ردصلاحیت ۶۹ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از ردصلاحیت جمعا ۶۹ نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی این انتخابات در استان خبر داد و گفت: ۸۲ نفر از داوطلبان نیز انصراف داده‌اند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، علیار راستگو در پاسخ به شایعات منتشر شده درباره ردصلاحیت گسترده کاندیداهای انتخابات در آذربایجان شرقی گفت: از جمع ۷۹۶ کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه های مختلف استان، فقط ۶۹ نفر در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شده اند و با احتساب مجموع داوطلبان انصرافی و ردصلاحیت‌شده، تعداد داوطلبان تایید شده و حاضر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان به ۶۴۵ نفر رسید.

وی با اشاره به پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی، گفت: نتیجه بررسی این هیأت‌ها، امروز به صورت محرمانه از طریق فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه به داوطلبان ردصلاحیت‌شده و همچنین به هیأت نظارت استان اعلام خواهد شد.

راستگو خاطرنشان کرد: داوطلبان ردصلاحیت‌شده ۴ روز مهلت دارند تا اعتراض و شکایت خود را به هیأت نظارت اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین به آمار ردصلاحیت داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه استان اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد ردصلاحیت در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با ۴۵ نفر بوده و در ۴ حوزه نیز هیچ داوطلبی ردصلاحیت نشده است.

راستگو افزود: در حوزه‌های انتخابیه “ملکان” ۶ نفر، “#مرند_و_جلفا” ۵ نفر، “بناب” و “اهر و هریس” هرکدام ۳ نفر، “میانه”، “مراغه و عجب‌شیر” و “بستان‌آباد” هرکدام ۲ نفر و در حوزه انتخابیه سراب یک نفر ردصلاحیت شده و در حوزه‌های انتخابیه “ورزقان”، “کلیبر، خداآفرین و هوراند”، “شبستر” و “هشترود و چاراویماق” نیز هیچ داوطلبی ردصلاحیت نشده است.

  • گفتنی است، نام بابک محمدزاده علمداری مدیرمسئول اعتدال پرس نیز در جمع تایید صلاحیت شده های هیئت اجرایی و مراجع چهارگانه( اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت احوال و تحقیقات محلی) است.
    @etedalpres