حاشیه های همایش حامیان روحانی در تبریز: حضور بیگی به همراه هر ۴ معاون استانداری و استقبال گسترده مدیران دولت دهم/ رد گزارش استاندار از سوی سخنرانان + گزارش مشروح و تصاویر

همایش هم اندیشی همراهان دولت تدبیروامید  با حضور مدیران و چهره های اصلاح طلب، اصولگرا واعتدال گرای استان در تبریز برگزار گردید. به گزارش اعتدال پرس، این همایش که چهارمین گردهمایی فعالان ستادهای دکتر روحانی در آذربایجان شرقی بود روزپنج شنبه ۱۴ شهریور در سالن پتروشیمی تبریز و متفاوت با شیوه جلسات گذشته  برگزار شد […]

image_pdfimage_print

همایش هم اندیشی همراهان دولت تدبیروامید  با حضور مدیران و چهره های اصلاح طلب، اصولگرا واعتدال گرای استان در تبریز برگزار گردید.

به گزارش اعتدال پرس، این همایش که چهارمین گردهمایی فعالان ستادهای دکتر روحانی در آذربایجان شرقی بود روزپنج شنبه ۱۴ شهریور در سالن پتروشیمی تبریز و متفاوت با شیوه جلسات گذشته  برگزار شد که با حاشیه های جالبی نیز همراه بود.

– عدم حضور بخشی از فعالان حامی روحانی در استان و متقابلا استقبال گسترده و معنادار مدیرانی که در بلاتکلیفی ابقا یا برکناری هستند از جمله نکات پررنگ این همایش بود.

– حضور تمام قد و دسته جمعی استاندار و هر ۴ معاون وی در این مراسم درحالی بود که تاکنون در هیچ مراسم و نشستی این امر سابقه نداشت.

– دفاع صریح بیگی از عملکرد دولت نهم و دهم در استان در حالی بود که ۲ تن از سخنرانان حامی روحانی با همان صراحت سخنان وی را رد کردند.

– عدم حضور مولوی  قائم مقام و عنصر با نفوذ ستاد روحانی در استان و اکبرنژاد رئیس ستاد تبریز در این مراسم خیلی به چشم می آمد.

در ابتدای این همایش، رییس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در استان ، ضمن خیر مقدم و خوشامد به کلیه مهمانان علی الخصوص مدیران استانی از جمله استاندار و معاونینش از طرف خود و مسولین ستادهای شهرستانی، به سابقه برگزار ی این نوع جلسات اشاره کرد و گفت که این چهارمین جلسه ای است که بعد از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات گذشته در استان برگزار میکنیم .

گزارش تکمیلی از همایش همراهان دولت تدبیر وامید در شهرستان تبریز

در ادامه وی با اشاره به فعالیتهای ستاد در زمان انتخابات از سردار جانباز مصطفی مولوی و دکتر شکور اکبرژاد که بنا به دلایلی در این جلسه حضور ندارشتند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری سه جلسه گذشته اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در آذربایجان شرقی بعد از انتخابات گفت: امروز باید اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی بار مسئولیت اداره کشور را روی دوش خود حس کنند و بجای نقد دیگران امروز در موضع هدف گذاری برای آینده کشور قرار گرفته ایم.
میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت: نقد منصفانه نشانگر شخصیت فرد است و باید ظرفیت شنیدن نقد را در خود ایجاد کرده و پذیرای انتقاد باشیم. وی افزود: بدون آشفته شدن باید ضمن جواب دادن به نقد، شنیدن حرف مردم را تحمل کنیم.
وی با اشاره به فعالیت های اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در دوره تبلیغات گفت: امیدوراریم چهار سال بعد مردم مدینه فاضله را از دست رفته ببینند.
رییس سابق سازمان خصوصی سازی کشور با اشاره به طرح مواضع مختلف در این همایش با اشاره به لزوم بالا رفتن فرهنگ انتقاد پذیری و گفتگو در جامعه گفت: فرهنگ گفتگو را در کشور آقای خاتمی مطرح کرد و امروز زمانی است که باید تمرین کنیم تا این فرهنگ جا بیافتد.
وی ادامه داد: وقتی از اقدامات گذشته دفاع می کند نباید عصبانی شد. امروز که دولت در دست ماست باید عهد ببندیم به حرف مردم به عنوان ولی نعمتانمان گوش دهیم.
نماینده مردم تبریز در دوره سوم وششم مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: باید در صحنه بمانیم تا آسمان ایران غبار آلود نشود. وی ضمن تقدیر از همه فعالان در ستاد روحانی در استان، بار اصلی فعالیت این ستاد را بر عهده دانشجویان و جوانان دانست.
وی با اشاره به روحیه خیرخواهی و خلوص فعالان ستاد روحانی گفت: هیچ گاه سهم خواهی نکرده ایم و نخواهیم کرد و همیشه گفته ایم که باید دولت از افراد همسو با خود که محدود به فعالان ستادها نیست استفاده کند.
وی در پایان از تداوم فعالیت اعضای ستادهای روحانی در قالب چهار کارگروه برای کمک به دولت خبر داده و اظهار امیدواری کرد توسعه همه جانبه کشور محقق گردد.

نگاه رییس جمهور استفاده از تمامی ظرفیتهای ملت
1xqweola123در ادامه، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد که میهمان ویژه مراسم بود،با یادآوری دلاوریهای سرداران رشید اسلام در استان از شهید باکری و سردار مولوی یاد کرد و گفت تردید و دو دلی در هیچ زمانی در بین رزمندگان نبوده و درحال حاضر هم نیست . پدران و بزرگان ما در سخت ترین شرایط با افکار شیعی زندگی کردند ودر فکر این بودند که میشود شیعه هم دولت کریمه تشکیل دهد ؟وحال ما دولتی تشکیل دادیم که تنها دولت شیعی در جهان است .
نماینده ادواری مجلس گفت : نگاه رییس جمهور استفاده از تمامی ظرفیتهای ملت است با این شرط که پخته تر ، توانمند تر بوده و معتقد به برنامه های ریس جمهور باشند. در برنامه دکتر روحانی اصلاح طلب یا اصولگرا بودن ملاک نیست و افراطیون هردو گروه جایگاهی نخواهند داشت . نماینده سابق هشترود گفت : گروهی در انتخابات گذشته مردم را به تحریم انتخابات تشویق میکردند و گروهی نیز دعا میکردند مشارکت مردم کمتر شود و بتوانند کاندیدای خود را با کمترین رای به مسند ریاست جمهوری برسانند .

انتخابات ریاست جمهوری امید را در میان مردم زنده کرد .
1xqweola123احمد علیرضابیگی استاندار اذربایجانشرقی نیز در همایش همراهان دولت تدبیر و امید در تبریزگفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، فرصتی است که امکان جابجایی قدرت بدون هیچ تنشی را فراهم می کند و این از افتخارات نظام به شمار می رود.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، کارهای بزرگی به سامان رسیده است که باید اساس حرکت‌های بعدی برای دستیابی به آرمان‌های انقلاب قرار گیرد، افزود: در همین استان آذربایجان شرقی در هشت سال گذشته، کارهای بزرگی انجام شده است؛ صدها کیلومتر آزادراه و بزرگراه ساخته شده، ظرفیت‌های بزرگی در بخش ذخیره‌سازی منابع آبی و تولید فولاد فراهم شده، دستاوردهای چشمگیری در بخش اشتغال و تامین اجتماعی به دست آمده که این موفقیت‌ها مربوط به نظام اسلامی است و متعلق به شخص و گروه خاصی نیست.
وی ادامه داد: تلاشگران بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی توانسته‌اند با وجود همه شرایط سخت ناشی از تحریم، صادرات استان را به بیش از دو میلیارد دلار برسانند و افتخارآفرینی کنند و امروز یقین داریم که می‌توانند کارهای بزرگتری را هم انجام دهند به شرطی که بستر مناسب فراهم باشد.
علیرضابیگی با بیان این که خوشبختانه این بستر امروز در آذربایجان شرقی فراهم است و روابط اقتصادی استان به عنوان الگو در سطح کشور معرفی شده، افزود: توانستیم با استفاده از فضای بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری را در تبریز برگزار و امکانات و فرصت‌های خود را به سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف عرضه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد اعتماد و نهادینه شدن فرهنگ سرمایه‌گذاری در بین مردم استان و معرفی تبریز به عنوان آرمانشهر سرمایه‌گذاری، از دستاوردهای این همایش و همایش‌های گذشته بود که موجب همراهی مردم و مسئولان در روند جذب سرمایه‌گذاری شده است.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: همه این نقاط مثبت باید دستمایه تلاش و استمرار حرکت به سمت توسعه و تعالی استان باشد چرا که سیاه‌نمایی و نادیده گرفتن این دستاوردها نمی‌تواند اسباب امیدواری مردم را فراهم کند.

1xqweola123دیگر سخنران جلسه دکترمحمد باقر بهشتی عضو هیت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریزبا ارائه آمار وبررسی توسعه استان در زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و ارائه آمارهای دقیق که توسط مرکز امار تهیه شده بود سخنان استاندار اذربایجانشرقی را رد کرد و گفت متاسفانه استان در این ۸ سال توسعه چندانی نداشته است .
رییس سابق سازمان برنامه وبودجه آذربایجان شرقی که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۹ عهده دار این سمت بود اضافه کرد استان آذربایجانشرقی را در زمینه های توسعه باید با استانهای هم تراز و کشورهای منطقه مقایسه کرد !ایشان با بیان اینکه استان اذربایجانشرقی دارای ۲۱ شهرستان ،۵۸ شهر ،۴۴ بخش
و ۱۴۴دهستان میباشد شهرستانها را فاقد اطلاعات اماری در خصوص توسعه دانست و گفت باید در دولت آینده نسبت به گزینش مدیران شایسته سالار که قادر به استفاده از همه نیروهای توسعه و ظرفیتهای استان را دارا باشند استفاده کنند که عدم توجه به این مطلب در دولتهای گذشته وجود داشت .

1xqweola123در ادامه حجت اللاسلام حسن عباسزاده اهری استاد حوزه و دانشگاه به حل ۴ بحران اخلاقی ،اجتماعی ،اقتصادی و امنیتی حال حاضر کشور اشاره کرد و گفت که اولویت اول دولت باید ریشه کن کردن این چهار بحران است . ایشان نیز با انتقاداز فرصت سوزی های مدیران استان اشاره کرد و گفت در طول مدت ۸ سال گذشته کمتر به مسایل زیربنایی توجه شده و اکثر طرح ها نیز از زمان دولتهای آقایان هاشمی و خاتمی است .

وی به وجود دو سد بسیار مهم علویان در مراغه و سد ستارخان در ارسباران اشاره کرد وگفت : دو سد فوق جلوی مهاجرت روستاییان را گرفته وباید مسولین توجه ویژه به این مناطق داشته باشند .

در خاتمه ایشان با تشکر ازمدیران دیوان محاسبات که از خارج کردن ذخائرملی برای ایجاد دانشگاه فرضی توسط رییس جمهور سابق جلوگیری کردند ، تشکر کرد .

بیگی استاندار آذربایجانشرقی به همراه محمد علی نصرتی ، مهندس اشرف نیا ، رستمی و دکتر مسجدی معاونین استاندار ، شیری آذر ،سردار جعفری ،خاماچی ،احتشام حاجی پور ، درسخوان، شهین باهر، خانمها اکرم حضرتی و ایران آهور از اعضای شورای شهر ،حمید سید مهدوی اقدم، مهندس کیافر ،راثی ،غفاراسماعیلی ،اکبرزاده و امامی از نمایندگان سابق مجلس ، سردار پورجمشید فرمانده لشکر عاشورا ،علمی ،رضوانی ،عبداللهی ،نجاری، خلفاپور فرمانداران شهرستانهای عجب شیر ،مرند ،چاراویماق، هشترود و میانه  به همراه برزگر معاون سیاسی فرماندار تبریز، مسولین خانه توسعه آذربایجان ،روسای ستادهای دکتر روحانی در شهرستانها ،حجت‌الاسلام ابوالفضل ولایی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی،حجت الاسلام شربیانی و احمدی امام جمعه عجب شیر و هریس، جوانپور، قربان محمدی، دکتر عسگری و تراب محمدی از جمع مدیران دولتی و برخی از فعالان سیاسی استان در این مراسم حضور داشتند .

انتهای خبر