روایتی تلخ از وضعیت تاسف بار پروازهای داخلی/ شعور انسان ها بازیچه بی کفایتی شرکت های هواپیمایی

عصرجمعه ۲۴ مرداد ۹۳ ,فرودگاه مهر آباد تهران از اولین پرواز صبح که با بیست دقیقه تاخیر در ۸٫۲۰ دقیقه انجام شده،  هیچ پرواز دیگری صورت نگرفته و مسافرین ۴ پرواز تهران-تبریز (البته منهای پروازهای دیگر کشور)بلاتکلیف در اسارت سالن ترانزیت به سر می برند. هرنیم ساعت با یک پیغام پوزش اعلام تمدید تاخیر به […]

image_pdfimage_print

عصرجمعه ۲۴ مرداد ۹۳ ,فرودگاه مهر آباد تهران از اولین پرواز صبح که با بیست دقیقه تاخیر در ۸٫۲۰ دقیقه انجام شده،

 هیچ پرواز دیگری صورت نگرفته و مسافرین ۴ پرواز تهران-تبریز (البته منهای پروازهای دیگر کشور)بلاتکلیف در اسارت سالن ترانزیت به سر می برند.

هرنیم ساعت با یک پیغام پوزش اعلام تمدید تاخیر به گوش می رسد .مردم هم با تنقلات آشغال و البته محدود خدا تومنی دو غرفه سالن ترانزیت ساعات عمر خود را هر یک به نوعی سپری می کنند.

اما این اوضاع مربوط به یک روز خاص نیست و مسافران پر سفری چون من پرواز به موقعی را به زحمت بخاطر می آورند.البته در آشفته بازار امروز پرواز خود را با یک ساعت و نیم تاخیر مدیون حضور امام جمعه عزیز در پرواز شدیم وگرنه چند ساعت ناقابل از عمر ما که به هواپیمایی قطعا باید پرداخت شود .

این فقط جان مردم نیست که با سقوط هواپیماها از دست می رود بلکه وقت و مال و شعور انسانی مردم بازیچه بی کفایتی شرکت های هواپیمایی شده.پروازهایی که به راحتی در نزدیک ترین فاصله زمانی مانده به پرواز باطل می شوند و تاخیرهای طولانی که اگر مسیر پروازی را با اتومبیل شمس العماره هم طی می کردید قطعا زودتر از پرواز به مقصد می رسیدید.

هواپیماهایی که در ردیف صندلی هایشان به خاطر سودآوری بیشتر انقدر افزوده شده که یک مسافر با جثه متوسط به سختی در آن جا می گیرد و تصور کنید حال یک مسافر سنگین وزن را در چنین شرایطی ! کودکان زیر دو سال که هزینه می دهند اما صندلی ندارند ,

هویت این کودکان که در آغوش مادرانشان در فاصله ۵۰ سانتی متری بین دو صندلی سفر را با شکنجه سر می کنند چطور ثبت می شود نمیدانم اما ایمنی شان هم با یک کمربند دوم که به کمربند مادر قلاب می شود سر هم بندی می شود و قطعا در موقع حادثه هم ماسک اکسیژن برای نفر دوم در آغوش گرفته شده تعریف نشده ! سیستم تهویه هوا و خنک کننده هواپیما در زمان مسافر گیری و تثبیت ارتفاع به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت خاموش است و بوی عرق جمعیتی که ساعتهای متمادی در سالن فرودگاه در گرمای بیش از ۴۰ درجه تابستان را سپری کرده اند چنان در هم پیچیده که حال مرگ به انسان دست می دهد.

شنیدن این داستان هم شاید برایتان جذابیت داشته باشد که در پرواز کوالالامپور – تهران یکی از همسفران در لحظه اوج گرفتن هواپیما دچار سکته قلبی شد و تمام ۸ ساعت پرواز را در اتاقک نمازخانه روی موکت دراز کش ماند بدون هیچ خدمات پزشکی ! و اگر پزشکان مسافر در هواپیما نبودند شانس زنده ماندنش هم جای سئوال داشت… من به واسطه کارم یک ایرانی پر سفرم و سالهاست شاهد حقایق تلخی در سیستم پروازهای ایران هستم که متاسفانه روز به روز بدتر و بدتر می شود.من اگر صدایم بلند نیست معنی اش این نیست که یک احمقم ,نمی دانم که شکایت پیش کدام وجدان بیدار یا گوش شنوا می شود برد ! TBZ I3 5202 Tabriz 15:00 Departed 23:17 با ۸ساعت ویک ربع تاخیر IRA IR 447 Tabriz 17:15 Departed 22:51 با ۵ ساعت و ۳۵ دقیقه تاخیر TBZ I3 5244 Tabriz 18:50 Departed 19:57 با یک ساعت و ۷ دقیقه تاخیر TBZ I3 5204 Tabriz 19:10 Departed 23:23 با ۴ ساعت و ۱۳ دقیقه تاخیر TBZ I3 5254 Tabriz 21:50 Cancelled کنسل شد TBZ I3 5206 Tabriz 3:20 Departed 23:53 با ۳۳ دقیقه تاخیر خلاصه اینکه پروازهای دیروز (البته فقط در مسیر تهران به تبریز) از […] انسانی مهرآباد به این صورت انجام شد و جمعیتی که مثل گوسفند با آنها رفتار شده نهایتا از اینکه زنده به مقصد می رسند خوشحال می شوند!

……………………………

عاطفه مجتهدی

انتهای خبر