اولین خاطره محرمانه‌ای که از آیت‌الله هاشمی منتشر شد/ اعلام محل دفن و آخرین خبرها و جزئیات فوت آیت‌الله هاشمی

آیت الله هاشمی از زمانی که وارد بیمارستان شدند تیم تخصصی همه اقدامات ممکن را انجام و کار بیشتری در هیچ مرکز دیگری نیز نمی شد انجام داد/ رهبر معظم انقلاب نماز میت را بر پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام می خوانند.

image_pdfimage_print

رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از رسانه ها:

محمد هاشمی: علت فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی سکته قلبی بود
به محض اینکه آن مرحوم را به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندیم تیم قوی آمد و وزیر بهداشت هم آمد و سعی کردند ایشان را احیا کنند ولی موفق نشدند.

 دکتر غلامرضا محسنی رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: علت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامی ایست قلبی است

به گفته وی ، هاشمی رفسنجانی ساعت ۱۸:۲۰ بعداز ظهر امروز با علائم سکته قلبی و در شرایطی که هوشیاری نداشت به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت و بلافاصله تمام اقدامات درمانی با حضور ۵ فوق تخصص قلب انجام شد و مراحل احیای قلبی نیز برای ایشان انجام گرفت اما متاسفانه بعد از بیش از یک ساعت تلاش برای احیای وی عملیات ناموفق بود و ایشان حدود ساعت ۱۹:۳۰ دار فانی را وداع گفت/منبع: ایرنا

جدیدترین جزئیات درباره فوت آیت الله هاشمی

معاون درمان وزیر بهداشت:
آیت‌الله هاشمی زمینه بیماری قلبی داشتند و قبلا به پزشکان مورد اعتماد خودشان مراجعه کرده ولی مشکل جدی نداشتند که کار روزانه را دچار اختلال کند.
ایشان نپذیرفته بودند تیم پزشکی همراهشان باشد و فقط در سفرهای شهرستان فقط می‌پذیرفتند.
سکته قلبی در این سن و با توجه به سابقه بیماری قلبی دور از ذهن نیست.
ایشان زمانی که به اورژانس منتقل شدند دچار وقفه کامل قلبی و تنفسی بوده اند.
بلافاصله متخصص قلب، بیهوشی ، اورژانس و پرستار زبده حضور یافته و همه اقدامات اعم از احیا، تنفس مصنوعی، ماساژ قلبی و تزریق انواع دارو انجام گرفت.
آیت الله هاشمی از زمانی که وارد بیمارستان شدند تیم تخصصی همه اقدامات ممکن را انجام و کار بیشتری در هیچ مرکز دیگری نیز نمی شد انجام داد.

بر اساس اطلاع واصله از دوستانم در کادر پزشکان معالج
جناب آقای هاشمی در استخر زعفرانیه دچار درد در ناحیه سینه میشوند ، با هماهنگی انجام شده قرار میشود به بیمارستان قلب بقیه الله جماران منتقل شوند که بعلت ایست کامل قلبی درطول مسیر به بیمارستان شهدای تجریش منتقل میشوند که نهایتا عملیات احیای ۹۰ دقیقه ای موثر واقع نمیشود،
اشتباه اصلی در انجام فعالیت ورزشی در زمان آلودگی هوا با توجه به کهولت سن بوده

وزیر بهداشت: رسانه‌های بیگانه غلط کردند!

وزیر بهداشت در پاسخ به خبرنگاری که گفت ضدانقلاب از صحبت های شما سوء استفاده کرده است:

” آن‌ها غلط کردند.”

پرونده ای در کار نیست؛ جای هیچگونه شبهه ای نبوده و دلایل فوت کاملا واضح است.

آقای هاشمی خودش علاقه ای به داشتن تیم پزشکی نداشت./آناج

قاضی زاده هاشمی دیشب گفته بود:
آن طور که به من گزارش شده ظاهرا تیم پزشکی همراه ایشان نبوده، درحالی که همراه شخصیت‌ها باید تیم پزشکی حاضر باشد. تیم پزشکی زمانی هم که متوجه شدند، فرصت از دست رفته بود و شاید اگر بودند هم نمیتوانستند کاری کنند اما اگر این گزارشی که به من داده شده درست باشد کوتاهی کرده‌اند.

اولین خاطره محرمانه‌ای که از آیت‌الله هاشمی منتشر شد

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه در شبکه یک:

بعد از قضایای ۱۵ خرداد به این نتیجه رسیدیم که به جهاد مسلح نیاز داریم و توانستیم ۷ سلاح کمری با ۷ فشنگ تهیه کنیم. یکی از این اسلحه ها که حسن علی منصور نخست وزیر رژیم شاه و تصویب کننده لایحه حقارت بار «کاپیتولاسیون» را به درک واصل کرد، توسط آقای هاشمی رفسنجانی داده شد. تا زمانی که آقای هاشمی زنده بود قرارمان نبود که فاش کنیم ایشان این اسلحه را دادند.

فوری

با تصمیم خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی ، پیکر ایشان در حرم مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده می‌شود.

معاون روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی فردا در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل به خاک سپرده می شود

رهبر معظم انقلاب نماز میت را بر پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام می خوانند.

انتهای خبر