تولید کالا با دانش فنی روز ایتالیا و مواد اولیه ایرانی در ارس حمایت میشود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در نشست با فعالان اقتصادی کشور ایتالیا گفت :از تولید کالا با دانش و تکنولوژی روز ایتالیا و مواد اولیه ایرانی در ارس حمایت می کنیم. به گزارش اعتدال آذربایجان، محسن خادم عرب باغی در نشست با فعالان اقتصادی کشور ایتالیا گفت: زیر ساخت های لازم برای […]

image_pdfimage_print

تولید کالا با دانش فنی روز  ایتالیا و مواد اولیه ایرانی در ارس حمایت میشودمدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در نشست با فعالان اقتصادی کشور ایتالیا گفت :از تولید کالا با دانش و تکنولوژی روز ایتالیا و مواد اولیه ایرانی در ارس حمایت می کنیم.
به گزارش اعتدال آذربایجان، محسن خادم عرب باغی در نشست با فعالان اقتصادی کشور ایتالیا گفت: زیر ساخت های لازم برای ایجاد مجموعه های تولیدی – صنعتی با دانش فنی خارجی در ارس فراهم شده است و صاحبان سرمایه اروپایی با مواد اولیه ایرانی تولیدات صادراتی میتوانند داشته باشند.
عرب باغی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما جزء وارد کنندگان برخی محصولات صنعتی است گفت : وجود مواد اولیه فروان در ایران در حوزه های مختلف میتواند بهترینمشوق برای راه اندازی خطوط تولید انواع محصولات صادرات محور با ارزش افزوده بالا به سرمایه گذاران خارجی باشد.
وی افزود : در راستای حمایت از سرمایه گذاران این صنعت و تسهیل امر تولید مشوق های مختلفی هم در نظر گرفته شده و فعالان اقتصادی همه کشور های خارجی به خصوص ایتالیا میتوانند با آوردن مواد اولیه و ماشین آلات دست دوم در منطقه آزاد ارس تولید داشته باشند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت : موقعیت جغرافیایی ارس و قرار گیری آن در کریدور شمال و جنوب موجب حضور تجار- بازرگان و حتی مردم عادی کشور cis در این منطقه شده است و بواسطه این مهم میتوان هم در جهت تولید و صادرات محصولات صنعتی گام های مهمی را برداشت .
عرب باغی با اشاره به روابط دیرینه اقتصادی و سیاسی ایتالیا و ایران گفت : گشایش های سیاسی و اقتصادی اخیر در ایران میتواند در توسعه و تحکیم روابط بیش از پیش موثر واقع شود.
در این نشست نماینده فعالان اقتصادی کشور ایتالیا آقای گراو با ابراز خرسندی از سفر به ایران و منطقه آزاد ارس گفت : برنامه اقتصادی و سرمایه گذاری صاحبان سرمایه ایتالیا در ایران در وهله اول خرید مواد اولیه و بعداز آن ایجاد خطوط تولید محصولات صنعتی است.
وی افزود : ایران یک بازار بزرگ برای کالای تولیدی ایتالیا است و ثبات سیاسی این کشور در منطقه خاورمیانه هر نوع فعالیت اقتصادی آینده گرا را با امنیت خاطر برای سرمایه گذاران ممکن ساخته است.
گراو با ویژگی های منحصر به فرد سرمایه گذارای در منطقه آزاد ارس هم اشاره کرد و گفت : مشوق های سرمایه گذاری ارائه شده از طرف مسئولان منطقه باعث شده ایده های اقتصادی خیلی زود در ارس به نتیجه برسد و مطالعات ما در این زمینه وجود آینده ای روشن را نوید میدهد.
در این نشست فعالان اقتصادی کشور ایتالیا از حوزه فعالیت و محصولات تولیدی شان گزارشی ارائه دادند.

انتهای خبر