هت تريك فوتبال تبريز در ليگ برتر توسط خطيبي

صعود ماشین سازی تبریز به لیگ برتر/ بالاخره انتظار ۲۰ ساله تمام شد

با صعود ماشین‌سازی تبریز، فصل شانزدهم لیگ برتر با حضور سه تیم تبریزی برگزار می‌شود. تبریز دومین شهر خواهد بود که پس از پایتخت بیش از دو تیم در لیگ برتر فصل بعد خواهد داشت.

image_pdfimage_print
 تیم فوتبال ماشین سازی
تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با برتری پرگل خانگی مقابل مس رفسنجان، به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرده و به حسرت ۲۰ ساله هوادارانش پایان داد.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، در هفته سی‌وهفتم لیگ دسته اول فوتبال ایران، تیم ماشین‌سازی در تبریز با سه گل میهمان خود مس رفسنجان را شکست داد تا یک هفته مانده به پایان این رقابتها، همراه با تیم پیکان به لیگ برتر صعود کند.
با صعود ماشین‌سازی تبریز، فصل شانزدهم لیگ برتر با حضور سه تیم تبریزی برگزار می‌شود. تبریز دومین شهر خواهد بود که پس از پایتخت بیش از دو تیم در لیگ برتر فصل بعد خواهد داشت.
خطیبی رسول   ماشین سازی تبریز ۳ – مس رفسنجان ۰

شاگردان خطیبی که امروز سه شنبه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز به مصاف مهمان کرمانی خود رفته بودند، نیمه اول را با تساوی بدون گل به رختکن رفتند اما در نیمه دوم طوفان به پا کرده و با گلباران حریف خود، در تبریز جشن صعود گرفتند.

ابتدا امین قاسمی نژاد در دقیقه ۵۰ از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه تیم مهمان را فرو ریخت و ماشین سازی را یک بر صفر پیش انداخت.

در ادامه این سجاد بیرانوند بازیکن مس رفسنجان بود که در دقیقه ۷۱ به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا با این گل بخودی ماشین سازی اختلاف را دو برابر کرده و خیال خود را از پیروزی در این بازی راحت کند.

این پایان کار نبود و یوسف سیدی به فاصله ۴ دقیقه از گل دوم، سومین گل ماشین سازی را وارد دروازه مس رفسنجان کرد و این بازی در نهایت با همین نتیجه خاتمه یافته و تیم ریشه دار فوتبال آذربایجان به دو دهه حسرت هوادارانش برای صعود به سطح اول رقابت‌های کشور پایان داد.

البته تیم مس رفسنجان در این بازی در دقیقه ۵۲ صاحب یک ضربه پنالتی شد که مهدی اسلامی سنگربان ماشین سازی ضربه حمید نعمتی را مهار کرد تا مهمان از رسیدن به گل تساوی و بازگشت به بازی ناکام بماند.

در جدول رده بندی لیگ دسته یک ماشین سازی با این پیروزی ۶۳ امتیازی شده و با تثبیت رده دوم خود در فاصله یک هفته به پایان رقابت‌ها، به لیگ برتر فوتبال صعود کرد. تیم مس رفسنجان نیز ۵۵ امتیازی مانده و اندک شانس خود را برای صعود از دست داد.

همچنین گفتنی است در دیگر دیدار این هفته که بصورت همزمان برگزار می‌شد، تیم پیکان تهران با نتیجه ۲ بر یک میزبانش مس کرمان را شکست داده و قهرمانی خود را در این رقابت‌ها قطعی کرد.

لازم به ذکر است شاگردان خطیبی در هفته پایانی این مسابقات هفته آینده در دیداری تشریفاتی به مصاف گل گهر سیرجان خواهند رفت. این دیدار روز دوشنبه – ۲۷ اردیبهشت ماه – در سیرجان برگزار خواهد شد.

? کانال اطلاع رسانی اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) در تلگرام
@etedalpres
https://telegram.me/etedalpres
انتهای خبر