بازدید گروه رسانه ای کشور ترکیه از منطقه آزاد ارس/ توصیف زیبائیهای ارس از زبان خبرنگار تلویزیون ترکیه

گروه رسانه ای کشور ترکیه  شامل جمعی از خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی این کشور از منطقه آزاد ارس بازدید کردند. به گزارش اعتدال پرس، این گروه ۱۲ نفری شامل رسانه های TRT TURK، HABER TURK، SKY NEWS، AHLAS HABER AJANSI، DOYAN HABER AJANSI با هدف شناسایی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد ارس […]

image_pdfimage_print

گروه رسانه ای کشور ترکیه  شامل جمعی از خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی این کشور از منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

به گزارش اعتدال پرس، این گروه ۱۲ نفری شامل رسانه های TRT TURK، HABER TURK، SKY NEWS، AHLAS HABER AJANSI، DOYAN HABER AJANSI با هدف شناسایی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد ارس از محدوده های مختلف این منطقه بازدید کردند.

گزاشگر شبکه خبری TRT ترکیه، جنگل های بکر و طبیعی آینالو در کوه های سر به فلک کشیده منطقه ارسباران را هم ردیف با جنگل های معروف و زیبای استرالیا و سوییس دانست.

” کوکسال گوکچه” در حاشیه بازدید جمعی از اهالی رسانه های ترکیه از منطقه آزاد ارس در محدوده خداآفرین و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تردد در مسیری کوتاه از حاشیه رود ارس تا جنگل های آینالو، ارتفاع زمین از سطح دریا طی مسیری کوتاه از صفر تا دو هزار و ۳۰۰ متر تغییر می کند و این ویژگی بسیار منحصر به فرد این منطقه است.
وی گفت: در بلندای این کوه های سرسبز انسان احساس سبکبالی می کند و همچون پرنده ای در حال پرواز می تواند مناظر زیبای حاشیه رود ارس تا کوه های سر سبز در دور دست ها را نظاره کند.
گوکچه افزود: بی ترید این بخش از آذربایجان شرقی که بهشت گمشده ایران زمین نامیده می شود و به ثبت سازمان یونسکو رسیده است، در آینده پذیرای توریست های خارجی بی شماری خواهد بود.
گزارشگر شبکه خبری TRT ترکیه گفت: برخی از آثار و ابنیه های تاریخی موجود در منطقه نیز که از تاریخ چندین هزار ساله این محدوده سخن به میان می رانند برای گردشگران خارجی بسیار جذاب خواهند بود.
وی افزود: ایجاد زیرساخت های مختلف در بخش گردشگری، این منطقه را به مکانی برای تردد و حضور گردشگران تبدیل کرده و اقتصاد مردم منطقه را متحول خواهد کرد.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، گروه رسانه ای کشور ترکیه بعد از بازدید از فازهای صنعتی و جاذبه های گردشگری ارس در نشست خبری با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مباحث مورد نیاز برای حضور سرمایه گذاران ترکیه ای  را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست محسن خادم عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس ضمن معرفی پتانسیل ها و توانمندی های و مزایای موجود در ارس برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی از خبرنگاران ترکیه ای خواست تا ظرفیت، فعالیت و پتانسیل های منطقه آزاد ارس را بیشتر و واقعی تر در شبکه های تلویزیونی این کشور انعکاس دهند.
عرب باغی در ادامه با اشاره به همجواری منطقه آزاد ارس با ترکیه و آذربایجان و ارمنستان و نخجوان گفت: معافیتهای ۲۰ ساله مالیاتی و گمرکی، وجود قوانین ویژه مناطق آزاد اعمال تخفیفات گمرکی و ارائه مشوق های ویژه سرمایه گذاری از نمونه مواردی است که برخورداری از آنها این منطقه را به منطقه ای با توجیه اقتصادی بالا در حوزه سرمایه گذاری برای تجار تبدیل کرده است.
وی افزود: وجود زیرساختهای حمل و نقل ریلی در این منطقه، وجود روابط خارجی با cis، وجود مشترکات تجاری ایران با ترکیه، امکان سرمایه گذاری در زمینه های صنعت، کشاورزی، گردشگری و بازرگانی برای سرمایه گذاران ترکیه ای را فراهم نموده و سازمان منطقه آزاد ارس با آغوش باز میزبان سرمایه گذاران است.
وی گفت: شبکه های خبری ترکیه ای این مسئولیت مهم را بر عهده دارد تا به نحو احسن در بین مردم ترک این اعتماد را ایجاد نماید و فعالیت ها و وقایع واقعی را به سمع و نظر مردم ترکیه برسانند.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: اطلاع رسانی صحیح موجب توسعه روابط توریستی فرهنگی تجاری و اقتصادی فی مابین منطقه آزاد ارس و ترکیه خواهد بود و خبرنگاران باید فرایندهای صحیح سرمایه گذاری و مناطق گردشگری و فرصتها و جاذبه های ارس را بطور صحیح و کامل به مخاطبان خود انعکاس دهند.
وی همچنین در مصاحبه با شبکه DHAترکیه گفت: تابحال ۱۵ سرمایه گذار ترک از شهرهای مختلف ترکیه داشته ایم که بعد از مطالعه و بررسی های جامع اقدام به سرمایه گذاری نموده اند و در صدد تعامل جهت افزایش سرمایه گذاران می باشیم.
در پایان این نشست مدیرعامل منطقه آزاد ارس ضمن تقدیر از حضور خبرنگاران شبکه های خبری ترکیه آمادگی این سازمان را از همنوعان ترکیه ای خود جهت آشنایی بیشتر و نزدیکتر از آثار گردشگری و تفریحی را اعلام کرد.
شایان ذکر است پس از این نشست بازدیدهایی از مناطق گردشگری منطقه آزاد ارس از جمله کلیسای سنت استپانوس و مراکز تجاری و رفاهی صورت گرفت.

 

انتهای خبر