عرب باغی اعلام کرد: ورود ۱۵۰۰ خودرو خارجی از منطقه آزاد ارس/ برنامه های مدیریت جدید منطقه برای واردات خودرو در ارس

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو خارجی توسط وارد کنندگان وارد این منطقه شده است. به گزارش اعتدال پرس، محسن خادم عرب باغی امروز با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در تبریز اظهار کرد: بر اساس مقررات محدوده تردد خودروهای پلاک ارس نخستین فرودگاه پیش بینی شده است. وی […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو خارجی توسط وارد کنندگان وارد این منطقه شده است.

به گزارش اعتدال پرس، محسن خادم عرب باغی امروز با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در تبریز اظهار کرد: بر اساس مقررات محدوده تردد خودروهای پلاک ارس نخستین فرودگاه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه برای سهولت در دسترسی سرمایه گذاران به دفاتر و انجام امور اداری تبریز به عنوان مرکز آذربایجان شرقی به محدوده تردد این خودروها اضافه شده که به طور قطع این مسافت در طول زمان کاهش نخواهد یافت.

خادم عرب باغی با رد شایعاتی در این خصوص گفت: همچنین شایعاتی نیز در خصوص امکان تغییر پلاک این خودروها مطرح می شود که این فرایند نیز براساس قانون امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه برای کنترل تردد این خودروها داخل محدوده های تعریف شده دستگاه های GPS روی خودروها نصب می شود، اظهارکرد: تاکنون این کار توسط شرکت های وارد کننده خودرو صورت می گرفت که برای امکان نظارت دقیق تر بر اجرای قوانین منطقه آزاد ارس از چندین شرکت تولید و نصب کننده این دستگاه ها برای همکاری دعوت شده است.

images

خادم عرب باغی گفت: از این پس با هدف رعایت حقوق مشتریان نظارت بیشتری بر نحوه قیمت گذاری خودروهای منطقه خواهد شد، چرا که خریداران این خودروها به اعتبار و اعتماد به منطقه آزاد ارس اقدام به خرید خودرو می کنند.

وی امکان دسترسی به خودروهای منطقه ارس را مزیتی برای این منطقه و عاملی برای جذب سرمایه گذار دانست و افزود: بر اساس رویکردهای جدید از این پس امکان دسترسی به خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای وارداتی نیز در این منطقه تقویت می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: همچنین در نظر است در صورت همکاری طرف های خارجی امکان ایجاد خط مونتاژ خودروهای وارداتی که مشتریان بیشتری در منطقه دارند، در منطقه آزاد ارس راه اندازی شود.

انتهای خبر