ورود اولین گروه پرندگان مهاجر به تالاب قره قشلاق بناب

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به ورود اولین گروه از پرندگان مهاجر به تالاب قره قشلاق بناب گفت: این گروه شامل هزاران پرنده مهاجرند که در این تالاب واقع در جنوب غرب آذربایجان شرقی فرود آمدند. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی ، حمید قاسمی […]

image_pdfimage_print
ورود اولین گروه پرندگان مهاجر به تالاب قره قشلاق بناب

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به ورود اولین گروه از پرندگان مهاجر به تالاب قره قشلاق بناب گفت: این گروه شامل هزاران پرنده مهاجرند که در این تالاب واقع در جنوب غرب آذربایجان شرقی فرود آمدند.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی ، حمید قاسمی اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر وضعیت آبی تالاب را تا حدودی بهبود بخشیده البته تالاب قره قشلاق هر سال در فصل سرما پناهگاه هزاران پرنده مهاجر است که از مناطق دور دست به این منطقه مهاجرت می‌کنند که بیشتر شامل انواع مرغابی، تنجه، خوتکار، اردک سرسبز و آنقوت، درنا و غاز است.

وی افزود: تالاب” قره قشلاق “ بناب به دلیل زیبایی و تنوع گونه های جانوری و گیاهی به عروس تالاب های شمال غرب کشور شهرت یافته است؛ این تالاب یک اکوسیستم ویژه و منحصر به فرد با چشم اندازهای طبیعی، زیبا، آبگیرها و ماندآب‌های شاخص، یکی از زیستگاه‌های بسیار مناسب برای گونه‌های مختلف پرندگان است.  

قاسمی گفت: اکنون این منطقه توسط پاسگاه‌های محیط بانی «چپقلو و قره قوزلو» و برجک دیده‌بانی تازه تاسیس مورد حفاظت قرار می گیرد.

این گزارش می افزاید، منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق با مساحت بیش از ۲۲ هکتار در جنوب غرب آذربایجان شرقی در شهرستان بناب قرار دارد.

انتهای خبر