با بهره برداری از فاز اول خط یک متروی تبریز، تبریز سومین شهر صاحب متروی کشور شد. به گزارش اعتدال پرس، همزمان با هفته دولت، فاز نخست خط یک پروژه قطار شهری تبریز با حضور مسئولان کشوری و استانی امروز صبح مورد بهره برداری قرار گرفت. با بهرهبرداری از فاز نخست خط اول متروی تبریز، شهروندان […]
با بهره برداری از فاز اول خط یک متروی تبریز، تبریز سومین شهر صاحب متروی کشور شد.
به گزارش اعتدال پرس، همزمان با هفته دولت، فاز نخست خط یک پروژه قطار شهری تبریز با حضور مسئولان کشوری و استانی امروز صبح مورد بهره برداری قرار گرفت.
با بهرهبرداری از فاز نخست خط اول متروی تبریز، شهروندان میتوانند مسیر ۸ کیلومتری ایستگاه ائلگلی تا بلوار ۲۹ بهمن را با دو رام قطار شهری (۱۰ واگن) طی کنند.
در مراسم بهرهبرداری از این پروژه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار آذربایجانشرقی، رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و عموم شهروندان تبریزی، حضور داشتند.
۱۰ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال هزینه برای راه اندازی خط یک
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، در مراسم بهرهبرداری از فاز نخست خط یک پروژه متروی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان قطار شهری با داشتن دو خط اجرایی با ۳۸ ایستگاه به مسافت ۴۰ کیلومتر، و چهار مجتمع پایانه در دو خط تعریف شده است.
وی اضافه کرد: اگر این خطوط نهایی شود، ۸۰ هزار نفر در ساعت در یک جهت جابجایی مسافر میسر خواهد شد که در کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تاثیرگذار خواهد بود.
صادق پشمینهآذر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال در پروژه مترو هزینه شده و برای اتمام خط یک به همین مبلغ نیاز داریم و جمع این مبالغ هم برای خط دو مورد نیاز است.
وی اعتبار هزینهشده برای خط یک را تا کنون ۱۰ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پروژهای با این عظمت، برای این شهر و شهروندان یک افتخار ماندگار است.
وی ادامه داد: طبق تعریف فاز یک خط اول، در اولین روز بهرهبرداری، مدت انتظار در هر ایستگاه، ۱۵ دقیقه است؛ این مدت با رسیدن تعداد رامها به شش رام، به هفت دقیقه کاهش خواهد یافت.
صادق نجفی نیز در این مراسم، اظهار داشت: با اتکا به همین همت و وحدت، شهرداری تبریز سال گذشته پروژههایی عظیمی را با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان شروع کرد؛ امسال نیز پروژههای دیگری با ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه طبق ارزیابیهای توسعهمحور، هزینه ۵ هزار میلیارد تومان برای رسیدن وضیت شمال غرب به متوسط کشوری، مورد نیاز است؛ اظهار داشت: این در صورتی است که شهرداری تبریز ۲ هزار میلیارد تومان در شهر تبریز سرمایه گذاری کرده است.
شهردار تبریز به اعتبارات تخصیصیافته از سوی دولت و شهرداری تبریز به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: تا سال ۹۳ کل مبلغ تزریقشده به پروژه قطار شهری از سوی دولت ۵۶۰ میلیارد تومان و از سوی شهرداری ۲۱۸ میلیارد تومان بودهاست؛ این در صورتی است که سال گذشته، ۴۴۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری و ۹۰ میلیارد تومان نیز از سوی دولت، تزریق شده است.
دکتر نجفی با بیان اینکه برای خط دو قطار شهری، ۵۴۰ میلیارد تومان بودجه، مقرر شده که ۱۴۰ میلیارد تومان آن تا کنون در سال جاری هزینه شده است؛ اظها داشت: در همین خط ۳۱۸ میلیون یورو فاینانس مقرر شدهاست؛ به این ترتیب، این دو مبلغ، در کنار ۵۱۷ میلیون دلار مصوب سفر رییسجمهور محترم که هماکنون در حال اخذ آن هستیم، رقم بزرگی است که در حال تزریق به خط دوم پروژه قطار شهری تبریز است.
وی با تاکید بر این که شتاب اجرای توسعه مترو، توقفپذیر نیست، خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی، رمز تحقق پروژه قطار شهری است؛ با این پشتوانه معنوی، مصمم به ادامه حرکت ها تحول آفرین هستیم.
گفتنی است؛ خط یک متروی تبریزی، به طول ۱۷٫۲ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه از میدان ائل گلی آغاز واز طریق بلوار شهید باکری و ۲۹بهمن، خیابان امامخمینی(ره)، چهارراهمحققی، باغگلستان و خیابان خیام به کویلاله ختم میشود.
حدود ۸کیلومتر از مسیر به صورت تونل عمیق طراحی شده و با دو دستگاه حفار TBM در عمق حدود ۱۴ـ۲۵ متری کف تونل در حال حفاری می باشد.
خط نخست خط یک مترو، شامل شش ایستگاه ائلگلی، امام رضا(ع)، خیام، سهند، ۲۹ بهمن و استاد شهریار بوده و فعلا، به صورت رایگان در خدمت شهروندان خواهد بود.
مترو سواری ۳ ساعته/ بهره برداری رسمی یا بهره برداری تبلیغاتی ؟
برپایی مراسم رسمی افتتاح متروی تبریز در حالی انجام شد که شواهد و قرائن نشان می داد، مراسم امروز نه بهره برداری رسمی از مترو بلکه صرفا نمایشی تکراری برای بهره برداری تبلیغاتی آن در هفته دولت بوده و چیز جدیدی عاید مردم نخواهد شد. این در حالی بود که چندی پیش نیز مراسم آغاز بکار مترو و بهره برداری آزمایشی از آن برگزار شده بود. وجود برخی نواقصات و آماده نبودن چند فقره از پله برقی ها نیز می توانست موید این ادعا باشد.
این گزارش حاکی است، محمدصادق پشمینه آذر مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: ساعت کاری قطار شهری فقط ۲ یا حداکثر ۳ ساعت در روز خواهد بود، چرا که بر اساس استاندارها و عدم ریسک پذیری نمیتوان در همان ابتدا ۸ ساعت از قطار کار کشید.
وی با تشریح تفاوت آغاز بکار رسمی مترو با کار آزمایشی آن ادامه داد: در گذشته قطار روزانه یک ساعت به صورت آزمایشی کار میکرد که با آغاز بکار رسمی آن به مرور زمان ساعات کاری آن افزایش خواهد یافت.
البته مدیرعامل مترو محدودیت ساعت فعالیت مترو در طول روز را به دلیل رعایت استانداردها عنوان نموده که این موضوع مقداری عجیب به نظر می رسد.
محدودیت های استفاده از مترو!
پشمینه آذر در مورد نحوه خدمات دهی در روزهای تعطیل نیز خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مترو روزهای جمعه فعال نخواهد بود و در سایر روزهای تعطیل نیز بستگی به میزان مسافران فعالیت خواهد کرد.
با توضیحاتی که مدیرعامل مترو داد، مشخص می شود، بهره برداری واقعی و زیر بار مسافر رفتن متروی تبریز همچنان کامل تحقق نیافته است.
استفاده از مترو تا آخر مهرماه رایگان است
همچنین برخلاف اخبار منتشر شده در مورد رایگان بودن مترو تا پایان سال، وی عنوان کرد: مسافران تا آخر مهرماه به صورت رایگان از قطار شهری استفاده خواهند کرد، بعد از پایان این مدت تصمیم با هیئت مدیره است که زمان استفاده رایگان را تمدید و یا قیمتی برای بلیط های آن مشخص کند.
گزارش تصویری اختصاصی اعتدال پرس از مراسم بهره برداری از فاز نخست خط یک مترو تبریز
معلم
تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۳۹۴
زنده باد پوپولیسم
افتتاح بیست طرح شگفتانگیر در فرودگاه مهراباد با حضور آقای وزیر
روز چهارشنبه چهارم شهریور در فرودگاه مهرآباد ۲۰ طرح خدماتی با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی و صدا و سیما به مناسبت هفته دولت توسط وزیر راه و مسکن افتتاح شد که بازخوانی برخی از این طرح ها جالب و قابل تامل است!
طرح هدایت مسافر.تربیت۳۵نفربا لباس یک شکل برای راهنمایی مسافران ومراجعان باعنوان روی لباس” ازمن بپرس”.
تجهیز و مدرن سازی نمازخانه. یکی از مشکلات نمازخانه ها بوی بدناشی از پا و کفش مراجعان است که در این طرح از فرش وکفپوشهای مخصوص مدرن استفاده شده که بوی خوش ساطع میکنند.
بازسازی و تجهیز سرویسهای بهداشتی.
اتاق شیردهی و نگهداری نوزاد. مخصوص شیردهی و عوض کردن پوشک نوزادان برای مادران.
ایجاد واحدصیانت ازحقوق شهروندی مخصوص مسافران
طرح حمد. در این طرح جایی مخصوص درست شده که صفحات قران درآن قرارگرفته که مسافران باخواندن این صفحه ها قرآن را ختم میکنند!
در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/527453/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%B3%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C © http://www.tabnak.ir