قیمت رسمی همه خودروهای داخلی منتشر شد/ فهرست خودروها + قیمت

قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی بر اساس وعده شورای رقابت که قرار بود تا غروب امروز صورت گیرد، منتشر شد و مردم می توانند بر اساس آن ها اقدام به خرید خودرو کنند. اعتدال پرس / قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی بر اساس وعده شورای رقابت که قرار بود تا غروب امروز صورت گیرد، منتشر […]

image_pdfimage_print

قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی بر اساس وعده شورای رقابت که قرار بود تا غروب امروز صورت گیرد، منتشر شد و مردم می توانند بر اساس آن ها اقدام به خرید خودرو کنند.

اعتدال پرس / قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی بر اساس وعده شورای رقابت که قرار بود تا غروب امروز صورت گیرد، منتشر شد و مردم می توانند بر اساس آن ها اقدام به خرید خودرو کنند.

پس از بررسی فشرده نحوه تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت و پس از کش و قوس فراوان و اعتراض خودروسازان سرانجام جلسات برای رفع و رجوع ابهامات فرمول شورای رقابت به نتیجه رسید.
بر اساس خروجی نهایی توافق شورای رقابت و خودروسازان بر سر نحوه قیمتگذاری بر اساس فرمول منتشره شورای رقابت و نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و همچنین شاخص کیفی اعلام شده از سوی سازمان استاندارد قیمت ۴ خودرو پرتیراژ داخلی درآمد.
مدت ها بود نمایندگی‌‌های خودروسازان از فروش خودرو به دلیل وضعیت مبهم قیمت محصولات به متقاضیان خودداری می کردند به گونه ای که حتی در انبار نمایندگی‌ها خودروها خاک میخورد.
در واقع، از یک سو تقاضای چندانی در این مدت از سوی مردم برای خرید خودرو صورت نمی گرفت و در نقطه مقابل هم نمایندگی‌ها از فروش خودرو امتناع می کردند.
دلیل مشخصی برای اینکار نمایندگی‌ها وجود نداشت چه آنکه مشخص بود که قیمت‌های شورای رقابت در هر حال پایین تر از قیمت اعلامی در ۱۷ بهمن است و آن ها چه بفروشند و چه نفروشند ملزم به رعایت قیمت های جدید خواهند بود.
بر اساس اعلام شرکت سایپا قیمت دو محصول این شرکت به نام سایپا ۱۳۱ اس ال ۱۴ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان قیمت خورده و تیبا خودرو ملی این شرکت هم ۱۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان برچسب شورای رقابت خورد.
بر این اساس آن دسته از افرادی که پس از ۱۷ بهمن اقدام به خرید خودرو کرده‌‌اند چه خودرو تحویل گرفته باشند و چه آن‌هایی که هنوز خودرو را از نمایندگی ها نگرفته‌اند می توانند مابه التفاوت قیمت های جدید با قیمت های درج شده در قرارداد‌های خرید قبلی را از شرکت های خودروسازی دریافت کنند.
این مساله برای تمامی مدل‌‌‌هایی که قیمت های جدید آن ها اعلام می شود صدق می کند.
قیمت جدید فروش ۱۴ محصولی را که قیمت آن با شورای رقابت نهایی شده است هم به این شرح اعلام شده است:

– پژو ۴۰۵ بنزینی جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده ۲۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان
– پژو ۴۰۵ دو گانه سوز جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان
– پژو ۴۰۵ بنزینی اس.ال.ایکس با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان
– پژو پارس سال با کیسه هوای راننده ۲۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان
– پژوپارس معمولی دوگانه سوز با کیسه هوای راننده ۲۸ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان
– سمند ال.ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده ۲۳ میلیون تومان
– سمند ال.ایکس سال دوگانه سوز با کیسه هوای راننده ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
– سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون بنزینی با کیسه هوای راننده ۲۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان
سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون پایه گاز سوز با کیسه هوای راننده ۲۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان
– سمند اس.ایی با کیسه هوای راننده ۲۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان
– وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان
– وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان
– وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل ۱۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان
– وانت باردو دوگانه سوزبا ترمز ضد قفل جدید ۱۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان .
جمشید پژویان هم درباره این قیمت ها گفت: بررسی قیمت های محاسبه شده خودروسازان بر اساس متغیرهای آنها پایان یافته است و تا دو ساعت آینده خودروسازان می توانند قیمت ها را روی سایت های خود اعلام کنند.

وی گفت: قیمت های قبلی که مرکز ملی رقابت محاسبه کرده بود در برخی از موارد ، خودروسازان عددها را اشتباه اعلام کرده بودند که این موارد را تصحیح کرده اند.
پژویان گفت: خود مرکز ملی رقابت نیز ممکن است قیمت های جدید را فردا صبح روی سایت قرار دهد.
وی گفت: برای خودروهای غیر از این چهار خودروی پرتولید، روز گذشته خودروسازان متغیرهای لازم را به شورای رقابت ارسال کرده اند و ما نیز آنها را برای محاسبه تورم بخشی به بانک مرکزی فرستادیم و روزهای آینده برای این خودروها نیز تورم بخشی محاسبه و قیمت این خودروها قابل محاسبه خواهد شد.

انتهای خبر