سعیدی: قاچاق بیش از ۲۰ میلیارد دلار به کشور از مبادی غیررسمی ناممکن است/ مبادی رسمی در قاچاق کالا به داخل کشور همکاری دارند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: باید با قاچاقچیان حرفه ای که به صورت کلان و با برنامه اقدام به قاچاق کالا می کنند برخورد جدی شود و با اصلاح قوانین و مجازات ها اجازه نداد که این افراد به اقتصاد کشور لطمه وارد کنند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمد اسماعیل […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: باید با قاچاقچیان حرفه ای که به صورت کلان و با برنامه اقدام به قاچاق کالا می کنند برخورد جدی شود و با اصلاح قوانین و مجازات ها اجازه نداد که این افراد به اقتصاد کشور لطمه وارد کنند.

قاچاق بیش از ۲۰ میلیارد دلار به کشور از مبادی غیررسمی ناممکن است/ مبادی رسمی در قاچاق کالا به داخل کشور همکاری دارند

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمد اسماعیل سعیدی در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد که بیان کرده بود بیش از ۷۰ درصد قاچاق کالا خارج از مبادی رسمی صورت می گیرد، اظهار داشت: سالانه بین ۲۰ الی ۲۷ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که این حجم بالا نشان می دهد که قاچاق از مبادی ورودی رسمی کشور وارد می شود و عملا ورود کالای قاچاق از مبادی غیررسمی در این حجم غیرممکن است.

وی با تاکید براینکه کالاهای قاچاق کمر تولید و اقتصاد را در کشور شکسته، ولی متاسفانه اقدام جدی و عملی برای مبارزه با آن صورت نمی گیرد، گفت: سخنان وزیراقتصاد غیرکارشناسی و غیر منطقی است، مگر کوله بار ها و مرزنشینان چقدر در قاچاق نقش دارند که وزیر این گونه مطرح می کند، واقعیت ها چیز دیگری است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه گروههایی با برنامه ریزی دقیق و هدفمند با همکاری برخی افراد در مبادی رسمی اقدام به قاچاق کالا به داخل کشور می کنند، افزود: این اقدام به دلیل برخی مشکلات ساختاری و عدم نظارت دقیق بر مبادی رسمی کشور است که برخی به راحتی هر چقدر بخواهند قاچاق از مبادی رسمی وارد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید ساختارهای گمرک و مبادی رسمی را اصلاح کنند تا قاچاقچیان نتوانند به راحتی این حج بالای کالا را وارد کشور کنند، گفت: باید با قاچاقچیان حرفه ای که به صورت کلان و با برنامه اقدام به قاچاق کالا می کنند برخورد جدی شود و با اصلاح قوانین و مجازات ها اجازه نداد که این افراد به اقتصاد کشور لطمه وارد کنند.

مبدا پول های کلان و هنگفتی که به حساب های برخی افراد وارد می شود مشخص شود

سعیدی با اشاره به اینکه باید نظارت سیستم بانکی را افزایش داد تا مبدا پول های کلان و هنگفتی که به حساب های برخی افراد وارد می شود مشخص شود، تصریح کرد: قوانین و مجازات های فعلی جوابگو و بازدارنده نیست و باید سازوکاری دقیق و مناسب  برای جلوگیری از این مسائل اتخاذ کرد تا جلوی درآمدزایی نامشروع گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه همواره متخلفان یک قدم از مجریان جلوتر هستند و باید با درنظرگرفتن این مسائل و اتخاذ سازوکاری منظم و جدید جلوی قاچاق کالا را گرفت، تاکید کرد:متاسفانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز کارایی واقعی خود را از دست داده و فعالیت مناسبی ندارد و باید در ساختارهای این سازمان نیز یک بازنگری واقعی صورت بگیرد.

انتهای خبر