دلم برای قانون می سوزه!

*یادداشت – اعتدال پرس/ خیلی دوست داشتم تا اینارو ننویسم و برای خودم دشمن نتراشم ولی چه کنم که نمی تونم ننویسم! نمیدونم شمایی که داری اینارو میخونی سربازی رفتی یا نه؟ نمیدونم تو چله سرد زمستون توی برجکای نگهبانی از سرما به خودت لرزیدی یا نه؟ نمیدونم گرمای تابستونا توی برجکا و پاسگاه ها […]

image_pdfimage_print

*یادداشت – اعتدال پرس/

خیلی دوست داشتم تا اینارو ننویسم و برای خودم دشمن نتراشم ولی چه کنم که نمی تونم ننویسم!

نمیدونم شمایی که داری اینارو میخونی سربازی رفتی یا نه؟ نمیدونم تو چله سرد زمستون توی برجکای نگهبانی از سرما به خودت لرزیدی یا نه؟

نمیدونم گرمای تابستونا توی برجکا و پاسگاه ها نگهبانی دادی یا نه؟

نمیدونم خبر داری که وقتی روزا از داغی هوا نمی تونستی به کیوسک نگهبانی دست بزنی، شبا هم از سردی، چه حالی داشتی و چی توی دلت می گذشت… نکنه تو هم مثل خیلیا از اینکه سربازی و داری به کشورت خدمت می کنی به خودت افتخار می کردی و مشکلات رو به جون می خریدی؟ تازه! اینم بود که داریم بزرگ میشیم و مرد میشیم!

حالا یا مردونگی رنگ باخته و حراست از مملکت مردونگی نیست (که مطمئنم هست) یا سربازی دیگه افتخار نیست (که اونم مطمئنم هست) و یا اینکه…

حالا چی شده اونایی که یه عمر درس خوندن و پشت میزای مدرسه و دانشگاه خون دل خوردن و تحصیل کردن مجبورن برن سربازی و دو سال به کشورشون خدمت کنن و یا اونایی که نتونستن درس بخونن و از بچگی مجبور بودن شاگردی کنن و نون آور خونه باشن باید برن سربازی ولی اونایی که به توپ لگد زدن و اسمی در کردن می تونن خلاف کنن و قانون رو دور بزنن و نرن سربازی! ماجرا وقتی غم انگیزتر میشه که بعد این که گند کارشون دربیاد خیلی راحت شال و کلاه می کنن و با مظلوم نمایی و هزارتا ننه من غریبم بازی مثلا میرن خدمت! اونم چه خدمتی! سرشون دعوا میشه.. این باشگاه میگه بیا اینجا ببین چقدر هواتو دارم و نازتو می کشم و اون یکی میگه الهی قربون اون دستای خلافکارت برم که کارتو جعل کردی، بیا باشگاه ما و پادشاهی کن!

کار به جایی رسیده که میگن فرمانده یکی از نیروها پا شده رفته فدراسیون و گفته یا فلانی رو بدین ملوان یا دمار از روزگارتون درمیارم! خداکنه که حداقل این یکی راست نباشه!

خداییش این انصافه که برای یه خلافکار این همه سر و دست بشکنین آخه؟ این کجای عدالته که یه متقلب رو حلوا حلوا کنن؟!

دلم برای قانون میسوزه! اخه قرار بود که برای همه باشه. حالا قانون برا ما فقیر فقراست! یکی نیست بیاد و اعتراض کنه!

حالا اگه مثلا یه بدحجاب فلان ده کوره یه سانت روسریش عقب رفته بود چه اعتراضایی که نمی کردیم. نمی دونم چی شده که حالا همه مون روزه سکوت گرفتیم.

همونجوری که بدحجابی ظلم در حق خون شهداست، لاپوشونی جرم و تخلف هم جفا در حق همون شهدایی است که خودشون رو فدا کردن تا خورشید عدالت همیشه در کشورمون فروزان باشه. این درست نیس که چون کسی که تخلف کرده، پولداره و فوتبالیسته بتونه از زیر قانون در بره و اونی که دستش به این جور کارا آلوده نیست بشینه و حرص بخوره! بخدا این خلافکار پروری است. این دهن کجی به میلیون ها پدر و مادریه که فرزندان دلبندشون رو تقدیم کشور کردن.

بخدا ما جیگر نیستیم! می دونیم که چی به چیه! اصلا گیریم اونی که جعل کرده باید مجازات بشه… ولی اونی که سفارش داده پس چی؟… حالا یکی سرقت کرده و مالی رو دزدیده…شما نمیاین مالخر رو بگیرین؟ کارت هارو یکی دیگه جعل کرده اینا که مالخری کردن؟ نکنه اونم نکردن؟!

یعنی ما به جایی رسیدیم که پس از تقدیم این همه شهید و جانباز برای صیانت از انقلاب و میهن، حالا داریم با دست خودمون همه داشته هامون رو به باد میدیم؟ یعنی تخلف یه عده فوتبالیست نما! ارزش این رو داره؟ بخدا دیگه وقت اون رسیده که یه کم با مردم روراست تر باشیم. هم جاعل ها رو معرفی و مجازات کنید و هم سربازهای فراری و متقلب رو. اینارو دیگه نفرستید به تیم های نظامی؛ بفرستینش همون جاهایی خدمت کنن که بقیه میکنند. اینها نشون دادند که الگوهای بدی برای نوجوانان و جوانانی هستن که با هزار امید و آرزو به ورزشگاه ها میرن و تشویقشون میکنند.

مطمئن باشید که همه از این کار شما حمایت می کنند و آب هم از آب تکان نمی خورد!

من که از فوتبالی که باید برای این قبیل خلافکاران هورا بکشیم و تشویق کنیم، حالم بهم میخوره… شما رو نمیدونم!

خدا کنه حداقل اینا نیان تراختور!

* عادل جعفرموحد

علی دائی در لباس مقدس سربازی

انتهای خبر