مدیر عامل ارس تاکید کرد: لزوم تدوین طرح جامع محوطه سازی سایت میراث جهانی کلیسای سنت استپانوس

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین افتتاح موزه کلیسای سنت استپانوس گفت : تهیه طرح جامع برای محوطه سازی کلیسای سنت استپانوس لازم است . به گزارش اعتدال آذربایجان ؛ محسن خادم عرب باغی در این مراسم با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در این بنای تاریخی افزود : بعد از تهیه و […]

image_pdfimage_print

مدیر عامل ارس تاکید کرد : لزوم تدوین طرح جامع محوطه سازی سایت میراث جهانی کلیسای سنت استپانوس

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین افتتاح موزه کلیسای سنت استپانوس گفت : تهیه طرح جامع برای محوطه سازی کلیسای سنت استپانوس لازم است .
به گزارش اعتدال آذربایجان ؛ محسن خادم عرب باغی در این مراسم با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در این بنای تاریخی افزود : بعد از تهیه و تدوین طرح جامع محوطه سازی این سایت میراث جهانی ، سازمان منطقه آزاد ارس آمادگی تامین هزینه اجرای آن را دارد
وی با اشاره به احترام دین مبین اسلام به تمامی ادیان آسمانی ، گفت : سازمان منطقه آزاد ارس ده میلیارد ریال برای مرمت و محوطه سازی کلیسای سنت استپانوس هزینه کرده است و جاده دسترسی این بنای تاریخی تا حد امکان بهسازی و تعریض شده است.
عرب باغی با اشاره به حجم بالای گردشگر بازدید کننده از کلیسا گفت : در نشست های دوجانبه با سفیر جمهوری ارمنستان پیشنهاد اجرای تور های مذهبی از کشور های مختلف به خصوص جمهوری ارمنستان مطرح شد که با استقبال مواجه شد .
مدیر عامل ارس گفت : موزه ها ، نمایشگاه تاریخ یک کشور هستند و توسعه موزه ها در آشنایی ما و نسل های بعدی با تاریخ و فرهنگ نقش به سزایی ایفا می کنند .

انتهای خبر