یادداشت ویژه سردبیر اعتدال پرس/ آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم!

گلایه های بودجه ای مدیران استان و ثروت بزرگی که چشم پوشی شده

فرصتی استثنایی که با چوب غفلت مسئولان، سوخت و تقدیم گیلان شد و طبق توافق اخیر بین مقامات کشورمان با دولت آذربایجان، این طرح بجای استان از مسیر تهران-قزوین-رشت-باکو قرار است اجرا شود‼️

image_pdfimage_print

یادداشت ویژه سردبیر اعتدال پرس

گلایه های بودجه ای مدیران استان و ثروت بزرگی که چشم پوشی شده

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، این روزها همه از به ته دیگ رسیدن بودجه کشور عارض هستند و کاسه چه کنم چه کنم در دست گرفته اند.

چند روز پیش جلسه ای در استانداری با حضور مدیران اجرایی استان جهت بررسی وضع بودجه کشور و استان برپا شد که نگرانی از کمبودها و محدودیتهای بودجه ای، محور اصلی سخنان اغلب مسئولان حاضر بود.

این در حالی است که آذربایجان شرقی، یک ثروت بسیار بزرگ را به غفلت و بی تدبیری مسئولان از چنگ خود خارج کرده است.

قدرتهای اقتصادی بزرگ آسیا مثل چین، هند، مالزی و روسیه و بسیاری کشورهای حوزه قفقاز سالهاست دنبال احیای جاده ابریشم و اتصال ریلی به اروپا از طریق کریدورهای ترانزیتی شرق_غرب و جنوب_شمال هستن که در این میان، ایران خصوصا آذربایجان شرقی بخاطر قرارگیری در نقطه کانونی و زنجیره اتصال این دو کریدور مهم و داشتن خط ریلی آماده در این مسیر، مورد توجه این کشورها قرار دارد طوریکه با تکمیل قطعه ریلی کوتاه منفصل این کریدور در حدفاصل جلفا_باکو، این دو کریدور بزرگ، تبدیل به خط ترانزیت ریلی قدرتهای بزرگ شرق آسیا با اروپا شده و مزیتی دو چندان برتر از دبی(سکوی ترانزیت فعلی بین آسیا و اروپا) را نصیب آذربایجان شرقی می کند که این مزیت سالیانه صدها میلیون دلار درآمد قطعی برای استان و کشور در پی دارد و در اینصورت دیگر نیازی به این بودجه های ملی ناچیز و نگرانی های همیشگی نمی داشتیم.
فرصتی استثنایی که با چوب غفلت مسئولان، سوخت و تقدیم گیلان شد و  طبق توافق اخیر بین مقامات کشورمان با دولت آذربایجان، این طرح بجای استان از مسیر تهران-قزوین-رشت-باکو قرار است اجرا شود‼

وقتی در حاشیه جلسه مزبور، این نکته را به اطلاع نماینده مجمع نمایندگان استان در این جلسه(دکتر داودی) رساندم با استقبال خاص وی و چند مدیر حاضر، همراه شد و قول پیگیری ویژه این پیشنهاد را دادند. البته قبلا نیز برخی نمایندگان و مدیران استان وعده چنین پیگیری را داده بودن که خبری نشد.

اگر کمی تدبیر و همت به خرج داده شود، می توان با اجرای این طرح تا سالها هیچ دغدغه ای از بودجه نداشت حتی بودجه ملی. حال باید فریاد بی پولی را باور کرد یا سند بی تدبیری برخی آقایان را!؟

“مدیریت، هنر استفاده از فرصتها و ظرفیت شناسی درست است”

* بابک محمدزاده علمداری/ کارشناس ارشد مدیریت دولتی _ روزنامه نگار

انتهای خبر