گزارش دربی تبریز

اولین باخت خطیبی

ماشین سازی تبریز صفر تراکتورسازی تبریز۲ گل ها: محمد ایرانپوریان (پنالتی)، ۲+۹۰ اخراج: حامد پاکدل (دقیقه ۴۳) پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۳۹۵- ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی تبریز تماشاگر: بیش از ۵هزار نفر ترکیب تیم ماشین سازی: فرناندو مانوئل، ادسون، بهمن کامل، میرمهدی قریشی، حبیب گردانی، کاها، سامان نریمان جهان، آندرانیک تیموریان، سجاد رهبر، حامد پاکدل و سیدجلال […]

image_pdfimage_print

ماشین سازی تبریز صفر

تراکتورسازی تبریز۲

گل ها: محمد ایرانپوریان (پنالتی)، ۲+۹۰

اخراج: حامد پاکدل (دقیقه ۴۳)

پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۳۹۵- ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی تبریز

تماشاگر: بیش از ۵هزار نفر

ترکیب تیم ماشین سازی:

فرناندو مانوئل، ادسون، بهمن کامل، میرمهدی قریشی، حبیب گردانی، کاها، سامان نریمان جهان، آندرانیک تیموریان، سجاد رهبر، حامد پاکدل و سیدجلال رافخایی

سرمربی: رسول خطیبی

ترکیب تیم تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، محمد ایرانپوریان، خالد شفیعی، هادی محمدی، سعید اقایی، محمد ابراهیمی، مهدی کیانی، محمد نوری، سروش رفیعی، کرار جاسم و لوسیانو ادینیو

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس) دیدار دربی ماشین سازی و تراکتورسازی در حالی در قالب هفته چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور آغاز شد که بارها این دیدار لغو شد و بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برای انجام این دیدار مشخص شد.

هر دو تیم بازی را محتاطانه شروع کردند و تا دقیقه بیست، شاهد یک بازی معمولی از سوی هر دو تیم بودیم.

به نظر می رسید که حساسیت بازی تاثیرا خود را روی ساق های بازکنان دو تیم برجا گذاشته است.

خطاهای مکرر بازیکنان سبزپوش میدان بارها سوت داور را به صدا دراورده بود و این نشان از برتری تکنیکی سرخ پوشان میدان داشت.

حساس ترین صحنه مسابقه در دقیقه ۲۸ و در داخل محوطه جریمه ماشین سازی شکل گرفت که داور آن را خطا تشخیص نداد ولی پس از گذشت یک دقیقه بازهم در هیجده قدم تیم میزبان خطایی روی مهاجم تیم میهمان انجام شد که قاضی میدان، نقطه پنالتی را نشان داد و ایرانپوریان با ضربه ای دقیق، تور دروازه مانوئل را به لرزه درآورد تا تراکتورسازی یک بر صفر جلو بیفتد.

پس از این گل بازهم هردو تیم رو به یک بازی معمولی آوردند و هیچکدام توان ایجاد موقعیت خطرناک را نداشتند.

در دقیقه ۴۳ حامد پاکدل یار تند و تیز سبزقباها با خطایی شدید که روی زننده گل داشت با کارت قرمز داور مواجه شد تا بازهم مثل دربی قبلی، تیمش را ده نفره کند.

ده نفره شدن ماشین سازی کار را برای رسول و شاگردانش سخت تر از قبل کرد.

اخراج پاکدل در دو بازی اخیر نشان داد که خطیبی باید روی روح و روان بازیکنان جوان خود بیشتر کار کند تا آنها را برای بازی در لیگ برتر بیش از پیش توجیه کند. چنین اخراج هایی می تواند لطمات جبران ناپذیری بر پیکره تیم وارد کند و سرنوشت بازی را به گونه ای دیگر رقم بزند.

در نیمه دوم هم شاگردان قلعه نویی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و با ارائه یک بازی برتر تیم ماشین سازی را در زمین خودی محبوس کردند.

خطیبی که نمیخواست نتیجه را واگذار کند تمام مهره های هجومی خود را به زمین فراخواند ولی این تعویض ها هم چاره ساز نبود و کفه برتری بدجوری به نفع سرخ پوش های میدان سنگینی می کرد.

بکارگیری سعید دقیقی در خط حمله هم نتوانست گرهی از مشکلات ماشین سازی باز کند و بازی کماکان با برتری یاران کیانی ادامه داشت.

حتی در دقایقی از بازی تراکتورسازی می توانست به گل های بعدی دست پیدا کند که درخشش دروازه بان اسپانیایی و بی دقتی مهاجمان مانع از این امر شد.

بالاخره بازی برتر و زیبای تراکتورسازی نتیجه داد و ایرانپوریان گل دوم را وارد دروازه ماشین سازی کرد تا به نوعی تیر خلاص را وارد کرده باشد.

بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا اولین باخت خطیبی و شاگردانش در لیگ برتر به دست حریف همیشگی شان ثبت شود.

کارهای ترکیبی، پاس های دقیق و حرکات انفجاری با حفظ توپ عالی از مشخصه های تراکتور در این بازی بود که یکی از دیدار های به یادماندنی این تیم را در اذهان فوتبالدوستان ثبت کرد.

در این دیدار، شاگردان خطیبی نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند و بسیار کمتر از حد تصور ضعیف ظاهر شدند.

اخراج پاکدل گرچه تاثیرگذار بود ولی پیش از این حادثه نیز سبزقباها نمایش خوبی نداشتند و به نظر می رسید که دچار آفت “غرور کاذب” شده اند.

با این نتیجه، ماشین سازی با نگرانی به تعطیلات خواهد رفت و روزهای سختی در انتظار بازیکنان این تیم خواهد بود.

در آن سوی میدان نیز، شاگردان قلعه نویی کم کم به شرایط ارمانی نزدیک شده اند و با این پیروزی روحیه بخش با شادمانی یک ماه اینده را تا شرو مجدد مسابقات سپری خواهند کرد.

تراکتورسازی با برد این دیدار حساس و سرنوشت نشان داد که می تواند به عنوان یک مدعی جدی برای کسب قهرمانی مطرح شود.

ماشین سازی در هفته پنجم و بیستم شهریورماه، میهمان تیم استقلال خواهد بود، استقلالی که این روزها بدترین نتایج طول تاریخ خود را کسب می کند.

تراکتورسازی هم، بیست و یکم شهریورماه میزبان دیگر تیم سوگلی پایتخت یعنی پرسپولیس اوج گرفته خواهد بود.

حاشیه:

بر خلاف همه دربی ها، در بازی ماشین سازی و تراکتورسازی خبر از کری خوانی نیست.

سکوهای ورزشگاه به صورت ۵۰-۵۰ بین دوتیم تقسیم شده است.

به دلایل امنیتی پشت یکی از دروازه ها هیچ هواداری اجازه استقرار پیدا نکرده است.

رسول خطیبی توسط هواداران ماشین سازی به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

قبل از شروع مسابقه رسول خطیبی و نیمکت نشینان تیم ماشین سازی به سمت امیر قلعه نویی و همکارانش رفتند و با آنها برخورد گرمی داشتند.

آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم ماشین سازی به همراه سامان نریمان جهان قبل از شروع بازی به سمت نیمکت تراکتورسازان رفتند و با آنها خوش و بش کردند.

*تکل خشنی که محمد ابراهیمی در دقیقه ۲۴ روی پای آندرانیک تیموریان زد، باعث ناراحتی کاپیتان ماشین سازی و ایجاد درگیری لفظی بین دو بازیکن شد.

عادل جعفرموحد _ دبیر سرویس ورزشی اعتدال پرس

انتهای خبر