نائب رئیس خانه صنعت و معدن تبریز:

گسترش رکود اقتصادی مشکلات قطعه سازان را مضاعف کرده است

متاسفانه گزارش های متعددی در خانه صنعت و معدن در این باره داشتیم و اکثر شرکت های بزرگ قطعه‌سازی استان با مشکلات متعدد مالی مواجه شده اند.

image_pdfimage_print

نائب رئیس خانه صنعت و معدن تبریز گفت: صنعت قطعه‌سازی در آذربایجان شرقی مدت مدیدی است که سهم قابل توجهی از اقتصاد استان و بنگاه‌های متوسط و کوچک را از آن خود کرده و اغلب قطعات مهم خودروهایی داخلی در آذربایجان شرقی تولید می‌شود ولی در حال حاضر در وضعیت نامناسبی به سر می برد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، رضا پاشایی در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه اغلب تولیدکنندگان متوسط و کوچک آذربایجان شرقی هم‌اکنون درگیر مسائل مالی شده‌اند، افزود: متاسفانه در این مدت گزارش های متعددی در خانه صنعت و معدن در این باره داشتیم و اکثر شرکت های بزرگ قطعه‌سازی استان با مشکلات متعدد مالی مواجه شده اند.

مهندس پاشایی افزود: متاسفانه در طی چند سال اخیر بروز تحریم‌ها، چند برابر شدن نرخ ارز، افزایش شدید قیمت مواد اولیه، تنگنای مالی و کاهش تیراژ تولیدات داخلی ضربه‌های سنگین به این صنعت وارد کرده، در ماه‌های اخیر نیز گسترش رکود موجب افزایش بیشتر مشکلات شده است.

این فعال صنعتی بخش خصوص استان، مشکلات فوق را تنها بخشی از مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت: مابقی قطعه سازان و تولیدکنندگان قطعات تجهیزاتی به دلیل وضع نامساعد در پروژه‌ های عمرانی و بیکاری پیمانکاران در فروش تولیدات خود با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند.

انتهای خبر