نجفی: تحول در ساختار اداری شهرداری تبریز با ابلاغ چارت تفصیلی جدید/ تعیین‌ تکلیف ۲ هزار نیروی سازمانی

نجفی با بیان این که اجرای چارت تفصیلی، نقطه عطفی در سیستم خدمتگزاری و ساختار اداری شهرداری تبریز خواهد بود، افزود: ورود افراد با قراردادهای کاری مختلف، معضل قدیمی اداری در عموم شهرداری‌های کشور است.

شهردار تبریز از ابلاغ چارت تفصیلی شهرداری تبریز خبر داد و افزود: تدوین این چارت، با پیشنهاد شهرداری تبریز و بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها در وزارت کشور صورت گرفته و به شهرداری تبریز ابلاغ شده است.

 

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)، صادق نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: چارت سازمانی شهرداری تبریز سال گذشته با پیشنهاد شهرداری تبریز، توسط  سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تدوین و ابلاغ شد؛ پیرو این ابلاغیه در روزهای گذشته، چارت تفصیلی نیز ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: با تدوین و ابلاغ این چارت، شمار پست‌های سازمانی شهرداری تبریز از ۱۷۰۰ پست  به ۳۷۰۰ پست رسمی افزایش یافته و ساختار اداری هر یک از حوزه‌های زیرمجموعه مرکز، مناطق و سازمان‌های شهرداری تبریز با تحول اساسی مواجه خواهد شد؛ به این ترتیب، در یک برنامه میان‌مدت، با انسجام‌بخشی به حوزه‌های، مسئولیتی، بلاتکلیفی حدود ۲ هزار نیروی شهرداری تبریز، مرتفع خواهد شد.

شهردار تبریز تصریح کرد: تشکیل کمیته فنی و تخصصی تبدیل وضعیت کارکنان، زمینه‌های لازم برای شرایط احراز پست‌های جدید و  تحول مهم اداری در شهرداری تبریز را فراهم کرده است.

نجفی با بیان این که اجرای چارت تفصیلی، نقطه عطفی در سیستم خدمتگزاری و ساختار اداری شهرداری تبریز خواهد بود، افزود: ورود افراد با قراردادهای کاری مختلف، معضل قدیمی اداری در عموم شهرداری‌های کشور است. این معضل، طی سالیان متمادی دامن‌گیر شهرداری تبریز بوده و یک بلاتکلیفی و آشفتگی عمومی را در حوزه منابع انسانی پدید آورده بود.

وی با بیان این‌که فعالیت کارکنان با حدود وظایف پراکنده و نامشخص، یکی از پیامدهای این معضل بوده‌است، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته، در کنار حوزه‌های عمرانی و اجتماعی شهر، تمام ظرفیت‌های قانونی و ارتباطی را معطوف اصلاح این وضعیت ساخیتم و تلاش کردیم که در کنار روند کاهشی شمار کارکنان، در جهت انسجام‌بخشی به وضعیت موجود گام برداریم.

شهردار تبریز تصریح کرد:  با اجرای چارت تفصیلی، کارکنان شهرداری تبریز، ذیل ۳۷۰۰ پست سازمانی، وظایف تخصصی خود را پیگیری می‌کنند که این امر به نوبه خود، نقش اساسی در چابک‌سازی سیستم اداری، ادغام کارکردهای موازی‌، روان‌سازی سیستم اداری، تکریم ارباب رجوع و تقویت نظارت‌های مدیریتی، خواهد داشت.

انتهای خبر