فهرست قطعی وزرای کابینه دکتر روحانی مشخص شد/ انتصاب رئیس دفتر و معاونین رئیس جمهور

فهرست کابینه حسن روحانی،یک روز پیش از مراسم تنفیذ و تحلیف نهایی شده است و وزرای مشخص شده به تدریج مذاکرات خود با نمایندگان مجلس برای روز رای اعتماد را آغاز کرده اند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از رسانه ها، فهرست کابینه حسن روحانی،یک روز پیش از مراسم تنفیذ و تحلیف نهایی شده […]

image_pdfimage_print

فهرست کابینه حسن روحانی،یک روز پیش از مراسم تنفیذ و تحلیف نهایی شده است و وزرای مشخص شده به تدریج مذاکرات خود با نمایندگان مجلس برای روز رای اعتماد را آغاز کرده اند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از رسانه ها، فهرست کابینه حسن روحانی،یک روز پیش از مراسم تنفیذ و تحلیف نهایی شده است و وزرایی مشخص شده به تدریج مذاکرات خود با نمایندگان مجلس برای روز رای اعتماد را آغاز کرده اند. امروز همچنین روحانی اولین جابجایی های دولت یازدهم را با 3 انتصاب رقم زد.

در میان وزرا، تنها وزارت کشور است که وزیر خود را نشناخته است.  سکان داری وزارت کشور که می توان آن را یکی از گرانیگاه های اصلی کابینه دانست و بی گمان در رویکرد سیاسی کابینه نقش بسزایی خواهد داشت؛ پس از نام آوری از حجت الاسلام علی یونسی و مطرح شدن نام رحمانی فضلی اکنون در آستانه تنفیذ به دریادار علی شمخانی است.

بر اساس این گزارش، جدی ترین کاندیدای این وزارتخانه در حال حاضر علی شمخانی است؛ کسی که به نظر می رسد بین سطوح کلان مدیریت کشور و رئیس جمهور منتخب نسبت به او اجماع و اعتماد وجود دارد. علی شمخانی در مجلس شورای اسلامی هم شانس بسیار بالایی دارد که در صورت معرفی، یکی از وزاریی باشد که بیشترین آراء را از مجلسیان به دست آورد.

به غیر از وزارت کشور، سایر انتخاب سایر وزراء نهایی شده است و آنان به صورت ضمنی و آشکار در حال رایزنی با مجلسیان هستند.

در زیر لیست قطعی اعضای کابینه می آید و این نکته را هم باید خاطر نشان کرد که این افراد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد به مجلس معرفی خواهند شد:

معاون اول رئیس جمهور: جهانگیری
1- وزیر اطلاعات: حجت الاسلام علوی
2- وزیر امور خارجه:محمد جواد ظریف
3- وزیر نفت: بیژن نامدار زنگنه
4- وزیر آموزش و پرورش: محمد علی نجفی
5- وزیر نیرو: حمید چیت چیان
6- وزیر کشاورزی: محمود حجتی
7- وزیر راه و مسکن و شهرسازی: عباس احمد آخوندی
8- وزیر بهداشت: سید حسن قاضی زاده هاشمی
9- وزیر کار و رفاه اجتماعی: علی ربیعی
10- وزیر علوم: جعفر میلی منفرد
11- وزیر ارتباطات: محمود واعظی
12- وزیر دفاع: حسین دهقان
13- وزیر اقتصاد: علی طبیبیان
14- وزیر ورزش و جوانان: مسعود سلطانی فر
15- وزیر ارشاد: علی جنتی
16- وزیر دادگستری:علی امیری
17- وزیر صنعت و معدن و تجارت: محمد رضا نعمت زاده
18- وزیر کشور: علی شمخانی (قطعی نشده)

این گزارش حاکی است،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، عصر امروز شنبه در احکام جداگانه‌ای  رئیس دفتر، رئیس دفتر بازرسی و معاون پارلمانی خود را منصوب کرد.

براین اساس محمد نهاوندیان رئیس دفتر، حسین فریدون رئیس دفتر بازرسی و حجت‌الاسلام تیمور علی‌عسگری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شدند.

در خصوص دیگر معاونین رئیس جمهور هم گزینه ها در حال قطعی شدن هستند و در این میان گماردن محمد باقر نوبخت بر راس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سیف بر ریاست بانک مرکزی قطعی شده و علی یونسی، مجید انصاری، ترکان و مرتضی بانک نیز از زمره چهره‌هایی هستند که نامشان برای تصدی سمت های معاونت و نهاد ریاست جمهوری مطرح شده اما هنوز هیچ کدام به قطعیت نرسیده است.

انتهای خبر