احساس می‌کنیم زبان آذری هم مانند دریاچه ارومیه در حال از بین رفتن است/مقدمات ایجاد فرهنگستان زبان آذری انجام شد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیریت استان در این راستا ایجاد فرهنگستان زبان آذری را در دستور کار قرار داده و مراحل مقدماتی آن را نیز انجام داده است. به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل جبارزاده که در شورای اداری آذربایجان شرقی سخن می گفت، با اشاره به تاکید دولت و رییس جمهور به بحث قومیت‌ها و زبان‌های […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیریت استان در این راستا ایجاد فرهنگستان زبان آذری را در دستور کار قرار داده و مراحل مقدماتی آن را نیز انجام داده است.

به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل جبارزاده که در شورای اداری آذربایجان شرقی سخن می گفت، با اشاره به تاکید دولت و رییس جمهور به بحث قومیت‌ها و زبان‌های رایج کشور، گفت: مدیریت استان در این راستا ایجاد فرهنگستان زبان آذری را در دستور کار قرار داده و مراحل مقدماتی آن را نیز انجام داده است. 

وی با بیان اینکه زبان آذری یک زبان بی‌نظیر در بیان احساسات و مدح زیبایی‌هاست، افزود: متاسفانه احساس می‌کنیم که زبان آذری هم مانند دریاچه ارومیه در حال از بین رفتن است و باید برای حفظ آن کمر همت ببندیم. 

جبارزاده با تاکید بر این که از دولت انتظار حمایت و کمک داریم، گفت: امیدواریم ایجاد این فرهنگستان ارمغانی از سوی دولت تدبیر و امید برای همه آذری‌های ایران اسلامی باشد.

انتهای خبر