پیام شهردار تبریز به مناسبت روز ملی «شوراها»؛

شوراها، ستون جوامع مدنی هستند/ توجه به توسعه زیرساخت‌ها، ویژگی شورای پنجم شهر تبریز

شهردار تبریز در پیامی، فرا رسیدن روز ملی شوراها را تبریک گفت و از این نهاد به عنوان ستون جوامع مدنی یاد کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از شهریار، پیام ایرج شهین‌باهر به شرح زیر است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم «وَأمرهم شُوری بَینَهُم» شکوفایی هر جامعه‌ای در گرو شکل‌گیری نهادهای مدنی و مردمی در […]

image_pdfimage_print

یکصدوشصت وششمین جلسه شورای اسلامی تبریز

شهردار تبریز در پیامی، فرا رسیدن روز ملی شوراها را تبریک گفت و از این نهاد به عنوان ستون جوامع مدنی یاد کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از شهریار، پیام ایرج شهین‌باهر به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَأمرهم شُوری بَینَهُم»

شکوفایی هر جامعه‌ای در گرو شکل‌گیری نهادهای مدنی و مردمی در بطن آن جامعه و مشارکت مستقیم آحاد مردم در سرنوشت خویش است. نهاد شوراهای شهر نماد بارز مردم‌سالاری دینی و اهمیت نقش مردم در تعیین سرنوشت کوچکترین مسائل مربوط به جامعه است. شوراهای شهر ستون‌های یک جامعه مدنی هستند که فارغ از سیاست و زد و بندهای آن، مهمترین اساس شکل گیری آنها اعتلای فرهنگ، هنر و اشاعه فرهنگ شهروندی است.

اعضای شورای شهر که با انتخاب شهروندان پای کار می‌آیند، شبانه‌روز خود را وقف ایجاد بسترهای توسعه و آبادانی در شهر می‌کنند و با تمام توان خود در تمام صحنه ها حضور یافته و از حقوق همشهریان خود دفاع می کنند.

افزون بر این، شورا و مشورت در آموزه‌های دینی ما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که هم در کلام‌الله مجید و هم فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به وفور به این امر تأکید شده است.

شورای پنجم تبریز، از همان آغاز کار توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت ها از جمله پروژه‌های عمرانی و فضای سبز داشته است که ماحصل این اهتمام را امسال در نقاط مختلف شهر مشاهده خواهیم کرد.

همکاری و همراهی شورای شهر با شهرداری تبریز در تصویب بودجه‌های عمرانی و ارائه نقطه نظرات تخصصی درزمینه اجرای پروژه‌ها از نقاط قوت شورای پنجم شهر تبریز است. نام‌گذاری سال۹۹ به عنوان سال توسعه پایدار فضای سبز شهری و تصویب و همراهی شورای شهر در جهت تملک باغات قدیمی تبریز و کاشت یک  میلیون اصله درخت و درختچه در سطح شهر نیز گامی مؤثر در جهت توسعه فضای سبز به شمار می‌رود.

پنجمین شورای شهر تبریز دستاوردهای مهم دیگری نیز از جمله نهادینه‌شدن پاک‌دستی و مبارزه با فساد، اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره و پرداخت بدهی‌های دوره‌های گذشته، بازگشت آرامش به مجموعه شهرداری و پاسخگویی و برداشتن گام‌های بلند برای رفع بی‌اعتمادی مردم داشت که در واقع بنیان‌های زیرساختی مجموعه مدیریت شهری را مستحکم‌تر کرد.

در این دوره از شورای شهر تبریز، طرح چشم‌انداز ۵ و ۱۲ساله تبریز برای اولین بار تصویب و آماده اجرا شد و بزرگ‌ترین اقدام شهرداری‌های کشور در توسعه آموزش‌های شهروندی با چاپ کتب فرهنگ شهروندی از تبریز کلید خورد که از افتخارات اعضای این دوره از شورا به شمار می آید.

نهم اردیبهشت، یادآور توجه به اصل دموکراسی و مردم‌سالاری در ایران اسلامی است که امروز ثمره آن، در قالب مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم شهروندان در اداره امور شهری و روستایی تجلی پیدا کرده است.

اینجانب روز شوراها را خدمت اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز که برای توسعه و آبادانی شهرمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند،  تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی توفیق شما را در امر خدمت‌رسانی به مردم شریف تبریز و آذربایجان از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

ایرج شهین‌باهر

شهردار تبریز

انتهای خبر