اعلام حکم بازداشت‌شدگان سال گذشته در منطقه زلزله‌زده

وکیل‌مدافع برخی از بازداشت‌شدگان در تبریز از تبرئه ۲۱ نفر از متهمان این پرونده خبر داد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، امیرسالار داودی  با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از زلزله آذربایجان، ۲۱ نفر در منطقه زلزله‌زده بازداشت و پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل شد. وی خاطرنشان کرد: اقدام علیه بهداشت عمومی […]

image_pdfimage_print

وکیل‌مدافع برخی از بازداشت‌شدگان در تبریز از تبرئه ۲۱ نفر از متهمان این پرونده خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، امیرسالار داودی  با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از زلزله آذربایجان، ۲۱ نفر در منطقه زلزله‌زده بازداشت و پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام علیه بهداشت عمومی به دلیل پخش مواد آلوده (ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی)، مشارکت در تمرد نسبت به مامورین انتظامی حین انجام ماموریت و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور (ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی) اتهامات این افراد بود.

داودی با بیان این‌که «متهمان این پرونده مدتی در زندان تبریز بازداشت بودند»، خاطرنشان کرد: در ابتدا این پرونده به حوزه قضاییه خواجه فرستاده شد و پس از عدم صلاحیت پرونده در این حوزه، پرونده مذکور به تبریز ارجاع شد و در نهایت با صدور کیفرخواست، پرونده این افراد به شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز ارسال شد. وکیل‌مدافع برخی از بازداشت‌شدگان در تبریز ادامه داد: پرونده در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به دو بخش تقسیم شد.

وی افزود: با حکم دادگاه انقلاب تبریز متهمان به ۶ ماه، ۲ سال، ۲ سال و سه ماه و تعدادی نیز به ۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. مابقی نیز در مورد اتهام تمرد هر کدام به پرداخت ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم و در مورد اتهام اقدام علیه بهداشت عمومی تبرئه شدند.

داودی با بیان این‌که «نسبت به حکم دادگاه بدوی، تجدیدنظرخواهی کردیم»، ادامه داد: پرونده در شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر آذربایجان شرقی مورد رسیدگی قرار گرفت و با درایت و تیزهوشی قضات موضوع به طور کامل بررسی شد و دفاعیات متهمان و موکلان به سمع و نظر دادگاه رسید.

وی افزود: در نهایت ۲۱ نفر از متهمان این پرونده از اتهام ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی یعنی اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور تبرئه شدند ولی بخش جزایی این پرونده همچنان تحت رسیدگی قرار دارد. پس از زلزله مردادماه سال گذشته در آذربایجان شرقی، افراد و گروه‌های مردمی با جمع آوری کمک و خارج از نظارت نهادهای مدنی به امدادرسانی به زلزله‌زدگان پرداخته بودند که ۲۱ نفر از آن‌ها بازداشت و پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل شد.

انتهای خبر