شکایت ۴ کاندیدای انتخابات به کمیسیون نظارت بر تبلیغات

کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری شکایات ۴ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مناظره روز جمعه را مورد بررسی قرار می‌دهد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از تسنیم، کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی در جلسه امروز خود (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) شکایت ۴ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد مناظره روز […]

image_pdfimage_print
کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری شکایات ۴ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مناظره روز جمعه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از تسنیم، کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی در جلسه امروز خود (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) شکایت ۴ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد مناظره روز جمعه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این جلسه که ساعت ۱۸ تا ۲۰ امروز برگزار می‌شود شکایت ۳ نفر از نامزدها درمورد محتوای مناظره روز جمعه و یک نفر از نامزدها درخصوص حواشی برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آقایان رئیسی، روحانی و قالیباف درمورد محتوای مناظره و سید مصطفی آقامیرسلیم درمورد حواشی مناظره روز جمعه به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری شکایت کردند.

شکایت روحانی به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات

حسام الدین آشنا مشاور روحانی در این خصوص گفت:
?آقای روحانی به دلیل طرح سه اتهام از سوی آقای قالیباف و عدم تخصیص فرصت برای پاسخگویی به این اتهامات به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شکایت کرده است.
?انتظار داریم همانطور که مقام معظم رهبری امروز در صحبت های خود مطرح کرده اند کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات رای مردم را حق الناس بداند و به این شکایت رسیدگی کند

موارد شکایت قالیباف به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات

قربان زاده، مشاور سیاسی محمدباقر قالیباف درباره موضوع این شکایت گفت :
?یکی از موارد شکایات این بود که به آقای روحانی دو دقیقه زمان بیشتری برای صحبت اختصاص داده شد.
?موضوع دیگر بحث بی طرفی مجری بود که مطابق با قانون انتخابات باید تضمین بی طرفی مجری برنامه وجود داشته باشد در حالی که آقای حیدری در پایان زمان قانونی هر کاندیدا به فرد تذکر می داد و صحبت او را قطع می کرد، در حالیکه درباره آقای روحانی منتظر ماند تا صحبت ایشان تمام شود و این تذکر با ملایمت داده شد.
?در عین حال شائبه هایی درباره  حضور آقای حیدری در برخی مراسم های آقای روحانی وجود دارد بنابراین ما معتقدیم مجری مناظره باید تغییر کند.
?مطابق ماده ۶۴ قانون انتخابات اگر اتهامی به فردی زده شود، باید به همان اندازه برای پاسخ گویی زمان داده شود، در مناظره اتهاماتی از سوی آقایان روحانی و جهانگیری به قالیباف مطرح شد که خواسته شده برای پاسخگویی به این اتهامات زمانی در نظر گرفته شود./

انتهای خبر