اتمام سهمیه مرحله اول «طرح ملی مسکن» در آذربایجان‌شرقی

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با رد شایعات موجود گفت: سهمیه مرحله اول «طرح اقدام ملی تولید مسکن» در این استان روز گذشته پایان یافت و مراحل بعدی ثبت نام در آینده اطلاع رسانی می‌شود. به گزارش اعتدال آذربایجان، در برخی شبکه های اجتماعی مطالبی مبنی بر عدم امکان ثبت نام متقاضیان طرح موسوم به […]

image_pdfimage_print
سهمیه مرحله اول «طرح ملی مسکن» در آذربایجان‌شرقی تمام شد

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با رد شایعات موجود گفت: سهمیه مرحله اول «طرح اقدام ملی تولید مسکن» در این استان روز گذشته پایان یافت و مراحل بعدی ثبت نام در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان، در برخی شبکه های اجتماعی مطالبی مبنی بر عدم امکان ثبت نام متقاضیان طرح موسوم به مسکن ملی و شایعاتی درباره مشکلات فنی این سیستم و دخل و تصرف برخی عوامل اداره راه و شهرسازی جهت تکمیل اندک سهمیه موجود برای آشنایان خود منتشر شده بود که گزارش رسمی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خلاف آنرا نشان می دهد.

بر اساس اعلام روابط عمومی راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، ابوالقاسم سلطانی با اعلام اینکه در مرحله اول این طرح ملی ثبت نام برای ۱۱ هزار و ۹ واحد در استان تا عصر روز گذشته تکمیل شد، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ واحد در تبریز و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید سهند و بقیه نیز در سایر شهرهای استان ثبت نام شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود ۲۵ تا ۳۰ درصد از افراد ثبت نام کننده در مرحله اول این طرح پس از بررسی مدارک آن ها به علت نداشتن شرایط لازم و سبز نشدن فرم ج آن ها از لیست دریافت مسکن ملی حذف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اینکه اراضی مسکن ملی در محدوده قانونی شهر قرار دارد، گفت: با توجه به محدودیت زمین در داخل محدوده شهرها به ویژه تبریز برای اجرای مراحل بعدی این طرح به دنبال شناسایی زمین های خالی در این محدوده و معرفی آن به وزارت راه و شهرسازی هستیم.

سلطانی، ادامه داد: آورده متقاضی در اجرای این طرح تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و در زمان عقد قرارداد بخشی از آورده از متقاضیان اخذ می شود.

وی گفت: متقاضیان شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر علاوه بر درخواست استفاده از ظرفیت این طرح در شهرهای خود می توانند از ظرفیت شهر جدید سهند نیز استفاده کنند.

این مقام مسئول، داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون را از شرایط ثبت نام افراد در این طرح اعلام کرد.

انتهای خبر