هیچ پولی از محل سفر رئیس جمهوری دست صنعتگران استان نرسید! / منابع آذربایجان شرقی در سایر استان ها هزینه می شود

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات تخصیص یافته در سفر رئیس جمهوری به استان اذعان داشت: تاکنون هیچ تسهیلاتی برای صنعتگران و تولیدکنندگان استان تخصیص نیافته است ، باید این سئوال را پرسید که "آیا کسی این اعتبارات را تخصیص داده است و صنعتگران نگرفته اند؟!"

image_pdfimage_print

مدیر عامل گروه صنعتی شیرین عسل که موفق شد امسال عنوان صادر کننده ممتاز ملی را به خود اختصاص دهد گفت: متاسفانه طی سال های گذشته منابع سپرده ای مردم آذربایجان شرقی در سایر استان های هزینه شده است.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، یونس ژائله عصر امروز در آئین تجلیل از صادر کنندگان نمونه آذربایجان شرقی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، افزود: سال گذشته تنها ۷۰ درصد از منابع سپرده ای استان در آذربایجان شرقی هزینه شد این در حالی است که برای تحقق اهداف صادراتی استان باید این ارقام در خود استان سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که بسیاری از زیرساخت ها از جمله حمل و نقل نیاز به سرمایه گذاری دارند ، نباید انتظار داشته باشیم که توسعه صادرات صورت گیرد .

وی در ادامه با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات تخصیص یافته در سفر رئیس جمهوری به استان اذعان داشت: تاکنون هیچ تسهیلاتی برای صنعتگران و تولیدکنندگان استان تخصیص نیافته است ، باید این سئوال را پرسید که “آیا کسی این اعتبارات را تخصیص داده است و صنعتگران نگرفته اند؟!”

تقدیر از حافظان امنیت کشور

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به امنیت موجود در کشور گفت: امنیت موجود در کشور در شرایطی که اطراف ما در منطقه مملو از ناامنی و آشوب است ارزشمند بوده و جای تقدیر از دولتمردان و حافظان امنیت دارد.

ژائله افزود: اگر امنیت در کشور نبود ما امروز نمی توانستیم صادرات کنیم و شرایط فعلی تولید هم در کشور وجود نداشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط بحرانی درآمدهای نفتی کفاف ادامه حیات اقتصاد را با بحران مواجه کرده است، میزان این درآمدها به یک سوم کاهش یافته است، اساسا کشور با مشکلاتی مواجه است که باعث اصلی آنها را باید بین خودمان پیدا کنیم.

وی با تاکید بر افزایش مهارت آموزی در کشور تاکید کرد: امسال ۲۲۰ هزار نفر تحصیل کرده جدید به جمعیت جوان جویای کار کشور افزوده می شود ولی آیا برنامه ای برای جذب و به کار گیری آنها داریم؟! در تمام مراحل باید دانش آموزی را در اولویت امور قرار دهیم ، کشور در این حوزه نقطه ضعف دارد ، باید روال آموزش و حرکت مان را در مراکز علمی عوض کنیم  و ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس خواستار بازنگری در برخی تصمیمات گذشته شد و افزود: باید چهره آذربایجان شرقی را از صادر کننده مواد خام و مواد اولیه به صادر کننده دانش و کالای با ارزش تبدیل کنیم.

انتهای خبر