باحضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن

فاز دوم کارخانه‌ی فولاد میانه به بهره‌برداری رسید

کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با ظرفیت تولیدی ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) افتتاح شد.

image_pdfimage_print
فاز دوم کارخانه‌ی فولاد میانه به بهره‌برداری رسید
فاز دوم کارخانه فولاد میانه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمد شریعت‌مداری، وزیر صنعت و معدن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با ظرفیت تولیدی ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال صبح امروز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) افتتاح شد.

کارخانه فولاد میانه یکی از طرح‌های استانی فولاد است که واحد انباشت و برداشت با ظرفیت یک و نیم میلیون تن، واحد احیاء مستقیم با دانش بومی پرد (PERED) با ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی در سال را دار می‌باشد.

هم چنین واحد فولاد سازی و ریخته گری مداوم با ظرفیت اسمی ۸۰۰هزار تن تولید بیلت و بلوم در سال را دارد.

کارفرمای این پروژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) است که با هماهنگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و تأیید مشاور زمینه تأمین کالای مورد نیاز این کارخانه را از طریق شرکت‌های داخلی فراهم کرد که این امر باعث جلوگیری از خروج ارز و اشتغال‌زایی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد.

در طول اجرای این طرح، برای حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است که بعد از افتتاح آن، برای ۵۰۰نفر به طور مستقیم و یک‌هزارو ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌ پایدار ایجاد خواهد شد.

استفاده از تکنولوژی بومی پرد در واحد احیاء مستقیم با درصد بالای متالیزاسیون و کاهش مصرف انرژی، فاصله کوتاه طرح میانه از سد آیدغموش و تامین آب مصرفی طرح میانه از این سد، فاصله کوتاه طرح از خط گاز صادراتی به ترکیه و انشعاب گرفتن گاز مصرفی از این طرح و وجود خط راه آهن در نزدیکی آن از جمله مزیت‌های طرح فولاد میانه به شمار می آید.

گفتنی است اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  به همراه وزرای بهداشت و وزیر صنعت صبح امروز وارد تبریز شدند.

بازدید و بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه فولاد میانه، افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) سراب، افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) هریس، افتتاح راه دسترسی جنوبی دانشگاه علوم پزشکی(خیابان تلاش)، افتتاح ساختمان جدید دانشکده داروسازی، افتتاح مرکز پیوند اعضا بیمارستان امام رضا (ع) ،حضور در نشست شورای اداری و قرارگاه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یکروزه به آذربایجان شرقی عنوان شده است.

انتهای خبر