وزیر ارتباطات: سرورهای تلگرام به ایران منتقل شد

محمود واعظی، وزیر ارتباطات از نتیجه مثبت مذاکره با شبکه پیام رسان تلگرام برای انتقال سرور به ایران خبر داد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از مهر، محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با تایید موضوع نصب شبکه های تحویل محتوا (CDN) از سوی تلگرام در ایران گفت: […]

image_pdfimage_print

محمود واعظی، وزیر ارتباطات از نتیجه مثبت مذاکره با شبکه پیام رسان تلگرام برای انتقال سرور به ایران خبر داد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از مهر، محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با تایید موضوع نصب شبکه های تحویل محتوا (CDN) از سوی تلگرام در ایران گفت: بله این موضوع درست است و زمانی که سرور وجود نداشته باشد CDN روی آن نصب نمی شود.

وی گفت: کار بزرگی انجام شده است به نحوی که برای کانال های پرظرفیت و کانال هایی که مراجعه زیادی دارد، تلگرام سرور خود را به ایران آورده است و روی آن CDN نصب کرده است.
وزیر ارتباطات توضیح داد: هم اکنون کار در حال انجام است و این شروع یک کار بزرگ است و من فکر می کنم باید اجازه دهیم همین سیاست که بین ما و مدیر تلگرام توافق شده است پیش برود.
واعظی تصریح کرد: ما گام به گام در این زمینه پیش می رویم و امیدواریم همانطور که وعده کردیم انتقال سرورهای تلگرام به ایران نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات با این شبکه پیام رسان نتیجه داده است و موضوع، یکطرفه نیست خاطرنشان کرد: اینکه تلگرام در ایران در حال نصب CDN است نتیجه توافقات ما و تلگرام است.

انتهای خبر