اولین مصاحبه سیاسی بعد از آزادی از زندان/ توضیحات مدیرعامل پرسپولیس درباره علت دستگیری خود

حمیدرضا سیاسی پس از آنکه به مدت کوتاهی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد ناگهان بازداشت شد و راهی زندان شد و نهایتا مدیرعامل سرخ‌پوشان شب گذشته با وثیقه شخصی پس از ۴ ماه و ۹ روز از زندان بیرون آمد. به گزارش اعتدال پرس، طبق اعلام برخی از مسئولان وی همچنان مدیرعامل باشگاه […]

image_pdfimage_print

حمیدرضا سیاسی پس از آنکه به مدت کوتاهی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد ناگهان بازداشت شد و راهی زندان شد و نهایتا مدیرعامل سرخ‌پوشان شب گذشته با وثیقه شخصی پس از ۴ ماه و ۹ روز از زندان بیرون آمد.

به گزارش اعتدال پرس، طبق اعلام برخی از مسئولان وی همچنان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است با وجود اینکه در مدت زمانی که او راهی زندان شده بود هم مربی تیم و هم مدیریت باشگاه سرخ‌پوشان دچار تغییراتی شده است و هنوز مشخص نیست که آیا وی همچنان مدیرعامل است یا خیر.

با توجه به آزادی سیاسی از زندان خبرنگار خبرگزاری فارس، مصاحبه‌ای را با وی انجام داده که در زیر اظهاراتش را می‌خوانید:

فارس: آقای سیاسی خیلی زود مدیرعامل پرسپولیس شدید و خیلی ناگهانی روانه زندان شدید. دلیل زندانی شدن‌تان چه بود.

قسم می‌خورم خودم هم نمی‌دانم و نفهمیدم که چرا زندانی شدم. همان اطلاعاتی که شما داشتید من هم داشتم. از ۴ ماه و ۹ روزی که در زندان بودم این سوال بارها برایم تکرار شد.

فارس: پس از آزادی آیا همچنان شما مدیرعامل پرسپولیس هستید؟

در این زمینه هم نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده است و چه تصمیمی گرفته‌اند. دیروز که از زندان آمدم به من گفتند که هنوز هم مدیرعامل پرسپولیسم. شاید خواستند با این صحبت‌ها به من احترام بگذارند و شاید هم می‌خواستند به نوعی بگویند که حمایت‌ها همچنان از من ادامه دارد.

فارس: اما پس از دستگیری‌تان تغییراتی در باشگاه ایجاد شده است.

این امر کاملا طبیعی است. باشگاه که نمی‌توانست بدون سرپرست باشد چون همه جوره این باشگاه نیازمند هزینه و مدیریت است اما اینکه من مدیرعامل هستم یا خیر تاکنون چیز جدیدی از وزارت به من نگفتند.

فارس:‌زندان خوش گذشت؟

خوش گذشت یا بد مهم نیست. مهم این است که گذشت. بعضی اتفاقات دست ما نیست. لحظاتی بود که در زندان برایم خوب بود و لحظاتی هم بود که برایم دشوار.

فارس: آقای سیاسی نتایج بازی‌های پرسپولیس را در زندان پیگیری می‌کردید؟

بنده به هیچ چیز رسانه‌ای دسترسی نداشتم و کاملا بی‌خبر بودم.

فارس: دیروز که آزاد شدید نتایج پرسپولیس را پیگیری کردید؟

من پس از ۴ ماه از زندان آزاد شدم و ترجیح می‌دادم که در کنار خانواده‌ام باشم و به همین دلیل زیاد مسائل فوتبالی را پیگیری نکردم.

فارس: خبر دارید که حمید درخشان مربی منتخب شما برای پرسپولیس استعفا کرده است؟

بله، دیروز به من گفتند که حمید درخشان به چه شکلی استعفا کرده است. متأسفانه پس از زندانی شدن من نتایج پرسپولیس سیر نزولی داشت و این کاملا طبیعی است.شما در رسانه خودتان چند وقت می‌توانید بدون حقوق و مدیریت دوام آورید. شما باید بپذیرید که در موفقیت یک جریان یک شخص تأثیرگذار نیست. همه چیز باید متحد و یک شکل باشد.

فارس: به نظر شما در پرسپولیس همه چیز یک شکل است؟

من فکر نمی‌کنم اینطور باشد. شما فکر کنید همین الان ما رونالدو را بخریم و به پرسپولیس بیاوریم. آیا او می‌تواند کمکی به این تیم کند. فکر کنید به جای حمید درخشان ما اسکولاری، آنچلوتی یا فرگوسن را بخریم. آیا می‌توانند پرسپولیس را نجات دهند. من می‌گویم که خیر. در یک مجموعه‌ای که همه چیز آن ناهمگون است نمی‌توان با یک فرد به آن کمک کرد. هیچ کس به تنهایی در یک تیم نمی‌تواند عامل موفقیت یا ناکامی تلقی شود.

فارس: آقای سیاسی گفته می‌شود شما به دلیل برخورد بدی که با قاضی داشتید روانه زندان شدید؟

من اگر با قاضی بدرفتاری کردم می‌توانست او دو ماه من را نگه دارد یا اینکه تشدید شود این مسئله تبدیل به دو ماه دیگر شود اما چطور شد بیش از ۴ ماه و تا ۶ ماه به من حکم زندانی دادند. دو ماه دیگر تقاضا کرده بودند که همچنان در زندان باشم که قاضی موافقت نکرد و دیروز از زندان آزاد شدم. من هرگز بدرفتاری با قاضی نداشتم. رسانه‌ها بارها با من مصاحبه کردند آیا تندخویی از من دیدند؟ شخصیت من گواهی می‌دهد که چنین ویژگی ندارم.

فارس:‌پس علت اصلی زندانی شدن شما همان دیدار با جهانشاهی (فرد ضدانقلاب) در اسپانیا بوده است؟

من هرگز جهانشاهی را از قبل ندیده بودم اصلا نمی‌شناختم که او چه کسی است. یک روز که برای خرید ماشین به مادرید رفتم و برای انجام بازی دوستانه یک روز هم به باشگاه رئال مادرید رفته بودم در آنجا جهانشاهی میهمان فلورینتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید بود که من هم ناخواسته وارد آن جلسه شدم چرا که مسئولان رئال مادرید به من گفتند که جهانشاهی مهمان آنهاست. شما می‌دانید که دستگاه پرز پنجاهمین سیستم برتر اقتصادی جهان است که رئال مادرید در آن گم است. آیا من می‌توانم وقتی وارد دفتر او می‌شوم بگویم که فلانی باشد و فلان کس نباشد. دوباره تأکید می‌کنم که من هرگز جهانشاهی را نمی‌شناختم. اگر به شناختن بود، آقای منتقمی زودتر از بنده در پرسپولیس بود و شاید ایشان او را می‌شناخت و به من نگفت اما من نمی‌دانستم.

فارس: واکنش شما پس از دیدار با جهانشاهی چه بود؟

من پس از آنکه فهمیدم این فرد ضدانقلاب در جلسه حضور داشته و امکان دارد مشکلاتی رخ دهد روز دوم خودم بازی دوستانه رئال مادرید با پرسپولیس را لغو کردم و به همین دلیل است که شاید بدبین‌ترین افراد در کشورم حالا باور کرده‌اند که آن دیدار عمدی نبوده است.در هر صورت باید بپذیریم که برخی اتفاقات در اختیار ما نیست و نمی‌توان همه چیز را به صورت کامل و شفاف پیش‌بینی کرد. اما من یک ادعا می‌کنم. هر آنچه را که در مدت زمانی که مدیرعامل پرسپولیس بودم ادعا کردم آنها را انجامش دادم. من به وعده‌هایم عمل کردم، حقوق‌ها را به موقع دادم و مشکلات را حل کردم. من عاشقانه پرسپولیس را دوست دارم و از کودکی با این تیم زندگی کردم اما نمیدانم تصمیم مسئولان چیست. من برای کمک به باشگاه پرسپولیس اماده ام و دریغ نمی کنم هر چند که کمی دلسرد شده ام.

 

انتهای خبر