استاندار خواستار تامین هزینه خط آهن جلفا اصلاندوز توسط کنسرسیوم بانکی کشور شد

در این جلسه استاندار با اشاره به هزینه ۶۰۰ میلیون یورویی این طرح مطرح کرد که این پول را به ما بدهید تا راه آهن جلفا اصلاندوز که آذربایجان را از بن بست خارج می‌کند مجوزهایش را حل کنیم و کار شروع شود.

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی خواستار تامین هزینه خط آهن جلفا اصلاندوز از سوی کنسرسیوم بانکی کشور شد.

به گزارش اعتدال آذربابجان(اعتدال پرس)، دکتر خدابخش در جلسه اخیر اعضای کمیسیون اقتصادی و مقامات استان در شهرستان جلفا که مسئولان ارشد بانک ملی و سپه و صندوق توسعه ملی کشور نیز حضور داشتند، پیشنهاد مشارکت کنسرسیوم بانکی کشور در تامین هزینه احداث خط آهن جلفا اصلاندوز را ارائه داد.

بنابه اعلام نماینده مردم مرند و جلفا، منابع بانک ها ۳۵ هزار میلیارد است و در این جلسه استاندار با اشاره به هزینه ۶۰۰ میلیون یورویی این طرح مطرح کرد که این پول را به ما بدهید تا راه آهن جلفا اصلاندوز که آذربایجان را از بن بست خارج می‌کند مجوزهایش را حل کنیم و کار شروع شود.

بر اساس تاکید استاندار، طرح توسعه راه آهن جلفا به سمت کشورهای همسایه و اروپا می تواند جلفا را به عنوان یکی از مناطق برتر ترانزیتی دنیا مطرح کرده و این طرح توجیه اقتصادی و درآمد بالایی به همراه دارد لذا مشارکت بانکهای کشور در این طرح بزرگ، بسیار سودمند است.

?گفتنی است، با تکمیل حلقه منفصل خط ریلی در جلفا و تبدیل منطقه به چهارراه ترانزیت ریلی بین شرق و جنوب شرق آسیا با غرب آسیا و اروپا،مزیت های اقتصادی بیشمار و درآمد سرشار برای استان حاصل می شود.


در همین راستا، اعتدال پرس با تاکید بر اهمیت استراتژیک خط ترانزیت ریلی استان و تبدیل منطقه آزاد ارس به هاب بین المللی ترانزیت، چندی پیش در گفتگو با استاندار پیشنهاد تامین هزینه این خط از سوی کنسرسیوم های بانکی کشور و یا صندوق ذخیره ارزی با اذن رهبری را داده بود که با استقبال استاندار همراه شد.

* رؤیای بزرگ جلفا

* در گفتگوی ویژه اعتدال پرس با استاندار در حاشیه نشست خبری مطرح شد: تاکید بر اهمیت استراتژیک تکمیل خط ترانزیت ریلی استان و پیگیری تبدیل استان به هاب بین المللی ترانزیت در سفر رییس جمهور
انتهای خبر