دبیرکل موتلفه در آیین معرفی رئیس جدید این حزب در تبریز:کفه اعتدال روحانی به سمت اصلاح طلبان سنگین شده است!/در وزارت علوم بجای کلید، داس برداشته اند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شعار اعتدال و فراجناحی را بیشتر مدنظر قرار بدهند، گفت: اعتدال و فراجناحی بودن باید بیشتر از این مد نظر قرار گیرد و کفه ای که به سمت اصلاح طلبان سنگین شده به حالت اعتدال برگردد. محمدنبی حبیبی شامگاه پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه دبیر حزب موتلفه […]

image_pdfimage_print

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شعار اعتدال و فراجناحی را بیشتر مدنظر قرار بدهند، گفت: اعتدال و فراجناحی بودن باید بیشتر از این مد نظر قرار گیرد و کفه ای که به سمت اصلاح طلبان سنگین شده به حالت اعتدال برگردد.

محمدنبی حبیبی شامگاه پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه دبیر حزب موتلفه اسلامی در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی که در ۳۱ مرکز استان و ۲۰۰ شهر کشور دارای دفتر است، از چندین سال قبل ساختار مشخصی را تدوین و تصویب کرده است.

وی تصریح کرد: در طول عمر ۵۰ ساله حزب موتلفه اسلامی به دلیل استحکام عقیده این حزب هیچ طوفانی آن را منحرف و تغییر در آن ایجاد نکرده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر از اعتدال‌گرایی که شعار کلیدی دکتر روحانی است، اینگونه استنباط شود که هر کس به دکتر روحانی رای نداده است، اهل افراط و تفریط است، این برداشت نادرستی است.

وی اضافه کرد: باید به این نکته هم توجه کرد که فراجناحی بودن به معنای عدم استفاده از شخصیت‌های وفادار به انقلاب در جناح‌های سیاسی نیست. یکی از معانی فراجناحی این است که افراد مستقل وفادار به انقلاب که عضو هیچ جناحی نیستند، مورد استفاده قرار گیرند؛ که این تعریف مغایرتی با بکارگیری شخصیت‌های معتمد و معتبر انقلابی که در جناح‌هایی خاص عضویت دارند، در دولت فراجناحی ندارد.

حبیبی ادامه داد: اما برخورد فراجناحی به این معنا که هر شخص در هر جریان سیاسی ولو وفادار به انقلاب باشد و افراط‌‌گرا و تفریط‌‌گرا هم نباشد، به جرم اینکه عضویت یک جناح را دارد کنار زده شود، ‌این روش نادرستی است.

حبیبی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران در این شهرستان طی پاسخ به این سئوال که آقای روحانی رئیس جمهور تا به امروز در عملکرد خود آیا توانسته‌اند اعتدال را رعایت کنند، اظهار کرد: آقای روحانی سعی بر حفظ اعتدال را کردند اما معتقد هستیم اقدامات ایشان در این مدت در تحقق اظهاراتشان یعنی اعتدال به طور کامل اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شعار اعتدال و فراجناحی را بیشتر مدنظر قرار بدهند، تصریح کرد: در مجموع کفه اصلاح‌طلبان را در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به اصولگرایان سنگین‌تر احساس می‌شود.

حبیبی در ادامه ضمن رد ادعای برخی گروه ها در مورد تبعیت کامل رئیس جمهور از اشخاصی چون هاشمی رفسنجانی و خاتمی گفت: طبیعی است که رئیس جمهور مباحث مختلف را بشوند ولی باید تصمیمات نهایی را خود اتخاذ کرده و بر اساس شعار مطرح شده اعتدال عمل کند.

حبیبی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در خصوص آغاز تغییرات در دانشگاه ها گفت: در وزارت علوم بجای کلید داس بدست گرفته اند.

وی خواستار تعیین تکلیف در مورد وزیر علوم قبل از انجام تغییرات در مدیران شده و خاطر نشان کرد: نباید با تصمیمات عجولانه فضای امید را در جامعه از بین برد.

حزبی که جوان‌گرایی نکند، مرگ خود را امضا کرده‌ است

حبیبی درباره برنامه‌های حزب موتلفه اسلامی برای استفاده از نیروهای جوان در ساختار مدیریتی خود دارد، گفت:  حزبی که جوانگرایی نکند مرگ خود را امضا کرده است، هر حزبی لابد از جوانگرایی است؛ زیرا کسانی که حزب را در حال حاضر اداره می‌کنند، به هر حال یک روزی از دور خارج خواهند شد و اگر در حزب پیش‌بینی‌های لازم برای جایگزینی افراد جوان صورت نگرفته باشد، تداوم حیات حزب غیرممکن می‌شود.

وی تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی از ۱۵ سال پیش، موضوع جذب جوانان، تحصیل‌کردگان و بانوان را در صدر سیاست‌های خود قرار داده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره استفاده از نیروهای موتلفه‌ها و نحوه مشارکت این حزب در کابینه‌های دولت گفت: در دولت هاشمی وزرای اقتصاد و ارشاد از حزب موتلفه بودند.

وی افزود: در دولت خاتمی رئیس جمهور تعارفی در این باره کردند و در دولت‌های احمدی‌نژاد مطلقا از حزب موتلفه برای معرفی وزیر یا ارائه برنامه نظری خواسته نشد و ما نیز نظرات خود را اعلام نکردیم.

وی گفت: در دولت حجت‌الاسلام روحانی نخستین حزبی که درخواست ملاقات با رئیس جمهوری را داد، حزب موتلفه اسلامی بود و در آن جلسه اعلام کردیم که در صورتی که از این حزب درخواست شود برنامه‌های اقتصادی و نیروهای متخصص برای انجام امور را می‌توانیم معرفی کنیم که تاکنون در این زمینه درخواستی مطرح نشده است.

نهاوندیان یک روز هم عضو موتلفه اسلامی نبوده‌اند

وی در پاسخ به این سئوال که آقای نهاوندیان عضو موتلفه اسلامی هستند، گفت: نهاوندیان عضو موتلفه اسلامی نیست و برای ایشان یک احترام ویژه قائل هستیم و تا به امروز یک روز هم آقای نهاوندیان عضو موتلفه اسلامی نبوده‌اند.

هاشمی رفسنجانی برسر ۳ چیز اعلام کرده معامله نمی‌کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا آقای هاشمی را اصولگرا می‌دانید یا اصلاح طلب، اظهار کرد: این سئوال را از زبان خود هاشمی بیان می‌کنم که در یکی از جلساتی که حضور داشتم گفت، من اصلا یک عنصر فراجناحی هستم.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی یک شخصیت برجسته انقلابی است، گفت: نباید به هاشمی و احمدی‌نژاد نگاه مطلق کنیم.

حبیبی با بیان اینکه خود آقای هاشمی در یکی از جلساتی که ما حضور داشتیم اعلام کردند در برابر نظام جمهوری اسلامی، ولایت و شخص خود آیت‌الله خامنه‌ای به هیچ وجه معامله نمی‌کند، افزود: موضوع تبعیت فقط در مقابل ولایت فقیه است و حزب موتلفه به خطبه ایشان در سال ۸۸ نقد زیادی داشته و آن را به صراحت اعلام کرد.

وی ادامه داد: اصولا حزب موتلفه تایید بی‌چون و چرا و تعریف بی‌چون و چرا از هر شخص نمی‌کند.

در این آیین از خدمات بیوک مقدسی قدردانی و رحیم جهانی به عنوان دبیر جدید حزب موتلفه اسلامی در آذربایجان‌شرقی برای مدت سه سال معرفی شد.

جهانی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و پیش از این مسئولیت قائم مقامی این حزب در آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

بیوک مقدسی از بارزرین و سرسخت ترین چهره های سیاسی جریان راست سنتی و اصولگرا در استان است که بیش از ۱۰ سال مسئولیت حزب موتلفه  آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

 

انتهای خبر