در حاشیه یک سفر شهرستانی: آقایان مسئول! نگاه ابزاری و بی‌احترامی به خانواده معظم شاهد تا کی !؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی در جمع خانواده های معظم شهید تاکید کردند : شهدا خودشان گوهر گرانبهائی شدند و درخشیدند و خانواده‌های شهدا با رفتار خود، با ایمان خود، با صبوری خود، این گوهر درخشنده را در معرض دید همه قرار دادند. به گزارش مانداگارانا ، چندی از حضور والی یکی از استان […]

image_pdfimage_print

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی در جمع خانواده های معظم شهید تاکید کردند : شهدا خودشان گوهر گرانبهائی شدند و درخشیدند و خانواده‌های شهدا با رفتار خود، با ایمان خود، با صبوری خود، این گوهر درخشنده را در معرض دید همه قرار دادند.

به گزارش مانداگارانا ، چندی از حضور والی یکی از استان های شمالغرب کشور در یکی از شهرستان ها دیری نمی گذرد و به قول مسئولین نباید از این سفر های شهرستانی بیشتر انتظار معجزه ای داشت ! اما حداقل که می توان شان و قداست خانواده شهدا را نگه داشت !؟

براساس این گزارش ، صبح یک روز سرد پاییزی ، استاندار محترمی که بارها سفرش به یک شهرستان لغو شده بود بالاخره در این شهرستان شرف حضور یافت تا روبان قرمز چندین پروژه عمرانی را قیچی کند

متاسفانه چندی پیش اتفاق ناخوشایندی رخ داد که باعث ناراحتی بسیاری از خانواده های معظم شهدا شده است !

قضیه از این قرار است که استانداری که قرار بود در مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهدا حضور یابد مسئولین عزیز نخواستند خانواده شهدا نیز از این فیض بی نصیب بگذارند و چندین خانواده را برای شرکت در این مراسم به گلزار شهدا دعوت کردند ، اما متاسفانه در پایان مراسم و در آن سرمای سوزناک صبح پاییزی خانواده های عزیز شاهد که اکثر آنها سالمند و مسن نیز بودند در یک اقدام قابل تاملی شاهد این شدند که مسئولین بزرگوار خود و همکارانشان سوار خودروهای دولتی شدند و همگی ترک محل گفتند و تنها شهیدان ماندند و این خانواده های معظم شاهد ! و متاسفانه مسئولینی که همیشه شعار تکریم خانواده شاهد را سر می دهند در بی احترامی تمام این خانواده ها را بدون در اختیار گذاشتن هیچ وسیله نقلیه ایاب و ذهابی در گلزار شهدا و در کنار فرزندان در خاک آرامیده شان به حال خود رها کردند ! و آنها نیز بعد از تجدید دیدار با فرزندان شهیدشان در آن سرما در انتظار وسیله ای عمومی ماندند تا به خانه هایشان برگردند !۱

یادم هست مسئولی در جواب سئوال لغو سفر استاندار به شهرستان را حضور در مراسم تشییع شهدا عنوان و تاکید کرده بود : یقین و باور دارم حضور در مراسم استقبال و تشییع شهدا مهم تر ولذت بخش تر است ، شهیدان از همه چیز برای ما عزیزترند و استقبال وحضور درمراسم تشیبع آنها برای همگان بویژه برای عالی ترین مقام استان واجبتر !!!

حال سئوال ما این است ، آقایان مسئول تا کی می خواهیم از نام و یاد شهدا و ارزش خانواده هایشان در جهت منافع خودمان استفاده ابزاری کنیم !؟ آیا شهدا از این کار ناپسند در بی احترامی به خانواده هایشان راضی هستند !؟

لازم به توضیح است تنها شهرداری آن شهر دو دستگاه اتوبوس در محل گلزار شهدا مستقر کرده بود اما بغیر از شهردار ، متاسفانه حتی استاندار و فرماندار آن استان و شهرستان به خود زحمت تقدیر و تشکر از حضور خانواده معظم شهدا را نیز ندادند و جالب اینجاست که مسئولین بنیاد همگام با مسئولین استانی سوار بر خودروهای دولتی شده بودند و صد البته پذیرایی های خود را نیز گرفته بودند در حالی که خانواده شهدا حتی برای حضور در آن مراسم صبحانه هم نخورده بودند !!!

آیا این پاسخ به خون هزاران شهید است! مسئولین بنیاد شهید کجا هستند ! آنها که دم از شهید می زنند! دم از خادم شهدا بودن می زنند ! اگر مسئولین اندکی از شهدا یاد می گرفتند از شهید مهدی باکری ها یاد می گرفتند؛ دیگر اوضاع ما اینطور نبود!

ناگفته نماند مقام معظم رهبری بارها در خصوص خانواده معظم شهدا تاکید کرد اند : شهدا پیشرو و پیشگام بودند و سنگر دوم، خانواده‌های شهیدان و دیگر ایثارگران. رفتند جلو، مانعها را از سر راه برداشتند و توانستند یک ملتی را که چند قرن او را به بیحالی و تسلیم در مقابل زورگویان عادت داده بودند، تبدیل کنند به این ملت بانشاط، سرافراز، پرافتخار و با عزم و اراده‌ی مستحکم و راسخ. این کار را شهدای ما کردند؛ این کار را رزمندگان ما کردند؛ این کار را جانبازان ما کردند؛ این کار را استقامت آزادگان ما در زندانهای دشمن کرد؛ این کار را شما خانواده‌های شهدا کردید. حق شما بر گردن ایران و ایرانی تا ابد باقی است و تاریخ ایران باید نسبت به خانواده‌ی شهدا، حق‌گذاری کند.

نمی دانم ما که سن مان قد نمی داد در جبهه ها حضور داشته باشیم ، حداقل ای کسانی که دم از شهدا می زنید کاری نکنید که پشیمان ، سرافکنده و روسیاه در محضر شهدا و خانواده های معظم شان شوید .

آقایان مسئول بگذریم… از بی احترامی ها به خانواده های شهدا بگذریم

آقای مسئول ارشد شهرستان، حرف دل بسیار است ولی… بماند بقیه اش … چرا که این روزها حرف های پیچیده در شهرمان بسیار زیاد است و پیچیده !!

در پایان امیدواریم ضمن پاسداری از ارزشهای به جا مانده از شهدای عزیز، قداست شهیدان،ایثارگران و فرهنگ مقدس ایثار وشهادت دستمایه بازی ها و بی مهری های برخی اقایان قرار نگیرد.

ناگفته نماند طبق اطلاعات واصله هم اکنون پدر یکی از شهیدان که در آن مراسم حضور داشت به دلیل بیماری شدید در خانه بستری می باشد .

توضیحات بیشتر: به دلیل برخی مسائل حقوقی و همچنین برای اینکه محکوم به نشر اکاذیب و تخریب چهره خدمتگذار برخی از مسئولین نشویم دفتر امور استان های پایگاه خبری تحلیلی مانداگارانا مطلب فوق را با درج ” نام شهر و جزئیات کامل ” برای آگاهی و پیگیری های بیشتر از اتفاق رخ داده طی نامه ای به دفتر حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری ارجاع داده است و نتیجه این پیگیری بعد از بررسی توسط امور ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری در اختیار پایگاه خبری – تحلیلی مانداگارانا قرار خواهد گرفت .

و من الله توفیق …

انتهای خبر