از سوی اعتدال پرس مطرح شد

ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در گردشگری/ پیشنهادی که با استقبال فعالان گردشگری استان همراه شد

فعالان گردشگری ضمن استقبال از این پیشنهاد بیان داشتن این امر می تواند اعمال سلیقه های شخصی و سردرگمی ها را حذف کرده و در توسعه صنعت گردشگری تحول بخش شود.

image_pdfimage_print

فعالان حوزه گردشگری استان، تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در گردشگری که ازسوی پایگاه خبری تحلیلی اعتدال پرس پیشنهاد شد را گامی موثر در تسهیل فعالیت سرمایه گذاران و کاهش بروکراسی اداری در این حوزه دانستند.

به گزارش اختصاصی اعتدال آذربایجان( اعتدال پرس)، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه رونمایی از نقشه راه توسعه گردشگری روستائی و بوم گردی آذربایجان شرقی که عصر امروز با حضور جمعی از فعالان حوزه گردشگری و مسئولان استانی برگزار شد،، بر لزوم معرفی گسترده ظرفیت های بوم گردی روستایی و عشایری استان تاکید کرد.

شهرتی فر با بیان اینکه، برنامه ریزی توسعه روستایی بر پایه بوم گردی ایده بسیار خوبی است، افزود: البته موفقیت این طرح در گرو همکاری بخش خصوصی خواهد بود و نظر فعالان این حوزه در برنامه ریزی ها باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین، آبدار مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان با بیان اینکه فرآیندهای اداری را از ۲۸ مرحله به ۱۲ مرحله رسانده ایم، گفت: تسهیلات مالی ارزان قیمت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران صنعت گردشگری مصوب شده که می تواند مشوق خوبی برای توسعه این صنعت در استان شود.

مدیرمسئول اعتدال پرس در ادامه این نشست و در جریان طرح مشکلات و هم اندیشی فعالان این حوزه، ضمن اشاره به بالا بودن مزیت نسبی گردشگری در استان در مقایسه با دیگر بخشها و به رغم پیشرفتهای سالیان اخیر در صنعت گردشگری، بروکراسی و مانع تراشی های اداری را از مشکلات اصلی توسعه صنعت گردشگری دانسته و پیشنهاد کرد برای تسهیل فعالیت ها و ترغیب سرمایه گذاران این بخش، پنجره واحد سرمایه گذاری گردشگری تشکیل شود که این پیشنهاد با استقبال فعالان حوزه گردشگری استان همراه شد.

محمدزاده علمداری افزود: بعضا مانع تراشی های اداری تا حدی است که سرمایه گذاران این بخش هیچ خواسته ای جز گیر ندادن دستگاهای مختلف دولتی در امورشان ندارند.

فعالان گردشگری حاضر در جلسه ضمن استقبال از این پیشنهاد بیان داشتن که اجرای این امر می تواند اعمال سلیقه های شخصی و سردرگمی ها را حذف کرده و در توسعه صنعت گردشگری استان تحول بخش شود.

مدیرمسئول اعتدال پرس همچنین با بیان اینکه سراسر نوار مرزی رود ارس و خصوصا منطقه آزاد ارس برای توسعه گردشگری از جمله در طبیعت گردی بسیار بکر و مستعد است، لزوم برنامه ریزی جدی در این زمینه از سوی مسئولین ذیربط را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست ضمن رونمایی از نقشه راه توسعه روستایی و اقامت گاه های بوم گردی استان که در ۲۰۰ مسیر طبیعت گردی طراحی شده است، کتابچه‌های گردشگری شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری، بیمقدار نماینده تبریز، مدیرعامل صندوق کارآفرینی استان و مدیران اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان رونمایی شد.

انتهای خبر