حاشیه‌های ثبت نام انتخابات شورا در کلانشهر تبریز

چهره های مشهوری که در انتخابات شورای پنجم تبریز نام‌نویسی کرده‌اند؟/ از کاندیداتوری نمایندگان سابق مجلس تا حضور پررنگ سیاسیون و عدم ثبت نام ۵ عضو شورای شهر تبریز

ارزیابی های اولیه نشان میدهد،بین کاندیداها نهایتا ۵۰نفر مدعی اصلی محسوب می‌شوند

image_pdfimage_print
چه کسانی برای حضور در انتخابات شورای پنجم تبریز نام‌نویسی کرده‌اند؟/ روزِ پرترافیک ثبت‌نام از داوطلبان و احتمال حضور چهره‌های شاخص

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، آخرین فرصتِ نام‌نویسی در انتخابات شورای پنجم دیشب به پایان رسید و در نهایت ۶۷۲ نفر برای رسیدن به یکی از ۱۳ کرسی شورای شهر تبریز اعلام آمادگی کردند.

در بین ثبت‌نام کنندگان چهره های مشهور زیادی اعلام کاندیداتوری نموده اند که با توجه به حضور چهره های سرشناس هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا، رقابتهای این دوره شورای شهر تبریز حساسیت سیاسی خاصی به همراه خواهد داشت.

البته حضور چهره های هنری و تلویزیونی و همچنین ورزشکاران در انتخابات این دوره پررنگ تر از ادوار قبل می باشد که البته با برخی انتقادات همراه است.

آنطور که ارزیابی های اولیه نشان می دهد، در بین کاندیداها نهایتا ۵۰ نفر مدعی اصلی محسوب می‌شوند و عده‌ای صرفاً برای مطرح شدن و یا امتیازگیری و یا پاره ای دلایل دیگر پا به میدان گذاشته‌اند.

بی‌شک حضور ۶۷۲ کاندیدا در عرصه‌ی انتخابات، گزینش را برای مردم دشوار می‌کند و چه بسا شکنندگی آراء را نیز درپی داشته باشد، با این حال معلوم نیست عوامل هیئت‌های اجرایی و نظارت در پایان صلاحیت چند تن را احراز خواهند کرد.

انصراف ۴ عضو فعلی از ادامه حضور در شورای بعدی

در بین ثبت‌نام کنندگان نام ۵ تن از اعضاء شورای چهارم تبریز به چشم نمی‌خورد و آقایان رسول درسخوان، بهروز خاماچی، علاءالدین نورمحمدزاده و زاهدی و همچنین المیرا خاماچی (عضو معزول شورا) برای حضور در دوره‌ی بعدی کاندیدا نشده‌اند.

جالب اینکه با توجه به حاشیه های تلخ فراوان شورای چهارم شهر تبریز  و بر خلاف تصور قبلی مبنی بر عدم نامزدی بسیاری از اعضای فعلی، ولی اکثریت اعضاء شورای چهارم تبریز از جمله: شهرام دبیری، فریدون بابایی اقدم، ایرج شهین‌باهر، اسماعیل چمنی، محمدحسین جعفری، جواد ششگلانی، علیرضا نوای باغبان، سعید حاجی‌زاده، علی شیاری، جعفر مدبر، محمدحسن اسوتچی، داود امیرحقیان، سعید محدث، فخرآذر، محمدباقر لطفی، عابدزاده و ایران آهور و حتی ۳ عضو معزول شورا یعنی شیری آذر، اکرم حضرتی و حاجی پور نیز ثبت‌نام کرده‌اند!

چهره های مشهور در انتخابات شورای اسلامی تبریز که طی روزهای پایانی نام نویسی ها به میدان آمدند:

علی آجودان‌زاده(پزشک)

کریم حسین‌زاده دلیر(عضو اسبق شورا)

داود شعبانی(بازنشسته سپاه)

روح الله جهانگیری(معاون اسبق نیروی انتظامی استان)

الهام ویدافر(ورزشکار المپیکی)

لطیف لطیفی(بازنشسته سپاه)

سیدصالح هاشمی(عضو اسبق شورا)

علی آذرنژاد(عضو اسبق شورا و معاون عمرانی استاندار اردبیل)

فرج محمدقلیزاده(معاون اسبق شهردار تبریز)

محمد اشرف نیا(معاون سابق استاندار)
نسرین پیرسمساری(مدیرکل اسبق بانوان)
مسعودی ریحان(نماینده سابق اهر)
حبیب شیری آذر(عضو معزول)!

شکور اکبرنژاد(نماینده سابق تبریز و عضو اسبق شورا)
نازیلا آصفی(عضو اسبق شورا)
لیلا جاویدان(معاون مدیرکل ورزش)
محمدباقر بهشتی(اقتصاد دان)

سعید نیکوخصلت( رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز و مربی سابق تیم ملی کاراته)
حسن طهماسبی(کارشناس هواشناسی شبکه سهند)
مونسی(گوینده خبر شبکه سهند)
محمد ابراهیم رمضانی(معاون سابق شهردار)
عباس شاملی(مدیر اسبق روابط عمومی شهرداری)

قادر امامی(شهردار اسبق منطقه۴)
روح الله بجانی(رئیس انصار حزب الله تبریز)
علیرضا رنجی پور(بازیگر طنز)
غلامرضا اقبالی(فعال فرهنگی)
اسماعیل سلیمی(فعال اجتماعی)

افراد نام‌دار دیگری  هم از جمله:

خدایار تاروردی‌پور، محمد ایرجیان، ناصر شفیعی، بهمن وزیری، نصرت شاهدی، حمدرضا خداوردی زاده، حسین عادلی، احمد علیزاده، داود بهرا، سیامک هاشمی با حضور در فرمانداری تبریز، در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز شرکت کرده اند.

 حضور پرتعداد اصلاح طلبان برای انتخابات شورای پنجم

نماینده سابق مجلس کاندیدا شد/ معاون سابق شهردار در جُرگه‌ی اصلاح‌طلبان قرار گرفت

در این دوره، تعدادی از کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان نام‌نویسی کردند که یکی از سرشناس‌ترین آن‌ها، شکور اکبرنژاد، نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بود.

احمد علیزاده، محمدابراهیم رمضانی، فرناز فراهنگ پور، مسعودی ریحان، حبیب شیری آذر، نازیلا آصفی، محمدباقر بهشتی، سعید نیکوخصلت، نصرت شاهدی، لیلا جاویدان، بهمن وزیری، محمدرضا خداوردی زاده، لیلا حاتمی، اکرم خیرخواه، سهیلا کریم زاد، سونیا اندیش از دیگر کاندیداهای اصلاح‌طلب بودند که در انتخابات نام‌نویسی کردند.

چهره های شاخص اصولگرا پا در میدان شورا

در بین چهره های شاخص منتسب به اصولگراها هم می توان نام هایی اشرف نیا، لطیف لطیفی، آجودان زاده، بجانی، پیرسمساری و جهانیگیری را نام برد که در رقابتهای این دوره از شورای شهر تبریز پا به میدان گذاشته اند

انتهای خبر