متروی تبریز در ریل آخر قرار گرفت/ جزئیات روند راه‌اندازی قطار شهری تبریز

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز جزئیات جدیدی را از روند نصب، مونتاژ، راه‌اندازی و تست‌های سرد و گرم واگن‌های متروی تبریز بیان کرد.  به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، صادق پشمینه آذر در حاشیه بازدید شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و اعضای شورای اسلامی استان از روند نصب، مونتاژ، راه‌اندازی و […]

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز جزئیات جدیدی را از روند نصب، مونتاژ، راه‌اندازی و تست‌های سرد و گرم واگن‌های متروی تبریز بیان کرد.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، صادق پشمینه آذر در حاشیه بازدید شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و اعضای شورای اسلامی استان از روند نصب، مونتاژ، راه‌اندازی و تست‌های سرد و گرم واگن‌های متروی تبریز، تجهیز به سیستم سیمولاتور را ویژگی مهم متروی تبریز دانست و اظهار کرد: استفاده از قطار شبیه سازی شده برای آموزش راهبران، به دلیل قرارگرفتن در محیط مجازی از هزینه اشغال خطوط ریلی و مصرف سوخت برای مقاصد آموزشی، کم کرده و با ارتقای سطح آموزش راهبران، بخشی از تاخیرها در راه‌انداری قطارها کاهش می‌یابد و در نتیجه به افزایش بهره‌وری ناوگان منجر می‌شود.

 پشمینه آذر ادامه داد: متروی تبریز با برخورداری از این امکان مهم، علاوه بر آموزش تخصصی و فنی پرسنل قطار شهری تبریز، آموزش کارکنان متروی دو شهر اصفهان و شیراز را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 وی یادآوری کرد: بر اساس قرارداد منعقد با کارخانه پوژن چین، ۱۸۰ دستگاه واگن از ۳۱۵ دستگاه قرارداد پوژن، سهم قطار شهری تبریز خواهد بود که این تعداد واگن، برای جابجائی مسافر در ۱۰ سال آینده خطوط ۱ و۲ کافی خواهد بود.

 مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به روند تست‌های سرد و گرم متروی تبریز پس از ورود واگن‌ها گفت: چک کردن واگن‌ها در حالت بی‌باری، آماده‌کردن تجهیزات با برقدار کردن شبکه بالاسری، عملکرد سیستم روشنایی، کابین اپراتوری، سیستم تهویه مطبوع، سیستم اطلاع‌رسانی مسافر ویستم ترمز از جمله تست‌های اعمال شده در روند راه‌اندازی قطار شهری تبریز است که هم‌اکنون مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

 پشمینه آذر اضافه کرد: عملیات تست و راه‌اندازی، طبق قرارداد منعقده بر عهده شرکت چینی بوده و کارفرمای ایرانی صرفا نقش نظارتی را در اجرای این عملیات بر عهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: زمان تست‌ها، بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده از سوی شرکت مادر تخصصی برای شرایط نرمال بوده و در صورت بروز موارد پیش بینی نشده حین راه‌اندازی، به زمان‌های منظور شده افزوده خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با بیان اینکه پس از پایان تست‌های فنی، تست حرکت مترو آغاز می‌شود، اظهارکرد: در این مرحله، طبق مولفه‌های بین‌المللی استاندارد، مترو باید مجموعاً مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند که این مرحله نیز حدود ۱۰ روز به طول خواهد کشید.

 پشمینه آذر از سفر مسئولان شرکت چینی پوژن، به عنوان شرکت طرف قرارداد متروی شهرهای کشور، به تبریز در هفته آینده خبرداد و افزود: پیگیری ورود سایر واگن‌های خریداری شده به تبریز، پیش‌بینی تمهیدات مربوط به تست و پشتیبانی فنی، مونتاژ قطعات و شرایط جذب مشارکت، از محورهای مهم گفتگو با مسئولان این شرکت چینی خواهد بود.

 وی تشریح کرد: اگرچه خرید واگن‌های متروی تبریز، از طریق شرکت چینی صورت می‌گیرد، اما در تامین بسیاری از قطعات، فن‌آوری‌ها و استاندارهای آن، شرکت‌های اروپایی با شرکت چینی همکاری داشته‌اند.

 مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز خاطرنشان کرد: این رویکرد، در خصوص فرهنگسازی استفاده از مترو بوده و به این منظور انیمیشن‌هایی نیز تولید شده که با نزدیک‌شدن به روزهای بهره‌برداری، از سیمای استانی و سایر فرصت‌های رسانه‌ای شهر پخش خواهد شد.

انتهای خبر