استاندار: رونق ترانزیتی ارس، رشد اقتصادی کشور را به دنبال دارد

توسعه ترانزیتی منطقه آزاد ارس از مسیرهای ریلی، هوایی و زمینی علاوه بر اینکه جایگاه سابق جلفا را به این منطقه برمی گرداند، به نفع اقتصاد کشور است و باعث توسعه اقتصادی ایران می شود.

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای هیات اقتصادی بازدید کننده از منطقه آزاد ارس، با اشاره به توانمندی های صادراتی ارس، گفت: رونق ترانزیتی منطقه آزاد ارس توسعه اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مجید خدابخش در این دیدار عنوان کرد: منطقه آزاد ارس اقتصادی ترین و صنعتی ترین منطقه آزاد ایران است و هیات اقتصادی نیز از نزدیک با ظرفیت های این منطقه آشنا خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی های صادراتی ارس از جمله مجتمع های گلخانه ای و شرکت های تولیدی برندهای مشهور، تصریح کرد: توسعه ترانزیتی منطقه آزاد ارس از مسیرهای ریلی، هوایی و زمینی علاوه بر اینکه جایگاه سابق جلفا را به این منطقه برمی گرداند، به نفع اقتصاد کشور است و باعث توسعه اقتصادی ایران می شود.

گفتنی است، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد حوزه اقتصاد از امروز به مدت ۳ روز در منطقه آزاد ارس حضور خواهند داشت.

بازدید از توانمندی های منطقه آزاد ارس و بررسی مشکلات موجود در مسیر رونق اقتصادی ارس از جمله مشکلات گمرکی، مالیاتی، بانکی و ارزی سرمایه گذاران و توسعه جغرافیایی منطقه آزاد ارس از اهداف سفر این هیئت به ارس است.

انتهای خبر