استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به درخواست برخی از مدیران روابط عمومی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی، یادآور شد: مسئولان روابط عمومی خودشان باید جایگاهشان را شناخته و به ارتقای آن بپردازند، چراکه اگر یک مسئول روابط عمومی بیخاصیت و غیرمفید باشد هر قدر هم که بخواهیم جایگاهش را ارتقا دهیم، باز هم تنزل خواهد یافت. […]
استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به درخواست برخی از مدیران روابط عمومی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی، یادآور شد: مسئولان روابط عمومی خودشان باید جایگاهشان را شناخته و به ارتقای آن بپردازند، چراکه اگر یک مسئول روابط عمومی بیخاصیت و غیرمفید باشد هر قدر هم که بخواهیم جایگاهش را ارتقا دهیم، باز هم تنزل خواهد یافت.
جبارزاده گفت: تاکنون هیچ گزارش عملکردی از دستگاههای اجرایی این استان دریافت نکردهام که این نشاندهنده ضعف روابط عمومیهاست.
به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، اسماعیل جبارزاده سهشنبهشب در همایش مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای تابعه استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مدیریت جدید این استان از روابط عمومیها انتظار دارد جلسات هماهنگی روابط عمومیها را در فواصل زمانی مشخصی تشکیل دهند تا حاصل اشتراکات ذهنی و فکری در قالب بستههای پیشنهادی در رابطه با توسعه و مسائل مختلف به عنوان راهکار ارائه و به دستگاههای اجرایی مختلف ابلاغ شود.
وی، ایجاد ارتباط صمیمانه با اقشار مختلف مردم و انتقال خواستهها و نظرات ایشان به مدیران استان آذربایجانشرقی، ایجاد ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده با رسانهها و تدوین گزارش عملکرد فصلی یا سالانه دستگاه اجرایی متبوع را از جمله انتظارات خود از مسئولان روابط عمومی به عنوان یک مدیر عنوان کرد.
استاندار آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم است و غیر از این هدفی نداریم، اما برای رسیدن به این هدف متعالی راهی نداریم؛ جز اینکه بدانیم مردم از ما چه میخواهند تا این خواستهها را برآورده کنیم و آگاهسازی مدیران از خواسته ها و نیازهای روز مردم وظیفهای است که بر عهده روابط عمومیها است.
۹۵ درصد مردم از مسئولان انتظار صداقت و گفتار را دارند
جبارزاده تصریح کرد: طبق تحقیقات میدانی انجام گرفته، ۸۰ درصد مردم قبل از حل معضل بیکاری و تورم، خواستهشان از مسئولان مبارزه با اعتیاد است و ۹۵ درصد مردم هم انتظار صداقت در گفتار و رفتار را از ما دارند و میخواهند واقعیات موجود را چه تلخ و چه شیرین برای آنها تبیین کرده و چهره واقعی استان آذربایجانشرقی را نشان دهیم.
وی در مورد لزوم برقراری ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی با رسانه، عنوان کرد: این دو را دو بال پرنده اطلاعرسانی میدانم که اگر میانشان تعاملی سازنده برقرار نشود بخشی از حق مردم که همانا آگاهی است ادا نخواهد شد؛ بنابراین وظیفه روابط عمومی است که برای دادن بخشی از حق مردم از ابزار رسانه استفاده کند.
مسئولان روابط عمومی باید جایگاهشان را شناخته و به ارتقای آن بپردازند
استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به درخواست برخی از مدیران روابط عمومی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی، یادآور شد: مسئولان روابط عمومی خودشان باید جایگاهشان را شناخته و به ارتقای آن بپردازند، چراکه اگر یک مسئول روابط عمومی بیخاصیت و غیرمفید باشد هر قدر هم که بخواهیم جایگاهش را ارتقا دهیم، باز هم تنزل خواهد یافت.
جبارزاده با بیان اینکه مدیران بنده از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب کار میکنند، اما مردم از این سخت کوشیها هیچ موقع اطلاع نمییابند، بیان کرد: تاکنون هیچ گزارش عملکردی از دستگاههای اجرایی استان دریافت نکردهام که این نشان دهنده ضعف روابط عمومیهاست.
وی اضافه کرد: از مسئولان روابط عمومی انتظار داریم، عملکرد دستگاههای اجرایی متبوع خود را مو به مو استخراج کرده و به مردم انعکاس دهند تا آنها با مشاهده اقدامات و تلاشهای شبانهروزی دستگاههای اجرایی، به آینده امیدوار شده و نسبت به خدمتگزاران خود اعتماد بیشتری کسب کنند.
رواج ادبیات کوچه بازاری در میان برخی از مدیران
استاندار آذربایجانشرقی در پایان با اشاره به رواج ادبیات کوچه بازاری در میان برخی از مدیران در گذشته، خاطرنشان کرد: از مسئولان روابط عمومی انتظار میرود با ویرایش متون سخنرانی مدیران، آنها را به استفاده از ادبیات شیوا، مؤدبانه و در شأن ایران و آذربایجان ترغیب کنند.
احمد
تاریخ : ۲۷ - تیر - ۱۳۹۳
جناب آقای استاندار
واقعا ضعف روابط عمومی ها از سالها قبل مشخص می باشد بطوریکه صدا و مشکل مردم ضعیف در برابر کارشکنی های بعضی از مدیران مخصوصا در بنیاد مسکن استان به گوش شما نمی رسد که ناشی از بی تفاوتی مسئولین روابط عمومی هاست
علیرضا رضایی
تاریخ : ۲۵ - تیر - ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید محضر استاد گرامی و مدیر محترم سایت ب.م / استاندار فعلا نمیداند روابط عمومی چیست و عملکر چیست . منظورم این هست وقتی دستگاهی عملکرد ندارد روابط عمومی بیاید امار سازی کند ؟ واقعا متاسفیم برای این موضوع در ضمن خوب یادم هست که نمایشگاه جلوه خدمت استان در آبانماه سال ۹۰ چه پرشکوه و توانمند بزگزار شد آنهم نه با پول کلان بلکه باید نمک نشناس نباشیم مدیر محترم و رئیس روابط عمومی استانداری وقت جناب آقای مهندس بابک محمدزاده با هزینه شخصی و از طریق روابط خاصشان با نهادها و شرکتهای خصوصی و اشخاص حقیقی دست به بزرگزاری نمایشگاهی کرد که در ایران بعد از ۳۵ سال قابل تحسین بوده و بعد از آن هم خواهد بود حالا استاندار اگر دنبال آمار سازیست لطفا فقط پروژه نیمه کارش بیمارستان بهبود را اداره کنه و از هزینه بیت المال برای آن استفاده و از طریق رسانه های استانی از پروژه خودش نام ببرد و خودش هم فکر کند مردم عوامند و هیچ چیز نمیفهمند در حالی که همه میدانند که چه کسانی گردانندگان بیمارستان بهبود و بیمارستان بین المللی تبریز ند. انشاالله اخبار موثق و خبرهای به روزی باسند ارائه خواهیم کرد تا مخاطبان بدانند. اجرکم عنداالله. زنده باد بهار
حسن
تاریخ : ۲۵ - تیر - ۱۳۹۳
آقای استاندار
این مدیرانی که ادبیات کوچه بازاری و لمپنیستی دارند را شما به عنوان مدیر معرفی کردید و از آنها دفاع کردید. بیچاره کارمندان و مردم بدبخت، بدانید از دست این مدیران چه می کشند آقای استاندار بدنید این مدیران با این ادبیات چگونه روزانه صدها نفر را نسبت به نظام بد بین می کنند