زلزله‌ی کرمانشاه تاثیری در گسل تبریز نداشته است/ تبریزی‌‌ها بر روی یکی از خطرناک‌‌‌ترین گسل‌‌های کشور زندگی می‌کنند

رئیس مرکز لرزه نگاری آذربایجان شرقی گفت: زلزله‌ی ازگل کرمانشاه تاثیری در گسل تبریز نداشته است.

  به گزارش  اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مجرد در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی شبکه‌ی سهند تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر گسلی در امتداد گسل دیگری باشد، انرژی آن را تخلیه می‌کند و یا آن را تحریک می‌کند و چون گسل ازگل کرمانشاه هم راستا با گسل تبریز نیست، فعالیت آن تاثیری در گسل تبریز نداشته است.

 وی افزود: این زمین لرزه در آذربایجان شرقی نیز احساس شد؛ بنابراین مردم خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند، چرا که مردم این منطقه با بلایای طبیعی آشنا هستند و این انتظار می‌رود مردم آذربایجان خونسردی خود را بیش از سایرین حفظ کنند.

رئیس مرکز لرزه نگاری آذربایجان شرقی تاکید کرد: تک تک مردم آذربایجان یک مدیر بحران هستند، از این رو از همهمه‌های اجتماعی خودداری کنند؛ صبح امروز تمام کوچه‌ها پر از خودرو بود و این نیز تردد را مشکل کرده بود و اگر زمین لرزه‌ای در آن لحظه رخ می داد، امکان کمک رسانی نبود، مردمی که بر روی یکی از خطرناک ترین گسل های کشور زندگی می‌کنند، باید بیش از سایرین آماده باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بزرگی این زمین لرزه، شدت آن در مناطق دیگری همچون کویت و عراق نیز احساس شده است.

مجرد با بیان این‌که مردم به شایعات توجه نکنند، گفت: زمین لرزه به هیچ عنوان قابل پیشگیری نیست ولی احتیاط نیز شرط عقل است.