ردصلاحیت ۶۹ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی

علیار راستگو گفت: با احتساب مجموع داوطلبان انصرافی و ردصلاحیت‌شده، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان به ۶۴۵ نفر رسید.

image_pdfimage_print

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از ردصلاحیت جمعا ۶۹ نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی این انتخابات در استان خبر داد و گفت: ۸۲ نفر از داوطلبان نیز انصراف داده‌اند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، علیار راستگو در پاسخ به شایعات منتشر شده درباره ردصلاحیت گسترده کاندیداهای انتخابات در آذربایجان شرقی گفت: از جمع ۷۹۶ کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه های مختلف استان، فقط ۶۹ نفر در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شده اند و با احتساب مجموع داوطلبان انصرافی و ردصلاحیت‌شده، تعداد داوطلبان تایید شده و حاضر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان به ۶۴۵ نفر رسید.

وی با اشاره به پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی، گفت: نتیجه بررسی این هیأت‌ها، امروز به صورت محرمانه از طریق فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه به داوطلبان ردصلاحیت‌شده و همچنین به هیأت نظارت استان اعلام خواهد شد.

راستگو خاطرنشان کرد: داوطلبان ردصلاحیت‌شده ۴ روز مهلت دارند تا اعتراض و شکایت خود را به هیأت نظارت اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین به آمار ردصلاحیت داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه استان اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد ردصلاحیت در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با ۴۵ نفر بوده و در ۴ حوزه نیز هیچ داوطلبی ردصلاحیت نشده است.

راستگو افزود: در حوزه‌های انتخابیه “ملکان” ۶ نفر، “#مرند_و_جلفا” ۵ نفر، “بناب” و “اهر و هریس” هرکدام ۳ نفر، “میانه”، “مراغه و عجب‌شیر” و “بستان‌آباد” هرکدام ۲ نفر و در حوزه انتخابیه سراب یک نفر ردصلاحیت شده و در حوزه‌های انتخابیه “ورزقان”، “کلیبر، خداآفرین و هوراند”، “شبستر” و “هشترود و چاراویماق” نیز هیچ داوطلبی ردصلاحیت نشده است.

  • گفتنی است، نام بابک محمدزاده علمداری مدیرمسئول اعتدال پرس نیز در جمع تایید صلاحیت شده های هیئت اجرایی و مراجع چهارگانه( اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت احوال و تحقیقات محلی) است.
    @etedalpres
انتهای خبر