یخبندان در آذربایجان شرقی با کاهش ۴ الی ۸ درجه ای دمای هوا / جو پایدار هوای سرد تا روز یکشنبه ادامه دارد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: انتظار داریم از بعد از ظهر امروز پنجشنبه با توجه به وزش باد و کاهش ۴ تا ۸ در جه ای دمای هوا یخبندان آغاز شود

image_pdfimage_print
یخبندان در آذربایجان شرقی با کاهش 4 الی 8 درجه ای دمای هوا / جو پایدار هوای سرد تا روز یکشنبه ادامه دارد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمد اشجعی در خصوص پیش بینی هوای امروز استان ، اظهار کرد: بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی ناپایدار طی امروز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از بعد از ظهر امروز از فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد  شد البته امروز نیز بیشتر در نیمه جنوبی استان ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی  تصریح کرد: انتظار داریم از بعد از ظهر امروز با توجه به وزش باد و کاهش  ۴ تا ۸ در جه ای دمای هوا یخبندان آغاز شود که به این ترتیب با  کاهش ابر در ساعات آینده، یخبندان و اختلال در تردد جاده ای و گردنه های برفگیر استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: جو پایدار هوای سرد تا روز یکشنبه بر فضای استان تداوم دارد و از روز یکشنبه توده هوای بارشی خفیفی در استان به همراه خواهد داشت.

اشجعی در پایان گفت: گرمترین و سردترین  نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بندر شرفخانه با ۴ درجه بالای صفر و چاراویماق با ۱۲ درجه زیر صفر بودند، همچنین دمای هوای تبریز در گرمترین و سرد ترین ساعات به ترتیب ۲ – و ۷ – درجه گزارش شد.

گفتنی است در پی بارش گسترده برف طی دیشب،  جاده های مواصلاتی برون شهری و روستایی در اغلب مناطق استان با برف و کولاک شدید و راه بندان همراه بود.

انتهای خبر