عضو شورای شهر تبریز:

کتاب و کتاب‌خوانی آسیب‌ها و هزینه‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

عضو شورای شهر تبریز گفت: کتاب و کتاب‌خوانی علاوه بر توسعه علم و دانش، می‌تواند آسیب‌ها، مشکلات و هزینه‌های اجتماعی را به شدت کاهش دهد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم همت همگانی برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: […]

image_pdfimage_print

کتاب و کتاب‌خوانی آسیب‌ها و هزینه‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

عضو شورای شهر تبریز گفت: کتاب و کتاب‌خوانی علاوه بر توسعه علم و دانش، می‌تواند آسیب‌ها، مشکلات و هزینه‌های اجتماعی را به شدت کاهش دهد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم همت همگانی برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امروز کشور ما نیز مانند دیگر کشورها درگیر این ویروس شده و برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن باید با همت همگانی، به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنیم.

وی افزود: هر یک از ما باید در حد توان از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم تا هم وظیفه اجتماعی و اخلاقی‌مان را انجام دهیم و هم به سلامت بیشتر همشهریان و خانواده‌مان کمک کنیم.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به تأثیر و لزوم خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر به خصوص مکان‌های شلوغ و پرتردد خاطرنشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند به قطع زنجیره انتقال و کاهش اثرات شیوع ویروس کرونا کمک کند که یکی از راه‌های آن تداوم حضور در منزل و خودداری از ترددهای غیرضروری است.

محمدزاده ادامه داد: امروز و با توجه به فرصت پیش‌آمده، این نیاز احساس می‌شود که دستگاه‌های ذی‌ربط با فعالیت بیش از پیش به غنی‌سازی فرهنگی و محتوایی اوقات فراغت اقشار مختلف مردم بپردازند که خوشبختانه شهرداری تبریز علاوه بر حضور میدانی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی “در خانه بخوانیم” در نوروز ۹۹ خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز علاوه بر فعالیت‌های مختلف در تولید محتوا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، به مناسبت فرارسیدن سال جدید اقدام به برگزاری مسابقه “در خانه بخوانیم” کرد که طبق آمارهای اعلام‌شده و با توجه به بخش‌های متنوع آن، شاهد مشارکت خوب همشهریان در این مسابقه بوده‌ایم.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در پایان گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یکی از الزامات جوامعی است که قصد دارند با سرعت بیشتری پیشرفت کنند چرا که کتاب و کتاب‌خوانی علاوه بر توسعه علم و دانش، می‌تواند آسیب‌ها، مشکلات و هزینه‌های اجتماعی را به شدت کاهش دهد. به نوعی هزینه کردن در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی سرمایه‌گذاری برای آینده شهر و جامعه است.

گفتنی است، مسابقه کتاب‌خوانی “در خانه بخوانیم” به منظور تشویق همشهریان برای حضور در خانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف شهروندان تبریزی، توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و استفاده بهینه از فرصت پیش آمده در دوران قرنطینه خانگی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از ابتدای سال ۹۹ برگزار می‌شود.

این مسابقه در ۴ بخش بزرگسالان، نوجوانان، کودکان و ویژه برگزار می‌شود که در هر بخش برای ۹۹ نفر جوایز نقدی اهدا می‌شود. جایزه هر یک از منتخبین این بخش‌ها به ترتیب ۷ میلیون ریال (بخش بزرگسالان)، ۴ میلیون ریال (بخش نوجوانان)، ۲.۵ میلیون ریال (بخش کودکان) و ۳ میلیون ریال (بخش ویژه) و جوایز ارزشمند در بخش ویژه ماه مبارک رمضان خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند برای دریافت کتاب‌ها و شرکت در آزمون مربوطه به سایت رسمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، شهریار نیوز و سایت جامع شهروندی citizen.tabriz.ir مراجعه نمایند.

انتهای خبر