طرح افزایش تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی منتفی شد/جزئیات پیشنهاد جدید نمایندگان استان برای ایجاد یک حوزه جدید انتخابیه

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: به دنبال اعتراض نمایندگان استان به دلیل نوع توزیع و نحوه تقسیم بندی حوزه ها در کمیسیون شوراهای مجلس اجرای این طرح امروز در پایان نشست علنی مجلس منتفی شد. محمد اسماعیل سعیدی، امروز ظهر در گفت و گویی با خبرنگار گفت: امضاهای طرحی که شامل افزایش تعداد […]

image_pdfimage_print

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: به دنبال اعتراض نمایندگان استان به دلیل نوع توزیع و نحوه تقسیم بندی حوزه ها در کمیسیون شوراهای مجلس اجرای این طرح امروز در پایان نشست علنی مجلس منتفی شد.

محمد اسماعیل سعیدی، امروز ظهر در گفت و گویی با خبرنگار گفت: امضاهای طرحی که شامل افزایش تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی بود امروز در صحن علنی مجلس توسط طراحان این طرح پس گرفته شد.

وی ادامه داد: به دنبال اعتراض نمایندگان استان به دلیل نوع توزیع و نحوه تقسیم بندی حوزه ها در کمیسیون شوراهای مجلس اجرای این طرح امروز در پایان نشست علنی مجلس منتفی شد.سعیدی

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه به طرح جدیدی که امروز پس از منتفی شدن طرح قبلی از سوی نمایندگان مطرح شده بود اشاره کرده و افزود: کلیات این طرح به این صورت است که شهرستان های عجب شیر و آذرشهر دارای حوزه مستقل شوند و شهرستان هریس به حوزه انتخابیه شهرستان های تبریز و اسکو و همچنین شهرستان هوراند به شهرستان اهر الحاق شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد امضاهای این طرح به حد نصاب خود رسیده باشد و باید منتظر تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس باشیم.

میرهادی قره سید رومیانی، رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی هم با تایید منتفی شدن طرح افزایش تعداد نمایندگان استان، گفت: بر اساس ایراداتی که به کلیات این طرح وارد بود طراحان امضاهای خود را پس گرفتند تا با اعمال نظارت کارشناسانه نمایندگان این طرح دوباره به صحن علنی رفته و مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از الویت هایی که برای این طرح وجود دارد الحاق حوزه هریس به حوزه انتخابیه شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو می باشد که بر اساس آن تعداد نمایندگان این حوزه به هفته نماینده افزایش می یابد.

وی افزود: اما نمایندگان مجمع احتمال می دهند این مورد در صحن علنی رای نیاورد و به همین خاطر شاهد ایجاد حوزه مستقل عجبشیر و آذرشهر باشیم.

قره سید خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات من امضاهای این طرح از ۱۵ عدد رد شده و به ۲۸ یا ۳۰ امضا رسیده باشد که بر اساس آن در صحن علنی برای تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

گفتنی است؛ پیش تر کمیسیون امور شوراهای مجلس طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۱۰ نفر در خانه ملت را به تصویب رسانده بود که بر اساس آن، یک نماینده به حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر اضافه شده بود تا تعداد نمایندگان این حوزه به دو نماینده افزایش یابد.

بدین ترتیب تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی از ۱۹ نفر به ۲۰ نفر افزایش می یافت.

همچنین بر اساس تصویب این کمیسیون بخش هوراند تابع شهرستان اهر از حوزه انتخابیه کلیبر و خداآفرین و هوراند متزع و به حوزه انتخابیه اهر و هریس الحاق می شد.

 اظهارات سعیدی در حالی است که معلوم نیست چندنفر از نمایندگان استان با طرح جدید موافقت دارند و آیا مدافعان طرح قبلی افزایش نمایندگان حوزه مراغه و عجب شیر و طرح اضافه شدن یک نماینده به حوزه مرند و جلفا ، مجددا درصدد تصویب طرح خود برخواهند آمد یا با طرح مدنظر نمایندگان تبریز کنار خواهند امد.

انتهای خبر