیدگی به اعتراض مهدی حسینیان منتشر نشده است.

اما بر اساس اخبار موثق واصله به ائل از منابع آگاه، به احتمال زیاد بازشماری کل صندوق های رای در حوزه انتخابیه تبریز انجام می شود.

مصادیق ومستندات ارائه شده توسط سعیدی، قراین موجود و گزارشات واصله به هیئت نظارت و نتیجه بازشماری ۵ صندوق از جمله مواردی است که  مبنای حصول این تصمیم هستند.

گفتنی است شورای نگهبان قانون اساسی به عنوان ناظر عالیه انتخابات و نهاد بالادستی در این زمینه خواستار بررسی های دقیق در این زمینه شده و هرگونه سهل انگاری و مماشات که موجب ضایع شدن حق شود را رد کرده است.

رئیس هیئت نظارت استان نیز از حضور ناظران شورای نگهبان در تبریز برای نظارت بر دقت بازشماری و رسیدگی به تخلفات وشکایات خبر داده است.

Image title

ائل

انتهای خبر