۵۲ درصد تسهیلات رونق تولید در آذربایجان شرقی جذب شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای آغاز طرح رونق تولید تاکنون ۵۲ درصد، معادل سه هزار و ۷۱۸ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال تسهیلات مربوط به طرح رونق تولید در این استان جذب شده است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، حسین نجاتی در جلسه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان […]

image_pdfimage_print

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای آغاز طرح رونق تولید تاکنون ۵۲ درصد، معادل سه هزار و ۷۱۸ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال تسهیلات مربوط به طرح رونق تولید در این استان جذب شده است.

52 درصد تسهیلات رونق تولید در آذربایجان شرقی جذب شد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، حسین نجاتی در جلسه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان چارایماق، افزود : تاکنون ۵۲۵ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات طرح رونق تولید و ۴۷۱ واحد نیز از تسهیلات مستقیم بانک ها بهره مند شده اند .

وی میزان اشتغالزائی تثبیت شده از محل این تسهیلات را ۱۲ هزار و ۵۳۷ نفر اعلام کرد.

نجاتی ، تعداد واحدهای معرفی شده به بانک ها برای دریافت تسهیلات رونق تولید را یکهزار و ۳۵۹ واحد اعلام کرد که از این جهت آذربایجان شرقی رتبه ششم کشوری در پرداخت ها را دارد.

نجاتی اضافه کرد: ۳۷ درصد کل ثبت نامی ها برای دریافت تسهیلات فوق حائز شرایط بوده و به بانک ها معرفی شده اند که از این رقم ۱۷ درصد در داخل شهرک ها و ۸۳ درصد در خارج شهرک ها مستقر هستند.

به گفته وی، ۴۰ درصد ثبت نامی ها در بخش صنعت و ۶۰ درصد در بخش کشاورزی است.

نجاتی تصریح کرد : تنها ۱۲درصد طرح های معرفی شده از بانک ها حائز شرایط شناخته نشده و عودت داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین با ارائه گزارش از روند اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان چاراویماق گفت: از ۹۷ واحد تولیدی ثبت نام کننده در سامانه بهین یاب تسهیلات ۳۱ واحد به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است .

در ادامه نشست تعدادی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در سخنان خود مهم‌ترین مسایل و مشکلات بخش تولید در شهرستان را بیان کردند.

گفتنی است پیش از جلسه ستاد تسهیل ، استاندار آذربایجان شرقی از دو واحد تولیدی در شهرستان چاراویماق بازدید و یک واحد تولیدی پرورش ماهی را نیز افتتاح کرد.

“اسماعیل جبارزاده” در ادامه بازدید از واحدهای تولیدی استان ، امروز در سفر به شهرستان چاراویماق از کارخانه گچ امین شادیان (با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال) و یک واحد تولید پوشاک زنانه (با ظرفیت ۱۰ هزار دست لباس در سال) بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی یک واحد پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۲۰ تن در هر دوره و سرمایه‌گذاری ۳,۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

جبارزاده بعد از این بازدیدها در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان چاراویماق شرکت کرد.

در این نشست که رییس کل دادگستری استان و جمعی از مسوولان استانی و محلی نیز حضور داشتند، مهم‌ترین مسایل و مشکلات بخش تولید شهرستان چاراویماق بررسی شد.

انتهای خبر