لیست مدیران مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در پست‎های مدیریتی در استان رونمایی شد

خدابخش، خداحافظی اش از مسند استانداری را تایید کرد/ شهرتی‌فر هم رفتنی شد

خدابخش: اجرای این قانون نیز ابلاغ شده و منتظر هستیم نفری از سوی وزارت کشور به عنوان استاندار جدید تعیین شود و بنده استانداری را تحویل دهم.

image_pdfimage_print
 
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: قانون جدید مبنی بر «منع بکارگیری بازنشستگان در پست‎های مدیریتی» در آذربایجان‎شرقی شامل وی و معاون سیاسی امنیتی استانداری می‌شود.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، در پی انتشار اخباری مبنی بر این‌که استاندار آذربایجان‌شرقی و برخی معاونین وی و مدیران استان مشمول “قانون منع به کارگیری بازنشستگان” شده است، مجید خدابخش لحظاتی پیش در گفت‎وگو با فارس اظهار کرد: مدیران سایر ادارات و دستگاه‎های آذربایجان‌شرقی هیچکدام مشمول این قانون نیستند و فقط و فقط دو نفر یعنی بنده و آقای رحیم شهرتی‌فر مسوولیت‎های خود را تحویل خواهند داد.

وی افزود: در مورد بازنشستگی و بازخریدی نیز تردیدی در مورد بنده وجود داشت که استعلامی صورت گرفت؛ دو هفته قبل نیز بنده به شکل حضوری مراجعه کرده و با آقای انصاری معاون رئیس جمهور صحبت کردم و متوجه شدم مصوبه مجلس مبنی بر منع بکارگیری بازنشستگان شامل بنده نیز می‌شود.

خدابخش ادامه داد: اجرای این قانون نیز ابلاغ شده و منتظر هستیم نفری از سوی وزارت کشور به عنوان استاندار جدید تعیین شود و بنده استانداری را تحویل دهم.

گزارش تکمیلی اعتدال پرس حاکی است، رحیم شهرتی‌فر “معاون سیاسی و امنیتی استاندار” نیز صبح امروز خبر رفتن خود را تایید کرد.

رحیم شهرتی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در این رابطه گفت: “قانون منع به کارگیری بازنشستگان” مشمول دو نفر از مدیران ارشد استان می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین تاکید کرد: اینکه قرار است بنده به عنوان وزیر کار معرفی شوم، یک شایعه است که برخی رسانه ها آنرا نوشته اند.

خدابخش از سال ۱۳۹۲ و با روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی، به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شد و در دوم مهر ماه سال ۱۳۹۶ با تصویب هیأت وزیران، به عنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان شرقی در عصر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معرفی گردید.

* گفتنی است، در محافل رسانه ای و غیررسمی، اسامی چند تن دیگر از مدیران استان نیز در زمره بازنشستگانی که مجبور به ترک مسندهای مدیرتی خود هستندف ذکر شده که بزودی اعلام قطعی خواهد شد.

 متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شرح زیر است:
ماده واحده – تبصره (۱) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵/۲/۲۰ به شرح ذیل اصلاح می شود:
تبصره یک- بکارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.

بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (۱٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

جانبازان بالای ۵۰ درصد (۵۰٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

این قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ششم شهریور ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۱ شهریور به تأیید شورای نگهبان رسید.

انتهای خبر