سقوط معنادار دلار، سکه و خودرو و رشد بورس در اولین ساعات اعلام نتایج انتخابات + جدول تغییرات

 از صبح امروز شنبه و در حالی که هنوز نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری نهایی نشده بود، نماگرهای اقتصادی به این رویداد سیاسی اقتصادی واکنش نشان دادند. به گزارش اعتدال پرس، بر اساس اطلاعاتی که صبح امروز از بازارهای ارز، طلا، خودرو و بازار سرمایه منتشر شده بیانگر حاکمیت جو مثبت بر این بازارها به […]

image_pdfimage_print
 از صبح امروز شنبه و در حالی که هنوز نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری نهایی نشده بود، نماگرهای اقتصادی به این رویداد سیاسی اقتصادی واکنش نشان دادند.

به گزارش اعتدال پرس، بر اساس اطلاعاتی که صبح امروز از بازارهای ارز، طلا، خودرو و بازار سرمایه منتشر شده بیانگر حاکمیت جو مثبت بر این بازارها به دنبال اعلام پیشتازی روحانی در اعلام های اولیه نتایج است.  دلار و سکه در بازار آزاد روند نزولی در پیش گرفته و بورس به صعود و رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد.

بر این پایه، بازار بورس در ادامه روند صعودی خود در دقایق ابتدایی معاملات امروز، 343 واحد رشد کرد و به رقم 46 هزار و 15 واحد رسید.

شاخص صنعت 357 واحد، شاخص آزاد شناور 411 واحد، شاخص بازار اول 264 واحد و شاخص بازار دوم 882 واحد رشد کردند.

بیشترین تاثیر در رشد شاخص را هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان و صنایع شیمیایی ایران برعهده داشتند.

ریزش 50 هزار تومانی قیمت سکه در بازار/ دلار ۱۵۰ تومان کاهش یافت

قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران با 50 هزار تومان کاهش، یک میلیون و 258 هزار تومان و طرح قدیم با 45 هزار تومان کاهش، یک میلیون و 230 هزار تومان تعیین شد.

خبرگزاری فارس: ریزش 50 هزار تومانی قیمت سکه در بازار/ دلار ۱۵۰ تومان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، قیمت انواع سکه در بازار تهران کاهش یافت.

قیمت سکه تا این لحظه در بازار تهران با کاهش 50 هزار تومانی به یک میلیون و 258 هزار تومان رسید و طرح قدیم با 45 هزار تومان افت قیمت، یک میلیون و 230 هزار تومان شد.

همچنین قیمت نیم سکه 15 هزار تومان کاهش یافت و به 680 هزار تومان رسید و ربع سکه 420 هزار تومان قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز پنجشنبه 10 هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

سکه گرمی هم 5 هزار تومان کاهش یافت و به 290 هزار تومان درج قیمت شد و هر گرم طلای 18 عیار با کاهش حدود 3 هزار تومانی، 119 هزار تومان شد.

همچنین در بازار ارز قیمت دلار با 150 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 3470 تومان و یورو هم با 170 تومان نزول 4650 تومان ارزش‌گذاری شد.

این تغییرات باعث شده بیشتر افراد از ترس کاهش های بیشتر در روزهای آینده به بازار ارز و سکه مراجعه کنند.

بازار خودرو راکد شد/ انتظار کاهش قیمت‌ها

در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات، خرید و فروش در بازار خودرو راکد شد و تقریباً اکثر خریداران در انتظار روند کاهشی قیمت‌ها در بازار هستند.

خبرگزاری فارس: بازار خودرو راکد شد/ انتظار کاهش قیمت‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام نتایج اولیه انتخابات و در پی ریزش قیمت سکه و دلار در بازار، بازار خودرو با رکود روبرو شد.

در این شرایط، خریداران منتظر روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو هستند تا افزایشی که طی هفته‌های اخیر دوباره گریبانگیر بازار خودرو شده است، برطرف شود.

برخی فعالان بازار خودرو پیش بینی می‌کنند روند کاهشی قیمت خودرو در بازار ادامه یابد و پس از گذشت چند روز بازار به ثبات برسد.

در حال حاضر قیمت پژو 206 تیپ 5 در بازار 40 میلیون تومان، پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 معادل 43 میلیون تومان، پژو 405 بنزینی و دوگانه سوز به ترتیب 27.5 میلیون تومان و 28.5 میلیون تومان است.

همچنین قیمت پژو پارس سال 38 میلیون تومان ونوع دوگانه سوز این خودرو 37 میلیون تومان است.

در مورد تندر 90 مدل E1 ایران خودرو نیز باید قیمت 33 میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد.

قیمت تندر 90 مدل E2 ایران خودرو نیز 36 میلیون تومان، رانا 33 میلیون تومان، سمند LX معادل 28 میلیون تومان است.

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به قیمت 37 میلیون تومانی تندر 90 مدل E2 پارس خودرو ، قیمت 85 میلیون تومانی مگان و قیمت 147 میلیون تومانی تیانا اشاره کرد.

این قیمت‌ها در حالی وجود دارد که خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و خریداران منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.

انتهای خبر