تقاضای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در مجلس کلید خورد

سعیدی از کلید خوردن تقاضای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در مجلس خبر داد و گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در حال آماده‌سازی بوده تا بعد از طی مراحل قانونی به سمت تحقیق و تفحص از مناطق آزاد برویم.

image_pdfimage_print
نمی‌توان 27 میلیارد دلار کالای قاچاق را با اسب و قاطر حمل کرد/ تشکیل مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با فارس، در خصوص بحث قاچاق کالا به کشور و تأثیر آن بر تولید داخلی اظهار داشت: سالانه ۲۷ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و ورود کالای قاچاق یعنی شکستن کمر اشتغال و تولید داخلی، به همین لحاظ بهتر است تذکری به مسئولان عالی دستگاه‌های اجرایی یعنی وزاری مرتبط داده‌شود تا در این خصوص تدبیر کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: به‌طور حتم ۲۷ میلیارد دلار را با اسب و قاطر نمی‌شود حمل کرد که بگویند با اسب و قاطر کالای قاچاق وارد می‌کنند، هر مسئولی که این را می‌گوید حرف احمقانه‌ای زده است.

سعیدی، گفت:اگر ۲۷ میلیارد دلار را در ۳ هزار و ۵۰۰ تومان ضرب کنید می‌بینید که نمی‌توان این مبلغ را حتی با اسب و قاطر حمل کرد.

وی ادامه داد: این یک عدد قابل‌تأمل بوده چراکه قریب به نصف درآمد نفتی کشور ۲۰ میلیارد دلار می‌شود و بازهم هفت میلیارد دلار از درآمد نفتی سالانه بیشتر است.

وی با بیان اینکه با توجه به این مسئله می‌توان گفت منفذهایی رسمی وجود دارد که به‌صورت رسمی از آن‌ها قاچاق کالا انجام می‌شود، اضافه کرد: بخشی از قاچاق کالا از مناطق آزاد انجام می‌شود، درحالی‌که مناطق آزاد در قانون به‌عنوان منطقه‌ای برای توسعه صادرات و تسهیل در واردات مواد اولیه مشخص‌شده اما وقتی اعداد و رقم‌ها را نگاه می‌کنیم نتیجه‌گیری دیگری به دست می‌آید.

سعیدی، افزود: با توجه به همه این مسائل برای به دست آوردن آمار دقیق، باید مؤسساتی غیررسمی و مردم نهاد موظف شوند تا در خصوص مناطق آزاد بررسی انجام دهند.

وی در ادامه از کلید خوردن تقاضای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در مجلس خبر داد و گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد در حال آماده‌سازی بوده تا بعد از طی مراحل قانونی به سمت تحقیق و تفحص از مناطق آزاد برویم.

 

انتهای خبر